شناسهٔ خبر: 66791533 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مجوز کاشت دومین تراشه مغزی در آمریکا صادر شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به شرکت نورالینک که ایلان ماسک صاحب آن است اجازه داد که تراشه مغزی ابداعی‌اش را در مغز دومین بیمار بکارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین اجازه FDA کاشت تراشه مغزی در مغز یک بیمار دیگر پس از آن صادر می‌شود که شرکت نورالینک داوطلب شد که مشکلاتی که در بیمار اول پس از کاشتن این تراشه رخ داد، برطرف کند.

شرکت نورالینک در اوائل این ماه اعلام کرد که سیم‌های ظریفی که که در مغز نخستین بیمار کاشته شده بودند، از جای اصلی خود کشیده شده‌اند. قبلاً گزارش شده بود که این شرکت بر اساس یافته‌های آزمایش‌های حیوانی دریافته بود که این سیم‌ها ممکن است از جای خود به عقب کشیده شوند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرده که هدف شرکت نورالینک این است که با کاشتن عمیق‌تر برخی از سیم‌های وسیله درون مغز این مشکل را حل کند.

بر اساس گزارش رویترز انتظار می‌رود نورالینک تراشه مربوط به دومین بیمار را در ماه ژوئن (خرداد) در مغز او بکارد و در مجموع در طول سال جاری میلادی این عمل را در ۱۰ بیمار انجام دهد. بر اساس این گزارش بیش از ۱۰۰۰ فرد دچار فلج دست در فهرست بیماران این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند.

شرکت نورالینک قصد دارد که در چند ماه آینده درخواست‌های مشابهی برای انجام کارآزمایی‌های بالینی مشابه را تسلیم سازمان‌های ناظر بهداشتی در کانادا و انگلیس کند.

نورالینک در ماه فوریه (بهمن) اعلام کرده بود نخستین بیمار با تراشه مغزی کاشته‌شده توانسته است که ماوس کامپیوتر را با استفاده از فکرش «بدون اینکه پیامد بدی ایجاد شود» کنترل کند.

در این بررسی برای کارگذاری ایمپلنت میانجی مغز- کامپیوتر در ناحیه‌ای از مغز که قصد برای حرکت را کنترل می‌کند، استفاده می‌شود.

نظر شما