شناسهٔ خبر: 66780715 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

متا تبلیغات تشویق به خشونت را در هند تایید کرد

یک گروه نظارتی آزمایشی در متا انجام داد و آگهی هایی با محتوای اخبار جعلی، تشویق به خشونت و نفرت پراکنی مرتبط با هندوستان در متا را ثبت کرد. جالب آنکه شرکت فناوری آگهی های مذکور را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، سیاست های تبلیغاتی متا یک بار دیگر در معرض توجه قرار گرفته اند، این درحالی است که یک گروه نظارتی اعلام کرد شرکت فناوری آمریکایی چند آگهی با محتوای مخرب را تایید کرده که ناقض قوانین آن هستند. این تبلیغات کاربران هندی را هدف گرفته که حاوی اخبار جعلی، تشویق به خشونت و انتشار تئوری های توطئه درباره انتخابات آینده بوده اند.

در گزارش جدیدEko، یک سازمان ناظر غیرانتفاعی این آگهی ها را با جزییات بیان کرده اند. گروه اعلام کرد تبلیغات را به طور آزمایشی به سیستم آگهی متا ارائه کرده اما محتوای آنها براساس نفرت پراکنی واقعی اخبار جعلی مرتبط در هند ایجاد شده بود.

در کل ۱۴ مورد از ۲۲ آگهی که شرکت به متا ارائه کرده بود، توسط ابزارهای تبلیغاتی متا تایید شدند، هرچند تمام آنها باید به دلیل نقض قوانین شرکت رد می شدند. این گروه متن دقیق آگهی ها را فاش نکرده و فقط نوشته آنها تشویق به اعتراضات خشونت آمیز علیه اقلیت های مسلمان، انتشار اخبار جعلی، نظریه های توطئه یا موارد دیگر مربوط به چشم انداز سیاسی هند بوده اند.

محققان Eko قبل از آنکه آگهی ها انتشار یابند، آنها را حذف کردند و به همین دلیل هیچ گاه کاربران واقعی فیس بوک تبلیغات مذکور را مشاهده نکردند.

نظر شما