شناسهٔ خبر: 66771680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آیت‌الله مدرسی:

رئیس جمهور شهید از توده مردم و برای مردم بود + فیلم

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید از توده مردم و برای مردم بود، گفت: همواره با لباس پیامبر اکرم (ص) مشغول خدمت و تلاش بود و نماد تدین را برای جامعه تثبیت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، آیت‌الله سیدکاظم مدرسی شامگاه _دوشنبه، سی‌ویکم اردیبهشت_ در مراسم سوگواری و تجمع مردمی در دارالعباده یزد که با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد، در خصوص فضائل رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه اینگونه اظهار کرد: بهترین سخن در وصف ویژگی‌های این خادمان مردم آیات قرآن کریم است، خداوند در آیه شریفه ۲۹ سوره فتح که می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا. …»

وی افزود: امت وفادار اسلام بدانید که آیت الله رئیسی از شخصیت‌هایی بودند که به حق مصداق بارز اشداء الکفار بودند، همواره در برابر جامعه کفر سخت بودند و هیچگاه وا نداده و خودباخته در مقابل جامعه کفر و دشمنان چه در داخل و خارج نشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: از ویژگی‌های برجسته و ممتاز رئیس جمهور شهید و همکارانش، همت سخت و پولادین آن‌ها در برابر جامعه کفر بود، از سن بیست سالگی برای خدمت به مردم کمر همت بست و تا روز گذشته این ویژگی را داشت.

مدرسی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نیاورد، گفت: اما این شهید در برابر مردم رحیم و رحما بینهم بود، او در مقابل توده‌های مردم و آحاد مردم، سخت کوش بود و در برابر فقرای جامعه سر تعظیم فرود می‌آورد.

وی ادامه داد: این خادم الرضا (ع)، کسی بود که هرگاه صدا زدن یک پیرمرد و پیر زن را می‌شنید، ماشین را نگه‌می‌داشت تا سخنان و حرف آنان را بشنود، درد یتیمی کشیده بود، رنج نداری و فقر را چشیده بود، از توده مردم و برای مردم برآمده بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد تصریح کرد: ویژگی سوم شهید رئیسی، روح تعبد، عبادت و بندگی این شهید بود که حتی در وقت نماز، در کاخ کرملین به اقامه نماز ایستاد و بعد سر میز مذاکره نشست، این حرکت به عنوان سند روشن و افتخار بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت شد و او حتی نماز شب و نوافلش در نمازهای ظهر، عصر، مغرب و عشا ترک نشد.

مدرسی ادامه داد: شهید رئیسی برای استقلال کشور تلاش کرد و نرخ جمعیت غیر شاغل در کشور را به زیر هفت درصد رساند و در مدت کوتاه ریاست جمهوری با همت و مجاهدت خستگی ناپذیر نرخ بیکاری را به زیر آن رساند، در یزد که نرخ بیکاری به زیر سه درصد رسید.

وی افزود: از دستاوردهای خدمات فراوان شهید جمهور این بود که نرخ منفی ۸ درصد رشد ملی را به ۲.۲ مثبت تبدیل کرد و هزاران کارخانه را در سراسر کشور که نیمه تعطیل و تعطیل بودند احیا کرد و حتی کارخانه‌های جدیدی را راه‌اندازی کرد و مردم را به اشتغال گرفته و رشد ملی و اشتغال را افزایش داد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: به جای نگاه به برون به درون و ظرفیت‌های ملی نگاه کرد و به جای کمک خواستن از بیرون و جامعه کفر، به جامعه اسلامی پیرامون پرداخت.

مدرسی بیان کرد: اقدامات شایسته ایشان سبب شد پاکستان، لبنان، سوریه، عراق و سایر کشورها در کشور خود عزای عمومی اعلام کنند، این جریان به واسطه عمق راهبردی کشور در برابر مقاومت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچگاه از لباس و مقام خود سوءاستفاده نکرد، همواره با لباس پیامبر اکرم (ص) و شال سبز در میدان خدمت و تلاش حضور داشت و نماد تدین را برای جامعه تثبیت کرد، در پیاده‌روی اربعین و زیارت سید الشهدا (ع) بارها او را دیدم.

امام جمعه مرکزی یزد با بیان اینکه ما باید در خط این شهیدان حرکت کنیم به آیه شریفه مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا اشاره کرد و گفت: دست تقدیر خدا بر گرفتن شهید آیت الله رئیسی شد تا در آینده نزدیک مانند و یا بهتر از او را به ما عنایت کند.

رئیس جمهور شهید از توده مردم و برای مردم بود + فیلم

مدرسی مردم را به تأمل در پیام مقام معظم رهبری دعوت کردند و تصریح کرد: شهید رئیسی، شهید جمهور مردمی، با کفایت پرتلاش و خادم الرضا (ع) بودند که امشب در حرم نوبت خدمت داشتند، اما اکنون در جوار امام هشتم (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه خدمات و اقدامات شایسته او سبب شد که به تلاش بی‌وقفه به مردم و خدمت به کشور منتسب شود، گفت او به سمت صلاح و رضایت مردم که رضایت الهی در آن است حرکت کرد، هیچگاه از آزردگی‌ها و ناسپاسی‌ها نشد، طعنه‌های برخی از بدخواهان نیز مانع تلاش شبانه‌روزی برای پیشرفت کشور و اسلام نشد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه کم طعنه، جسارت و اهانت نشنید افزود: حرکات او همراه با سیاست اسلامی بود، سرمایه‌های انسانی اینگونه حرکات، تواضع و افتادگی دارد، درود خدا بر این شهدای والامقام و شما مردم فداکار اسلام و رضوان الهی بر شهدای بزرگواری که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند و شهدای دیگری که پیش از این راه شهادت را گشودند.

نظر شما