شناسهٔ خبر: 66778243 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهید رئیسی بزرگترین حامی مدیریت شهری بود

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی بزرگترین حامی مدیریت شهری بود، گفت: این شهید بزرگوار در زمان ریاست جمهوری‌اش حمایت‌های ویژه‌ای را از شهرداری‌ها، بویژه شهرداری تهران انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با حضور تمامی اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ابتدا کلیپی از شهید آیت‌الله رئیسی و خدمات وی از دوران حضورش در ریاست جمهوری در صحن شورا پخش شد و در ادامه محسن طاهری یکی از مداحان اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت پرداخت.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در ادامه جلسه با اشاره به خصایص و ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی, رئیس جمهور فقید، اظهار کرد: در مدتی که ایشان مسئولیت‌های مختلفی داشته شاهد خدمات ارزشمندی بوده‌ایم.

وی به همراهان شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: یاد و خاطره آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه و مالک رحمتی؛ استاندار آذربایجان شرقی را گرامی می‌داریم.

جعفر شربیانی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهانش تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیامشان به صفات متعدد شهید رئیسی اشاره کرده‌اند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بالا و ارزشمند شهید آیت‌الله رئیسی خلوص ایشان بود که این مسئله ابعاد مختلفی را دارد و امیدواریم کارگزاران نظام، اخلاق و ویژگی‌های این شهید بزرگ را سرلوحه کاری خود قرار بدهند.

شربیانی به مردمی بودن شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: این مسئله بسیار مهم بود، به طوری که شهید رئیسی پیگیر حل و فصل مشکلات مردم و نیازهای آنها بود.

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز ضمن تسلیت به مناسب شهادت آیت‌الله رئیسی و تیم همراهشان در سانحه سقوط بالگرد اظهار کرد: در روز گذشته شاهد بودیم که از کشورهای مختلفی تماس‌هایی را با مسئولان نظام داشته‌اند و تسلیت خودشان را بیان کرده‌اند، به طوری که حتی در برخی از کشورها عزای عمومی اعلام شده است. این موارد نکات بسیار مهمی است و نشان می‌دهد که آیت‌الله رئیسی در زمان تصدی‌اش در زمان ریاست جمهوری ارتباطات خوبی را در سطح بین‌الملل برقرار کرده بود و این نشان از عظمت ایران در دنیا است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

وی همچنین به شهادت دیگر همراهان شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و افزود: قطعا هر کدام از این افراد که در این پرواز بودند شخصیت‌های متعالی داشته‌اند و در تاریخ باقی خواهند ماند، چون آنها نیز همانند آیت‌الله رئیسی ارزش‌های انسانی والایی را داشته‌اند.

عباسی افزود:‌ شهید رئیسی سالم و پاکیزه زیست و شرافتمندانه به سمت مرگ رفت و ان‌شاءالله تمام کسانی که در نظام خدمت می‌کنند، شهید رئیسی را سرلوحه کاری خود قرار بدهند.

وی همچنین به آیین بدرقه و تشییع شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: قطعا فردا یکی از روزهای باشکوه و ایام‌الله خواهد بود و انتظار می‌رود که شهرداری تهران تدابیر لازم را برای حضور پرشور شهروندان تهرانی در آیین تشییع شهدای خدمت فراهم کنند که قطعا اقداماتی از سوی شهرداری انجام شده و لذا باید این موارد مورد توجه قرار بگیرد و انشاءالله شاهد یک حرکت ماندگار و ثبت در تاریخ در روز چهارشنبه در پایتخت خواهیم بود.

پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز با بیان اینکه بنده به دلیل همکاری با شهید آیت‌الله رئیسی در آستان تهران ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در ایشان دیده‌ام.

وی گفت: بنده پیشنهاد می‌دهم با توجه به اینکه ایشان و تیم همراه ارادت ویژه‌ای را به امام رضا(ع) داشتند و در ایام دهه کرامت به شهادت رسیده‌اند، این شهدا به نام شهدای خدمت و کرامت نامگذاری شوند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: مردم ایران رئیسی را شخصی می‌دانستند که در مسیر رجایی گام بر می‌داشت به طوری که رئیسی را فردی متدین می‌دانستند. شهید رئیسی هیچ‌گاه خود را طلبکار از انقلاب نمی‌دانست بلکه خود را بدهکار انقلاب می‌دانست و هیچ‌گاه به دنبال برداشت از سفره انقلاب نبود.

سروری ادامه داد: در روز و شبی که این حادثه برای شهید رئیسی و تیم همراهش در پی سقوط بالگرد صورت گرفت تمام کشور پیگیر اخبار این شخصیت بزرگوار بودند.

وی همچنین با یادبود از شهید حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه و شهید آیت‌الله آل هاشم؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهید امیرعبدالهیان در زمان حضورش در وزارت خارجه با قدرت و صلابت کار کرد و نشان داد که اقتدار ایران نه‌تنها مذاکره بلکه از طریق قدرت ایجاد خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان با فعالیت خود نشان داد که می‌توان با کشورهای منطقه و جهان ارتباط داشت و این ارتباط بر اساس اقتدار شکل می‌گیرد نه بر اساس مذاکره و ذلت.

سروری ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی بزرگترین حامی مدیریت شهری بود و در زمان حضورش به عنوان رئیس جمهور حمایت‌های ویژه‌ای را از شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری تهران انجام داد.

وی گفت: همچنین در روزهای گذشته شاهد افتتاح یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری تهران در قالب پویش و امید افتخار بودیم. این پروژه اتصال بزرگراه چمران به همت غرب بود. همچنین شاهد افتتاح زیرگذر نواب ـ تندگویان بوده‌ایم و ان‌شاءالله این روند افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام محمد آقامیری؛‌ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: به نظر می‌رسد این حادثه ابعاد مختلف دارد و به عنوان یک حادثه خارج شده است و نیاز است که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار بدهند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ایشان در زمان حضورش در سال‌های گذشته در کسوت ریاست جمهوری تمام زمان خود را وقف خدمت کرد و بر اساس آن حرکت کرد.

آقامیری همچنین به شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اشاره کرد و افزود: اولین ویژگی وزارت خارجه با حضور شهید امیرعبداللهیان این بود که ما از دیپلماسی التماسی به دیپلماسی عزت و مقاومت تبدیل شدیم.

احمد صادقی؛ دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از تمام شهروندان تهرانی خواست تا امشب و فردا در آیین بدرقه شهدای خدمت حضور پیدا کنند.

وی همچنین از تلاش‌های جمعیت هلال احمر و نیروهای آتش‌نشان در عملیات جستجوی پیکرهای شهدای خدمت در حادثه سقوط بالگرد قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما