شناسهٔ خبر: 66769838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجمع پایتخت‌نشینان در سوگ خادمان شهید ملت

مردم تهران عصر امروز با تجمع در میدان ولیعصر در سوگ رئیس جمهور فقید ایران و خادمان شهید ملت عزاداری کردند.

صاحب‌خبر -

تجمع قدرشناسانه مردم پایتخت در سوگ خادمان شهید ملتبه گزارش خبرنگار ایکنا، به گواه تقویم امروز و درست در آخرین روز از اردیبهشت بهشتی که مصادف با سالروز میلاد مسعود امام رئوف(ع) است، میدان ولیعصر تهران همچون تمامی نشانی‌های دیگر ایران عزیزمان رنگ عزا به خود گرفت.

میدان ولیعصر تهران امروز یکی از اشک‌بارترین عصرهای خود را با حضور جمع‌ کثیری از مردم شهیدپرور پایتخت به روی دید. امروز مردم پایتخت با بهت و حیرت تصاویر رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار این استان را در دست گرفته و در سوگ شهادت ناگهانی آنان اندوهناک بودند.

این مراسم مردمی با قرائت قرآن و صلوات خاصه امام رضا(ع) و مداحلی برای اهل بیت(ع) آغاز شد و مردم در حالی که دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) مزین به عکس حرم امام رضا(ع) و شعار «ایران حرم است» بود، یاد رئیس‌جمهور شهیدشان، خادم الرضا(ع) و خادم جمهور را گرامی داشتند.

بسیاری از مردم عزادار و مبهوت در این مراسم، خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان را به غم و اندوه عمیقی که هنگام دریافت خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تجربه کرده بودند، تشبیه می‌کردند؛ مردمی که حالا رنگ و رُخشان به رخساره سیزدهمین روز از دی ماه 1398 بی‌شباهت نبود و غم پیشِ چشمانشان راه دریا شدن را پیش می‌گرفت.

حضور نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی نیز که کمتر تجربه مواجهه با چنین رخدادهایی را داشتند؛ به نوعی جلوه ایران‌دوستی را نمایان می‌کرد. نوجوانان و جوانانی که ترورهای پس از پیروزی انقلاب و خبرهای شهادت دوران جنگ تحمیلی را تجربه نکرده بودند و نزدیک‌ترین تجربه آنها شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی بود در این مراسم با اندوه ایستاده و عزادار خادمان شهید خود بودند.

تجمع قدرشناسانه مردم پایتخت در سوگ خادمان شهید ملت

در طول این مراسم بارها و بارها شاهد لبیک‌های متعدد و بلند کردن دست به نشانه هم‌عهدی و پیمان با آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری از سوی مردم بودیم. 

اجرای گروه تواشیح «حضرت رسول(ص)» در مدح امام رضا(ع) و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط سیدمحمود علوی، میثم مطیعی و حنیف طاهری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

برای نسلی از مردم تهران که شهادت یک رئیس جمهور و یک هیئت دولت را سال‌ها قبل دیده‌اند، امروز تکرار تاریخ اشک‌های بی‌امان در سوگ خادمان ملت است و نکته ارزشمند اینکه آنها در این مراسم از شهادت برای فرزندانشان می‌گفتند و گواه شهید‌پرور و شهیددوست بودن مردم تهران پرچم‌های فلسطینی و چفیه‌هایی بود که تعداد قابل توجهی از آنها با خود همراه آورده بودند. 

آنهایی که در تهران زندگی می‌کنند می‌دانند در عصر یک روز غیر تعطیل با ترافیک سنگین این شهر حرکت از یک نقطه به نقطه مرکزی مثل میدان ولی‌عصر، سخت و زمان‌بر است اما مردم قدرشناس تهران، پیش از ساعت 16 که آغاز این مراسم بود خود را به میدان ولیعصر رسانده بودند و چندین ساعت در این میدان ایستادند و یاد شهدای خدمت خود را گرامی داشتند. 

تجمع قدرشناسانه مردم پایتخت در سوگ خادمان شهید ملت

یادآوری می‌شود، عصر روز گذشته بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این سانحه هوایی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران؛ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام

نظر شما