شناسهٔ خبر: 66782326 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی و آماده باش مدیریت بحران اصفهان

مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی به همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان اعلام آماده‌باش داد.

صاحب‌خبر -

مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان با توجه به احتمال بارش‌های رگباری از بعد از ظهر امروز تا آخر هفته و صدور هشدار نارنجی بارشی از بعد از ظهر چهارشنبه در مناطق شمال، غرب و مرکز بویژه ارتفاعات در شهرستان‌های نطنز، کاشان، آران و بیدگل، خوانسار، گلپایگان، اردستان، نایین و شاهین شهر و میمه در حالت آماده باش هستند.


 منصور شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌های اردیبهشت در مناطق شمال و شرق استان به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوب در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها منجر شد، افزود: بدلیل ماهیت رگباری و ناگهانی بودن بارش‌ها، این مناطق مستعد وقوع سیلاب‌های محلی است.


مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تدابیر لازم برای بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و بازسازی سیل‌بندها، آزاد سازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع‌آوری و هدایت آب سطحی در معابر و زیر گذر‌ها به اداره کل راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش افزود: دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان باید با تقویت نیرو‌های عملیاتی و تجهیزات برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها اقدام کنند.


او گفت: اداره کل راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی و امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب، دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها آمادگی لازم را باید برای چند روز آینده داشته باشند.


شیشه‌فروش با تاکید بر تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری خاطرنشان کرد: لازم است پرهیز از صعود به ارتفاعات، رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی در مناطق استقرار و کوچ عشایر، حفاظت از محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحد‌های دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران مورد توجه قرار گیرد.


 او بیان کرد: شهروندان از استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و مسوولان نیز برای پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیر گذرها، نسبت به تخلیه رسوب و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها، تخلیه اضطراری سکونتگاه‌ها و روستا‌های در معرض خطر سیل اقدام کنند.

نظر شما