شناسهٔ خبر: 66779164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر از استان های کشور؛

ایران غرق در سوگ است/ عزاداری‌های مردمی در فقدان سید شهیدان خدمت

ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی، سید شهیدان خدمت و همراهان غرق در سوگواری است و مراسم عزاداری مردمی در سراسر کشور برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان پس از افتتاح سد مشترک با آذربایجان بر روی رود ارس، به هنگام عزیمت به تبریز با بالگرد دچار حادثه شده و به شهادت رسید.

پیکر این شهدا امروز در تبریز تشییع و بدرقه شده و عصر امروز نیز مراسم تشییع در قم برگزار خواهد شد.

در پی شهادت سید شهیدان خدمت، از دیروز دوشنبه مراسم سوگواری در سراسر کشور برگزار می‌شود که امروز سه شنبه نیز عزاداری‌ها ادامه دارد که در این گزارش، نگاهی گذرا به مراسم استان‌های مختلف داریم.

اخبار مرتبط با مراسم عزاداری در استان‌های مختلف را در زیر بخوانید.

آذربایجان شرقی

مردم آذربایجان شرقی، با حضوری پرشور پیکر شهدای خدمت را بدرقه کردند.

آذربایجان غربی

برگزاری مراسم عزاداری مردم ارومیه در سوگ رئیس جمهور و همراهانش

اصفهان

اجتماع خادم‌یاران رضوی به یاد رئیس جمهور شهید و همراهان

اجتماع خادم‌یاران رضوی به یاد رئیس جمهور شهید و همراهان

عکس‌های مراسم را اینجا ببینید.

البرز

مراسم بزرگداشت شهید جمهور و همراهان او در اشتهارد

فیلمی از مراسم عزاداری در اشتهارد را اینجا ببینید.

اردبیل

«آیت الله رئیسی» بدون ادعا و هیاهو به مردم خدمت می‌کرد

دبیر حزب همدلی مردم تحول خواه استان اردبیل گفت: آیت الله رئیسی مجاهدی بود که خستگی‌ها را خسته کرد و در طول مسؤولیت خود بدون ادعا و سروصدا به نحو احسن وظایف خود را به سرانجام رسانید.

«آیت الله رییسی» بدون ادعا و هیاهو به مردم خدمت می کرد

عظیم دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اردبیل، اظهار کرد: ارتباط و تعامل با سران کشورهای منطقه یکی از اولویت کاری «آیت الله رئیسی» بود که این اولویت کاری را عملاً به منصه ظهور رساند.

وی افزود: حضور در سد دوستی «قیز قلعه سی» و دیدار با رئیس جمهور آذربایجان در مراسم بهره برداری از این سد نشان از علاقه وی به دوستی با کشورهای همسایه و رفع هرگونه ابهامات در روابط با کشور آذربایجان بود که این کار دریک هوای نامساعد به جهت ضرورت شکل گرفت.

دبیر حزب همدلی مردم تحول خواه استان اردبیل با بیان اینکه حمایت او از مسلمانان جهان به خصوص مردم مظلوم غزه و دشمنی آشکار وی با رژیم اشغالگر قدس، نشان از این روحیه بود، گفت: آیت الله رئیسی مجاهدی بود که خستگی‌ها را خسته کرد.

دشتی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی عاشق خدمت به مردم بود و در طول مسئولیت خود بدون ادعا و سروصدا به نحو احسن و اکمل خادمی خویش به ائمه اطهار (ع) و مردم ولایتمدار ایران اسلامی به اثبات رساند.

وی خاطرنشان کرد: ناسپاسی‌ها و نامهربانی‌ها و طعنه‌ها و تهمت‌های برخی بدخواهان سست عنصر، در عزم و اراده شهید رئیسی در خدمت به نظام و مردم محروم کشور هیچ تأثیری نگذاشت و او بدون توجه به این نامهربانی‌ها، خستگی ناپذیر و دلسوزانه شبانه روز در خدمت مردم بود و حیف بود شهادت نصیبش نشود.

ایلام

اجتماع مردم ایلام در میدان ۲۲ بهمن برگزار می‌شود

اجتماع مردم ایلام در میدان ۲۲ بهمن برگزار می شود

اجتماع مردم ایلام در میدان ۲۲ بهمن به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت شهادت جانسوز شهید خدمت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان، اجتماع مردم ایلام در محل میدان ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

این مراسم سه شنبه اول خرداد ساعت ۱۸ عصر برگزار می‌شود.

بوشهر

آیت‌الله رئیسی در خدمت به مردم شبانه‌روز در تلاش بود

 آیت‌الله رئیسی در خدمت به مردم شبانه‌روز در تلاش بود

فرماندار بوشهر با اشاره به خدمات شبانه‌روزی دولت گفت: شهید خدمت لقب آیت الله رئیسی برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد بود.

صالح رحیمی صبح سه شنبه در مراسم سوگواری رئیس جمهور و همراهانش در بوشهر اظهار کرد: امروز با توجه به خدماتی که در کشور ارائه شده است باید شکر گزار باشیم و اگر چنین حادثه‌ای در هر کشوری ایجاد می‌شد بحران‌های بسیاری داشتند، اما در جمهوری اسلامی ایران در حالی که رئیس جمهور خود را از دست دادیم اما هیچ خللی در روند کشور ایجاد نشد.

فرماندار بوشهر افزود: روز گذشته دیدیم که رهبر معظم انقلاب در کنار همه مشکلات همه مردم را به آرامش و صبوری دعوت کرد، مقام معظم رهبری بیان کرد هیچ خللی در روند کشور ایجاد نخواهد شد.

رحیمی بیان کرد: حضرت آیت الله رئیسی که امروز مردم عزادار ایشان هستند خدماتی ارائه کرد که تا سال‌ها مردم آن را احساس خواهند کرد. همه پنجشنبه و جمعه‌ها در حال پیگیری پروژه‌ها بود.

فیلمی از مراسم عزاداری در دیلم را اینجا ببینید.

تهران

اجتماع بزرگ مردم تهران در سوگ «سید شهیدان خدمت» بعد از ظهر دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در میدان حضرت ولیعصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) تهران برگزار شد.

فیلم مراسم را اینجا ببینید.

چهارمحال و بختیاری

مراسم عزاداری مردم شهرکرد در سوگ شهادت رئیس جمهور برگزار شد.

فیلم مربوط را اینجا ببینید

خراسان جنوبی

اجتماع مردم بیرجند در سوگ شهید رئیسی

اجتماع بزرگ عزاداری شهادت ریاست جمهور و همراهانشان با حضور پرشور و فوق العاده مردم و مسئولین در آستان مقدس امامزادگان باقریه برگزار شد.

خراسان رضوی

اجتماع مردمی و عرض تسلیت مردم مشهد مقابل منزل مادر شهید رئیسی

فیلم را اینجا ببینید.

خراسان شمالی

مراسم گرامی‌داشت رئیس جمهور شهید در بجنورد

فیلم را اینجا ببینید

خوزستان

تجمع بزرگ اهوازی‌ها به یاد رئیس جمهور شهید و همراهان

عکس‌های مراسم را اینجا ببینید.

زنجان

شعر خوانی «ناصر دوستی» شاعر زنجانی در عزای شهادت سید شهیدان خدمت

فیلم را اینجا ببینید.

سمنان

سوگواری شهیدان خدمت در سمنان

تصاویری از برگزاری مراسم سوگواری شهادت شهید رئیسی و همراهانش را در مرکز استان سمنان را اینجا ملاحظه می‌کنید.

سیستان و بلوچستان

تصاویر دیده نشده از سفر رئیسی به روستای مرزی دور

تصاویری اختصاصی خبرگزاری مهر از سفر شهید حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به روستای مرزی در سیستان و بلوچستان را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

فارس

موکب سوگواری رئیس جمهور در اماکن گردشگری فارس برپا شده است

موکب سوگواری رییس جمهور در اماکن گردشگری فارس برپا شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از برپایی موکب و ایستگاههای صلواتی در اماکن تاریخی و فرهنگی این استان در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی ظهر سه شنبه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد گفت: با توجه به ایام سوگواری شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و هیأت همراه وی، در تمام اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس موکب و ایستگاههای صلواتی برپا شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به سیاه‌پوش شدن تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی استان افزود: برپایی موکب عزاداری به مناسبت شهادت، پخش نواهای مذهبی و مرثیه سرایی، ارائه خدمات پذیرایی به شهروندان در موکب‌ها، اجرا می‌شود.

ثابت بر ضرورت برپایی موکب‌ها تا پایان ایام عزاداری و سوگواری تاکید کرد و گفت: تمام این اماکن مزین به پرچم‌های عزا شده‌اند.

قزوین

آیت‌الله رئیسی از آبروی خود برای انجام جراحی اقتصادی هزینه کرد

آیت‌الله رییسی از آبروی خود برای انجام جراحی اقتصادی هزینه کرد

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله شهید رئیسی برای انجام جراحی اقتصادی از آبروی خود عبور کرد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در موضوع همراهی با مستضعفان و قشر ضعیف جامعه اظهار کرد: آقای رئیسی سابقه‌ای دارد که آن سابقه سبب می‌شد وقتی به مسئولیت‌های مهم رسیدند آن را فراموش نکنند ایشان در ۵ سالگی یتیم شدند و در دوران طفولیت مجبور بودند برای ادامه تحصیل و حتی در زمان طلبگی کار کنند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابراهیم رئیسی طعم فقر را چشیده بود و آن را درک می‌کرد لذا در مسئولیت‌های مختلف هم به این موضوع دقت می‌کرد که مستضعفان چگونه روزگار می‌گذرانند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: ایشان در سفرهایشان به شهرهای مختلف با خانواده‌های کم برخوردار دیدار می‌کردند و دقت داشتند که این خانواده‌ها چگونه روزگار خود را سپری می‌کنند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

قم

تصاویری از آخرین حضور خادم الرضا (ع) در قم

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران اسلامی در ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سفر دو روزه‌ای وی به قم شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام داشتند که در این گزارش تصاویر جدیدی از حضور ایشان در این سفر می‌بینید.‌

تصاویر را اینجا ببینید.

کردستان

برگزاری محافل یادبود شهدای خدمت و ختم قرآن در مساجد کردستان

برگزاری محافل یادبود شهدای خدمت و ختم قرآن در مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از برگزاری محافل یادبود شهدای خدمت و ختم قرآن کریم در سطح کانون‌های مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد کیامهر صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان با تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان خدوم ایشان اظهار کرد: محافل انس با قرآن کریم، ختم قرآن و صلوات در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی توسط بچه‌های مسجدی برگزار و ثواب آن به روح شهدای خدمت اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری در مساجد و نشست‌های بصیرتی ویژه جوانان و نوجوانان با موضوع سیره زندگی شهدای خدمت از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

کرمان

حس و حال خاص کرمانی‌ها بعد از شهادت سیدابراهیم رئیسی

مردم شهر کرمان برای پاسداشت خدمات سیدالشهدای خدمت سید ابراهیم رئیسی، در جوار مزار حاج قاسم سوگواری کردند.

این مردم در گفت وگو با خبرنگار مهر از حس و حال خود بعد از شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور گفتند.

کرمانشاه

شهید رئیسی تبدیل به یک اسوه ماندگار در عرصه خدمتگزاری به مردم شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: سید شهیدان خدمت شهید آیت الله رئیسی تبدیل به یک اسوه ماندگار در عرصه خدمتگزاری به مردم خصوصاً محرومان جامعه شد.

شهید رئیسی تبدیل به یک اسوه ماندگار در عرصه خدمتگذاری به مردم شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری شامگاه دوشنبه در اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها که با حضور خیل عظیمی از مردم سوگوار و عزادار سید شهیدان خدمت آیت الله رئیسی در چهارراه بسیج کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: خداوند عاقبت بنده خالص و مخلص خود را ختم به شهادت می‌کند.

وی افزود: شهید آیت الله رئیسی خادم الرضایی بود که پاداش حدود ۴۰ سال خدمت و تلاش صادقانه و مخلصانه خود که همان شهادت بود به همراه برخی از چهره‌های انقلابی، مؤمن و مجاهد در راه خدا را سرانجام در حین خدمت به مردم دریافت کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد در سوگ شهید جمهور / مردم همه آمدند

هزاران نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در سوگ شهید جمهور؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش به عزاداری پرداختند.

فیلم را اینجا ببینید.

گلستان

شهید خدمت بهترین عنوان برای آیت الله رئیسی است

شهید خدمت بهترین عنوان برای آیت الله رییسی است

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید خدمت بهترین عنوانی است که می‌توان برای آیت الله رئیسی به کار برد.

آیت الله محسن طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تسلیت بابت شهادت سید شهدای خدمت رئیس جمهور کشورمان و سایر همراهنشان به مردم کشور به ویژه استان گلستان اظهار کرد: همان طور که این روزها بر لب همه مردم جاری است و شاید بیشترین و بهترین ویژگی که می‌توان در شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد صادقانه و خالصانه کار کردن ایشان است.

وی افزود: در پیام مقام معظم رهبری آمده که بیشترین همت شهید آیت الله رئیسی این بود که رضایت مردم را جلب کند و رضایت مردم هم حاکی از رضایت خداوند متعال است چراکه مردم مخلوق و محبوب خدا هستند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

گیلان

مساجد گیلان در سوگ شهدای راه خدمت سیاهپوش شدند

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: مردم گیلان با سیاهپوش کردن مساجد و محلات و برپایی آئین‌های عزاداری عشق و ارادت خود را به شهدای راه خدمت نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و یارانش که در راه خدمت به شهادت رسیدند، اظهار کرد: از صبح روز دوشنبه در پی اعلام خبر شهادت، مردم دیار علویان به سیاهپوش کردن مساجد و محلات پرداخته و عشق و ارادت خود را به سید محرومان نشان دادند.

وی تواضع، صبر و متانت توأم با عزت و صلابت در راه احقاق حقوق ملت را از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی دانست و افزود: فساد ستیزی و عزم قاطع در اجرای عدالت، پایبندی به میثاق با ولایت و پیروی از امامت و رهبری امت و ارادت به ساحت قدوسی امام رئوف و خادمی آن حضرت از خصال برجسته و نیکوی ایشان بود.

متن کامل را اینجا بخوانید.

لرستان

آیت‌الله «رئیسی» سیاستمداری پرکار و چهره‌ای بسیار مردم‌دار بود

آیت‌الله «رئیسی» سیاستمداری پرکار و چهره‌ای بسیار مردم‌دار بود

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی سیاستمداری پرکار، مسؤولی کوشا و چهره‌ای بسیار مردم‌دار به‌حساب می‌آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد مبلغی در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

شهادت رئیس‌جمهور کوشا، متواضع، مردم‌دار و انقلابی، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، و شخصیت‌های عزیز همراه، دکتر حسین امیر عبداللهیان، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم و جمعی دیگر طی سانحه هوایی سقوط بالگرد موجب تأثر بسیار و تالم فراوان گردید. این حادثه سخت و دردناک را که ضایعه‌ای بزرگ برای کشور است، به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم وفادار و قدرشناس ایران و نیز خانواده و نزدیکان ایشان تسلیت و تعزیت می‌گویم.

متن کامل را اینجا بخوانید.

مازندران

قلب مازندران برای خادم الرضا می تپد / بدرود رئیس شهید جمهور

دل آسمان هم همانند دل‌های مردمان مازندران در این روزها غم و اندوه گرفته و از آسمان هم اشک باران می‌ریزد.

قلب مازندران برای خادم الرضا می تپد/ بدرود رییس شهید جمهور

حال مردمان شهر خوب نیست آنان در سوگ رئیسی به ماتم نشسته‌اند که از مردم بود و قلبش برای مردم می‌تپید و همه وجودش را صرف خدمت به مردم کرد.

