شناسهٔ خبر: 66778565 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام موحدی:

دشمن از مشغول کردن جوانان و نوجوانان به مسائل پوچ بهره می‌گیرد

دادستان کل کشور گفت: ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی بند و باری در حوزه بی حجابی و بدحجابی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی یک ضرورت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد موحدی در دومین جلسه ماده ٢ دستورالعمل نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضائی بر ضابطین دادگستری، منشأ بی حجابی و بد حجابی را حاصل علل مختلف دانست و گفت: ترویج بی‌بندوباری با هدف مشغول کردن نوجوانان و جوانان به مسائل پوچ، از مهمترین موضوعاتی است که دشمن برای تهی کردن هویت ایرانی اسلامی ملت از آن بهره می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در به وجود آمدن ناهنجاری‌های اجتماعی مؤثر است اظهار داشت: در مقابل این همه هجمه، باید نهادها و دستگاه‌های فرهنگی از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعال‌تر عمل کنند.

دادستان کل کشور افزود: با توجه به نمود ظاهری بی حجابی و بدحجابی در لایه‌های مختلف جامعه، ورود فراجا و دستگاه قضائی برای مقابله با بی بند و باری در این حوزه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی یک ضرورت است.

موحدی، با اعلام حمایت دستگاه قضائی از کلیات اجرای طرح ارتقا امنیت اخلاقی، عنوان کرد: اقدامات قانونی فراجا در اجرای طرح یاد شده در مجموع مثبت است.

وی تصریح کرد: با متمردین و گروه‌های سازمان یافته برخورد بدون اغماض خواهد شد، در عین حال لازم است ضابطین، قانون و عدل و انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند و در مقابل، متخلفین نیز باید پاسخگوی تخلفات خود باشند.

موحدی عنوان کرد: در اجرای طرح‌هایی مانند ارتقا امنیت اخلاقی، افراط و تفریط قابل چشم‌پوشی نیست و از سویی برای اجرای موفقیت‌آمیز وظایف محول شده نیز ضروری است از فضای مجازی استفاده شود.

این مقام ارشد قضائی ادامه داد: با وجود آن که می‌توان از برنامه‌های فرهنگی متعدد و متنوع از جمله پیامک، تبلیغات محیطی و فضاسازی مناسب برای آگاه سازی جامعه در حوزه عفاف و حجاب بهره گرفت و لازم است تا نهادها و دستگاه‌های فرهنگی فعال‌تر و محسوس‌تر عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های حاکمیتی باید در تعظیم شعائر مذهبی و دین پیشگام باشند، گفت: باید ادارات و سازمان‌های متولی در موضوع عفاف و حجاب پای کار بیایند و با برنامه و فعال‌تر عمل کنند.

موحدی با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح ارتقا امنیت اخلاقی حمایت از اقدامات قانونی فراجا را مورد تاکید قرار داد و گفت: ممکن است در اجرای این طرح و یا هر برنامه و طرح دیگری، برخی تفسیر و نظر متفاوت داشته باشند، با این وجود قانون فصل‌الخطاب همه است و تمرکز ما بر اجرای صحیح قانون برای استقرار امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه است و تخطی از قانون از هیچ فرد یا افرادی پذیرفته نیست.

وی در پایان سخنان خود خطاب به دادستان‌های سراسر کشور پیگیری مسائل مربوط به حوزه عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی را خواستار شد و تاکید کرد: ضروری است قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با جدیت پیگیری و اجرا شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش نیروها را ارائه داد.

نظر شما