شناسهٔ خبر: 66771964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد روند نزولی بود.

صاحب‌خبر -

بهای نفت در بازار معاملات امروز بازار جهانی تحت تاثیر سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران و نیز اخبار مربوط به نرخ بهره آمریکا بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اعلام کرد این نهاد صبر خواهد کرد تا علائم بیشتری مبنی بر کاهش نرخ تورم پیش از کاهش نرخ بهره مشاهده کند، بهای طلای سیاه روند نزولی به خود گرفت. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۲۷ سنت کاهش، به ۸۳ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲۶ سنت کاهش، ۷۹ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

۲ موضوع سیاسی به طور عمده بازار انرژی را متاثر ساخت. نخست وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران و دیگری به تعویق افتادن سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به ژاپن به دلیل مشکلات پیش آمده برای سلامتی پدرش.

تحلیلگران بازار می‌گویند با درگذشت رئیس جمهور فقید ایران سیاست‌های نفتی این کشور تغییری نمی‌کند. از این رو، نباید انتظار داشت بازار به این موضوع واکنش منفی نشان دهد. 

در عربستان سعودی نیز سال هاست محمد بن سلمان زمام امور را در دست گرفته است و هرگونه اتفاق برای پادشاه این کشور نمی‌تواند تاثیری شگرف بر میزان عرضه نفت این کشور به بازار بگذارد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما