شناسهٔ خبر: 66782577 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توریست‌های خارجی بیشتر از کدام شهرهای ایران بازدید می‌کنند؟

سفر از جمله موقعیت‌هایی است که باعث بهبود روحیه و افزایش انرژی می‌شود. جاهای دیدنی ایران به حدی زیبا هستند که باعث می‌شوند بخواهید چمدان‌هایتان را ببندید و راهی سفری خاطره‌انگیز شوید سفر از جمله موقعیت‌هایی است که باعث بهبود روحیه و افزایش انرژی می‌شود. جاهای دیدنی ایران به حدی زیبا هستند که باعث می‌شوند بخواهید چمدان‌هایتان را ببندید و راهی سفری خاطره‌انگیز شوید

صاحب‌خبر -

همانطور که می‌دانید در سراسر ایران از جنوب آن و خلیج فارس گرفته تا شمال ایران و دریای خزر، آثار زیبایی، فرهنگ و قدمت مشاهده می‌شود. در این بین برخی از نقاط ایران از سایر مناطق، جذابیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری بیشتری دارند. به همین علت قصد داریم در این مقاله چندین نقطه از جاذبه‌های دیدنی ایران را بررسی و آن‌ها را برای شما مخاطبین گرامی تشریح کنیم. بنابراین اگر علاقه‌مند به بررسی این موارد هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

جاهای دیدنی شیراز؛ شهر شعر و ادب ایران

بدون شک شهر شیراز از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است. همه ساله افراد زیادی برای رزرو تور، شهر شعر و ادب یعنی شهر شیراز را انتخاب می‌کنند. این شهر با داشتن تخت جمشید در دل خود که نمایانگر آثار تمدن چند هزار ساله ایران است، توانسته توریست و افراد زیادی به خود جذب کند. علت نامگذاری این شهر به شعر و ادب حضور مقبره دو شاعر نامی ایران یعنی حافظ و سعدی در این شهر است. جاذبه‌های گردشگری شیراز تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود. آرامگاه کوروش، باغ هفت تنان، بازار و حمام وکیل، باغ ارم، ارگ کریمخانی، مسجد نصیرالملک، دروازه قرآن و... از جمله این لیست بلند بالا هستند.

فراموش نکنید که برای گردش در شهر شیراز، باید چند روزی را در این شهر مهمان باشید تا بتوانید حداقل به تعدادی از جاهای دیدنی ایران در شیراز، سری بزنید. بهترین راه برای تجربه‌ی سفری راحت و ارزان به شیراز، خرید بلیط هواپیما از سایت‌های معتبر و ارزان است؛ البته این شهر قطار نیز دارد. سفر با ماشین شخصی نیز یکی از راه‌های مناسب برای رسیدن به این شهر است.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های اصفهان

اصفهان نیز در کنار شیراز، زیباترین و دل‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری ایران را در دل خود قرار داده است. این شهر زیبا که دارای لقب نصف جهان است، از زیباترین و شکیل‌ترین معماری‌ها بهره می‌برد. اصفهان از جمله قطب‌های گردشگری و توریستی ایران بوده و جاذبه‌های زیادی در آن قرار دارد. قطعا از مهم‌ترین این موارد می‌توان به میدان نقش جهان و کاخ چهلستون اشاره کرد. همچنین عمارت عالی‌قاپو، مسجد امام، سی و سه پل، کلیسا وانک، مسجد شیخ لطف اله و... از جمله این مکان‌های دیدنی چنین شهر باعظمتی هستند.

شهر اصفهان در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد اما بسیاری از توریست‌ها و افراد گردشگر پیشنهاد داده‌اند که این شهر زیبا را در فصل پاییز مشاهده کنید تا بتوانید به تمام جلوه‌های زیبای موجود در این شهر دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید با خرید بلیط قطار به آسانی به این استان سفر کرده و از گشت و گذار در آن لذت کامل را ببرید.

گشت‌وگذار در پایتخت

برای مشاهده تعداد زیادی از جاذبه‌های دیدنی ایران، باید به پایتخت سفر کنید و چند روزی را در این شهر سپری کنید. تهران به دلیل داشتن امکانات فراوان، میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا است. کافه‌های هنری و جذاب، موزه و کاخ‌هایی با معماری شگفت‌انگیز، گالری‌های هنری و مکان‌های تفریحی، از جمله این موارد هستند. در فصول مختلف گردشگران به مکان‌های مختلفی از این شهر سفر می‌کنند. به عنوان مثال در فصل زمستان پیست اسکی دیزین و شمشک بسیار شلوغ شده و افراد ساعت‌ها از وقت خود را در این مکان‌ها صرف می‌کنند.

کاخ نیاوران، پارک آب و آتش، پل طبیعت، کاخ گلستان و باغ فردوس، از جمله این موارد هستند که پایتخت را به منطقه‌ای جذاب برای گردشگران بدل می‌کنند. انتخاب زمان مسافرت به پایتخت حائز اهمیت بسیاری است. به دلیل شلوغی، توصیه می‌کنیم در عید نوروز به این استان سفر کنید تا با حداقل مقدار ترافیک و معطلی، از این جاذبه‌های گردشگری، دیدن کنید.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزیره‌های قشم و هرمز

از جمله جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی ایران، جزایر قشم و هرمز هستند. این جزیره‌ها دارای مناطق بکر و زیبایی هستند که نمونه آن در هر جایی پیدا نمی‌شود. در این جزایر می‌توانید از لباس‌های محلی افراد این منطقه استفاده کرده و در لنج‌ها بشینید تا بتوانید در دل خلیج فارس حرکت کرده و زیبایی‌های منحصر به فرد این مناطق را نظاره کنید. غار نمکدان، جنگل حرا، دره تندیس‌ها و بندر لافت، از جمله مکان‌های دیدنی این جزیره‌ها هستند که بسیار شگفت‌انگیز و زیبا می‌باشند.

در اغلب فصول، این مناطق دارای آب و هوای گرمی هستند که از ویژگی‌های این نواحی به حساب می‌آید. در این رابطه توصیه می‌شود حتما در زمان‌های مناسب اقدام به مسافرت به این مناطق کنید تا بتوانید در آب و هوای مناسب و معتدل، مکان‌های دیدنی آن را مشاهده نمایید. معمولا در ماه فروردین، اواخر شهریور و اوایل آبان توصیه می‌شود که به این جزایر سفر کنید و از گذراندن وقت در آنجا، لذت ببرید. شما می‌توانید به راحتی و با خرید بلیط هواپیما، در کمترین زمان ممکن به این جزایر برسید و در محل اقامت خود، استراحت کنید.

کلام آخر

قطعا سفر به مکان‌های دیدنی ایران می‌تواند بسیار جذاب و لذت‌بخش باشد. جاذبه‌های دیدنی ایران تنها محدود به چندین شهر و استان نمی‌شوند و تمام ایران زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. در این مقاله تنها به ذکر چندین مورد از شاخص‌ترین این موارد بسنده کردیم. به عنوان مثال استان‌های شمالی ایران مانند مازندران و گیلان همواره قطب مسافرت و گردشگری بسیاری از افراد ایرانی و خارجی است.

قبل از اینکه اقدام به مسافرت به جاذبه‌های گردشگری ایران کنید، توصیه می‌کنیم حتما روش مسافرت، زمان و هزینه‌های آن را بسنجید و سپس اقدام به انجام این کار کنید. سفر با هواپیما و قطار قطعا می‌تواند خستگی مسیر را کاهش دهد و این موضوع به صورت مستقیم روی بازدید و مشاهده این مکان‌های دیدنی، تاثیر می‌گذارد. در انتها، امیدواریم از مشاهده مقاله جاهای دیدنی ایران لذت برده باشید و اطلاعات لازم و مفید را از آن کسب کرده باشید. شما می‌توانید سایر مقالات موجود در سایت را مشاهده و اطلاعات خود را در زمینه گردشگری توسعه دهید.

این محتوا حاوی تبلیغات میباشد

نظر شما