شناسهٔ خبر: 66781707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت

به مناسبت شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه، مراسم بزرگداشتی با حضور اقشار مختلف مردم در اقصی نقاط استان خراسان رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در روز‌های دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) و سه شنبه (۱ خرداد) در شهر‌ها و روستا‌های این استان برگزار شد.
 
نیشابور
 
مراسم سوگواری عروج شهادت گونه سید شهیدان خدمت، در جوار گلزار شهدای گمنام نیشابور برگزار شد.
 
در این مراسم معنوی که بعد از نماز عشاء روز دوشنبه برگزار شد، پس از قرائت قرآن، مهدی دونده، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، سخنانی درباره خصوصیات شهید آیت الله رییسی ایراد کرد و قرائت زیارت عاشورا به نیابت از شهدای خدمت، ذکر مصیبت، نوحه سرایی توسط مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی امام جمعه نیشابور از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.
 
بخش رخ تربت حیدریه
 
مراسم سوگواری شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه دوشنبه شب در مساجد جامع روستا‌های گرماب، نظامیه، اسدآباد، قجاق، فخرآباد، کلاته ثم، نسر و سربالا از توابع بخش رخ شهرستان تربت حیدریه برگزار شد. 
 
ختم قرآن کریم، سوگواری، مداحی و سخنرانی از بخش‌های مختلف این مراسم بود. 
 
سبزوار 
 
مردم شهرستان سبزوار شامگاه دوشنبه با حضور در مرکز این شهر، با تشکیل اجتماعی عظیم همزمان با ولادت امام رضا (ع) در غم شهادت خادم‌الرضا، رییس جمهوری اسلامی ایران به سوگواری پرداختند.
 
مردم سیاهپوش دیار سربداران پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع تاریخی سبزوار، با حضور در خیابان بیهق، در حالی که تصاویر رییس جمهور محبوب خود، آیت الله رئیسی را در دست داشتند، در فراق سیدمحرومان و خادم الرضا و همراهانش اشک ماتم ریختند.
 
جغتای
 
مراسم گرامیداشت شهادت شهدای خدمت در جغتای برگزار شد.
 
در این مراسم که بعد از نماز مغرب وعشاء در محل مسجد جامع جغتای و با حضور اقشار مختلف مردم و بیش از صد نفر از خادمیاران رضوی این شهرستان برگزار شد، ابتدا قاریان برتر شهرستان آیاتی از قران کریم را تلاوت کردند و پایان بخش این مراسم، مداحی و نوحه خوانی برای شهدای خدمت بود.
 
در ادامه فرماندار شهرستان جغتای به بیان ویژگی‌های رییس جمهور شهید پرداخت و گفت: اگر به پیام رهبر معظم انقلاب که به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی داده شده توجه کنیم، به شخصیت این شهید خدمت پی می‌بریم.
 
ابوالقاسم ابراهیمی با اشاره به محبوبیت رئیس جمهور در میان مردم، گفت: شهید رئیسی تمام وقت خود را وقف مردم کرده بود و خود را خادم مردم عنوان می‌دانست و همین امر باعث شد تا خادم الرضا در شب ولادت امام رضا (ع) میهمان امام رضا (ع) شود.
 
خواف
 
به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه، مراسمی با حضور مردم شهیدپرور خواف در مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهر برگزار شد. 
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه خواف گفت: آیت الله رئیسی شیفته خدمت جهادی به مردم بود و از هیچ تلاش خستگی ناپذیری برای خدمت به کشور دریغ نمی‌کرد.
 
حجت الاسلام داوود عبداللهی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: شهید رئیسی با وجود مسائل و زخم زبان‌هایی که به وی نسبت می‌دادند، همچنان در راه خدمت به مردم و جامعه سر از پا نمی‌شناخت.
 
وی با بیان اینکه، روحیه جهادی و خستگی ناپذیر شهید آیت الله رئیسی در خدمت به مردم بی نظیر بود و آن شهید در قلب ملت جای دارد و آحاد مختلف جامعه از شهادت وی محزون هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب شهادت آیت الله رئیسی هم خللی در عزم مسوولان و بخش‌های مختلف برای خدمت ایجاد نمی‌کند.
 
تربت جام
 
به مناسبت شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه، آیین عزاداری شهادت خادم الرضا، رئیس جمهور ایران، با حضور مردم شیعه و اهل سنت شهرستان تربت جام در محل مصلی الغدیر شهرستان تربت‌جام برگزار شد.
 
چناران
 
مراسم عزای سید شهیدان خدمت، شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه در مسجد امام رضا (ع) شهر چناران با حضور پرشور مردم انقلابی و شهیدپرور این شهرستان برگزار شد.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.
 
 
خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت خراسان رضوی در سوگ شهیدان خدمت

نظر شما