شناسهٔ خبر: 66786943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار منطقه 11 در دیدار مردمی در مسجد سجاد تأکید کرد:

اجراي حدود 40 هزار تن آسفالت به همراه بهسازي و ساماندهي عمراني معابر منطقه 11

صاحب‌خبر -
اجراي حدود 40 هزار تن آسفالت به همراه بهسازي و ساماندهي عمراني معابر منطقه 11
خبرگزاری آریا - شهردار منطقه 11 در دیدار مردمی با شهروندان ناحیه یک این منطقه در مسجد سجاد، طی گزارشی از اقدامات مدیریت شهری طی سال گذشته از اجرای حدود 40 هزار تن آسفالت در معابر منطقه به همراه بهسازی دریچه‌ها، نهر، کانیو و جداول آن معابر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه در دیدار مردمی با شهروندان ناحیه یک این منطقه در مسجد سجاد به ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته پرداخت و گفت: در حوزه فنی و عمرانی در سال گذشته، نزدیک به 40 هزار تن آسفالت در معابر منطقه 11 اجرا شده که طی این اقدام، بیش از 300 کوچه آسفالت شده و در برنامه سال جدید، این رقم افزایش خواهد یافت؛ ضمن آنکه هر خیابانی که آسفالت شد، از دریچه‌ها، نهر، کانیو، جدول و موارد دیگرِ آن خیابان، اصلاح و بهسازی شده است.
موسوی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی با توجه به تمرکز شهردار محترم تهران، جناب آقای دکتر زاکانی، روی این موضوع، جمع‌آوری معتادان متجاهر به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون وضعیت خیابان‌های منطقه 11 نسبت به دو سال پیش در این حوزه، تغییر محسوسی کرده و بحمدالله شاهد کاهش چشمگیر معتادان متجاهر در معابر هستیم؛ چراکه پس از اقدامات صورت‌گرفته، امروز در کمپ‌ها و اردوگاه‌های شهرداری تهران، حدود 20 هزار معتاد متجاهر نگهداری می‌شوند و برای ترک و بازپروری و بازگشت آنها به جامعه اقداماتی در دست اجراست.
وی ادامه داد: مردم هم می‌توانند با مشاهده افراد آسیب‌دیده با سامانه 137 پلاس تماس بگیرند تا نسبت به ساماندهی آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
شهردار منطقه 11 با تأکید بر اینکه رسیدگی به موضوعات شهری، نیازمند عزم همگانی است، بیان کردک اگر مسأله‌ای در شهر نیاز به حل و فصل داشته باشد، شهرداری به‌تنهایی قادر به حل آن نخواهد بود؛ مسأله مهمی همچون «تولید پسماند» که روزانه در حدود 7 هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود و این رقمی است که از استانداردهای جهانی، بسیار بالاتر است؛ ضمن آنکه با سبک زندگی ایرانی-اسلامی ما هم همخوانی ندارد. انتظار ما این است که شهروندان در امر تفکیک پسماند در مبدأ و منازل همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.
وی توضیح داد: شهرداری تهران، زباله‌های خشک را در منزل خریداری و کیف پول شما را در آنجا شارژ می‌کند. برای این کار باید اپلیکیشن شهرزاد را نصب کنید و پس از ثبت درخواست، مأموران طرح نوماند برای تحویل زباله به منازل شما خواهند آمد؛ در نتیجه با این اقدام، زباله‌گردان و مافیای زباله تا حد زیادی کنترل خواهند شد.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: جمع‌آوری دست‌فروشان را در سال آتی از سه راه جمهوری تا چهارراه ولیعصر (عج) در دستور کار داریم. زمینی در چهارراه ولیعصر (عج) به مساحت 1800 مترمربع، نبش چهارراه به آنها اختصاص داده شده و برق‌کشی و ساماندهی آنها نیز انجام شده است.
وی افزود: مردم باید بدانند هرکس سر در زباله می‌کند، یا هرکس دستفروشی می‌کند، نیازمند باشد و همکاری با این افراد یا خرید از آنها به ایجاد اغتشاش و برهم‌زدن نظم معابر کمک می‌کند. گاهی شاهد آن هستیم که یک دستفروش با چند کارمند، کالاهای خود را در مسیر تخلیه می‌کند و مشغول خرید و فروش می‌شود. باید مردم این افراد را بشناسند و از آنها خرید نکنند تا بتوانیم نظم را به معابر و خیابان‌ها برگردانیم.
انتهای پیام/

نظر شما