هنوز طنین صدایش در ذهن می‌پیچد که می‌گفت درد و رنج مردم درد و رنج من است، شادی و خوشحالی شادی من است، خود را از آنان جدا نمی‌دانم.

زمان به سختی می‌گذرد هنوز باورمان نمی‌شود مردی را که همین چند روز پیش در مازندران دیدار کرده‌ایم اکنون در میان ما نیست و آسمانی شده است.

حال مردمان مازندران این روزها اصلاً خوب نیست اجتماع امام رضایی‌ها به یاد رئیس جمهور شهید در گوشه و کنار استان مازندران برپا شده است.

پلان اول؛ ساری امامزاده یحیی

در هر کوچه و مسجدی عطر دود و اسپند به پا خواسته و اهالی شهر بهار نارنج برای رئیس جمهور شهیدشان رخت سیاه پوشیده‌اند. آستان مقدس امامزاده یحیی در یک عصر نیمه بارانی مملو از مردمانی است که آمده‌اند تا برای رئیس جمهور شهیدشان سوگواری کنند.

مردمان این دیار در روز میلاد امام رضا برای خادم الرضا بر سر و سینه می‌زنند و عزاداری می‌کنند باز این چه شورش است که برپا شده است. تازه داشت همه چیز روی روال می‌افتاد. هنوز طعم لبخند از جشن خودکفایی و احیای حدود ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در مازندران بر لبان کارگران و خانواده‌ها آنها نشسته است اما چرخ روزگار بازی دیگری را رقم زد و این مردمان به رنج خو گرفته را در سوگ یکی از بهترین مدیران عالم نشان دهد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

مرکزی

مروری تصویری بر سفر شهید آیت الله رئیسی به استان مرکزی

فیلم مربوط را اینجا ببینید.

هرمزگان

سوگ‌نشینی هرمزگانی‌ها در شهادت سید شهید خدمت

همدان

شهید آیت الله رئیسی در قله خدمتگزاری به مردم بود

مدیرعامل مؤسسه شهید آیت الله مدنی همدان گفت: شهید آیت الله رئیسی در قله خدمتگزاری به مردم بود و فرهنگ خدمت را در حوزه‌های مختلف اجتماعی ترویج داد.

شهید آیت الله رئیسی در قله خدمتگزاری به مردم بود

سید محمد کاظم حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ویژگی شخصیتی شهید سید ابراهیم رئیسی این بود که با مردم بدون اینکه ارتباطی از قبل داشته باشد مانند انیس و مونس مراوده پیدا می‌کرد، اظهار کرد: این ویژگی موجب شد که همه آحاد جامعه در همه صنوف و اقشار یک احساس دلدادگی نسبت به شخصیت ایشان داشته باشند.

وی تصریح کرد: زمانی که مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار شدند برای اینکه بتوانند سطح خدمات آستان را از محدوده تعریف شده قبل به سراسر ایران تعمیم بدهند تصمیم گرفتند که در تمام استان‌های کشور یک امکان برای بهره‌مندی از نعم آستان قدس رضوی ایجاد کنند.

مدیرعامل مؤسسه شهید آیت‌الله مدنی همدان به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: شخصیت آیت الله شهید رئیسی یک فرد متفاوت در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه بود فارغ از ارادت عاطفی که به ایشان داشتم، برایم مشهود بود که نگاه ایشان در موضوع خدمت به اهداف انقلاب نه فقط به عنوان تکلیف شرعی، بلکه عاشق واقعی خدمت به مردم بودند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

یزد

اجتماع امام رضایی‌ها در پاسداشت خادم الرضا (ع) در یزد

اجتماع امام رضایی‌ها در پاسداشت خادم الرضا (ع) در یزد

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهانش شامگاه دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور مردم دارالعباده، خادم‌یاران رضوی و جمعی از مسئولین در حسینیه امیرچقماق یزد برگزار شد.

عکس‌های مراسم را اینجا ببینید.

نظر شما