شناسهٔ خبر: 66780049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حسن فارسی:

شهید آیت‌الله رئیسی در مسیر خدمت به مردم با خدا معامله کرده بود

قائم مقام و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به شخصیت جهادی شهید آیت‌الله رئیسی، گفت: این شهید بزرگوار در مسیر خدمت به مردم با خدا معامله کرده بود و مصداق تجارت «لَنْ تَبُورَ» بود.

صاحب‌خبر -

حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشاهیحسن فارسی، قائم مقام و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در گفت‌‌وگو با ایکنا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه، به روحیه و شخصیت جهادی شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار از جمله شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی و دارای نگاهی راهبردی و در عین حال اخلاق‌مدار بود.

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در عین حالی که موضوعات بلند مدت و راهبردی کشور را وجهه همت خود قرار داده بود، در این مسیر هیچگاه نه در دوران خدمت در قوه قضائیه، نه در سازمان بازرسی و نه در دوران ریاست جمهوری از اخلاق اسلامی و انسانی عدول نکرد. ایشان همواره افق‌گشا به مسائل کشور نگاه می‌کرد اما اخلاق مداری را همواره در کنار این موضوع رعایت می‌کرد.

مصداق آیه 29 سوره فاطر

قائم مقام جهاددانشگاهی ضمن قرائت آیه 29 سوره فاطر که می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ؛ در حقيقت كسانى كه كتاب خدا را مى‏‌خوانند و نماز برپا مى‌دارند و از آنچه بديشان روزى داده‏‌ايم نهان و آشكارا انفاق مى‌كنند، اميد به تجارتى بسته‏‌اند كه هرگز زوال نمى‌‏پذيرد» گفت: شهید رئیسی در مسیر خدمت به مردم با خدا معامله کرده بود و مصداق تجارت لن‌تبور بود؛ ایشان از همه چیز خودشان گذشت و برای خدمت به مردم با خدا معامله کرد و در این مسیر از هیچ طعنه زننده و سرزنش کننده‌ای ابایی نداشت چون با خدا معامله کرده بود که برای خدمت به مردم حرکت کند.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی نگاه و رفتار مردمی داشت و اینطور نبود که فقط در کلام از مردم صحبت کند ولی در عمل با مردم نباشد. ایشان در دوران ریاست جمهوری خود به خوبی نشان داد اگر از مردم حرف می‌زند، تعارفی و تزئینی نیست بلکه واقع‌بینانه است؛ در کنار مردم بود و در این مسیر هم به شهادت رسید.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه اگر ما می‌خواهیم مسائل و مشکلات کشور با سرعت بیشتری حل شود، طبیعتاً نیاز به فرهنگ، مدیریت و اشخاص جهادی داریم، گفت: همه این ویژگی‌ها در شخصیت شهید رئیسی کاملاً متبلور بود. ایشان شخصیتی مردمی، خستگی‌ناپذیر و باتدبیر بود و با دقت به موضوعات نگاه می‌کرد و اگرچه به دنبال سرعت بود تا مشکلات را حل کند اما با دقت و تدبیر که از دیگر ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود فعالیت می‌کرد. ساده‌زیستی و پاکدستی ایشان شهره خاص و عام و از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

وی ادامه داد: دوری از حاشیه‌سازی در کنار اینکه زحمات زیادی می‌کشید و در اقصی نقاط کشور حضور پیدا می‌کرد از دیگر مشخصه‌های اخلاقی شهید رئیسی بود. ایشان نه تنها اهل حاشیه‌سازی نبود بلکه سعی می‌کرد حاشیه‌سازی دیگران را نیز مدیریت کند.

شهید آیت‌الله رئیسی مقهور قدرت نشد

فارسی اضافه کرد: ولایت‌مداری ایشان و اینکه شیفته خدمت بود و خود را وقف اسلام، مردم، کشور، نظام و انقلاب کرده بود از دیگر مشخصه‌های ایشان است. شهید آیت‌الله رئیسی ظرفیت بالایی داشت به نحوی که قدرت وی را مقهور نکرده بود و به تعبیر دیگر ایشان در مواجهه با قدرت کاملاً مسلط بر خود بود؛ یعنی قدرت در اختیار وی بود نه اینکه ایشان در اختیار قدرت و مقهور قدرت باشد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از مسائل و مشکلات کشور با حرکت میان‌بر گذر کنیم به چنین شخصیت‌هایی با روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر نیاز داریم و امیدواریم مردم با انتخابی که خواهند داشت، ادامه مسیر شهید آیت‌الله رئیسی را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور می‌توانیم شخصیت‌هایی جهادگر مثل شهید آیت‌الله رئیسی را تربیت کنیم تا شاهد اقدامات جهادی بیشتری در کشور باشیم؟ گفت: کلید حل مشکلات کشور کار و حرکت جهادی است و هیچ شکی در این مسئله نیست. حرکات بروکراتیک مشکلات کشور را حل نخواهد کرد و حتی گاهی مشکلات را بیشتر هم می‌کند. برای اینکه چنین افرادی تربیت شوند طبیعتاً نیاز به ترویج فرهنگ جهادی داریم.

فارسی در پایان افزود: نیاز به ترویج چنین الگوهایی داریم؛ اگر الگوهایی مثل شهیدان آیت‌الله رئیسی، رجائی، حاج قاسم سلیمانی، کاظمی آشتیانی و ... را در جامعه ترویج و الگودهی کنیم و افراد به چنین شخصیت‌هایی تأسی بجویند، طبیعتاً می‌توانیم با یک موج فرهنگ جهادی عقب‌ماندگی‌های کشور را بسیار سریع‌تر از آنچه تصور می‌شود حل کنیم. 

انتهای پیام

نظر شما