شناسهٔ خبر: 66766016 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زاکانی:

کسی که خودش را برای خدا خالص کند محبتش به دل مردم می‌افتد

سيد اسد رجبی

شهردار تهران گفت: این درس انقلاب اسلامی است که هر شهیدی که بر خاک می‌افتد راه او پرفروغ‌تر می‌شود و رهروان بیشتری پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی، در حاشیه مراسم سوگواری در دانشگاه تهران که به مناسبت شهادت رئیس جمهور برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت این شهادت پرافتخار، اظهار کرد: وقتی به تصاویر این شهدا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که یک گل‌چینی و دستچینی صورت گرفته و خداوند سبد گلی را به نمایش گذاشته؛ از رئیس جمهور و امام جمعه شهید گرفته تا وزیر خارجه، استاندار و همراهان شهیدشان که اگر کسی کوچک‌ترین ارتباطی با این افراد داشت می‌دید که چه افراد بزرگ و عزیزی هستند که ثلمه آنها باقی خواهد ماند اما آنچه که پیام و استمرار راه شهید است باقی بودن آرمان‌های شهید و حرکت و جدیت در خدمت است.

وی با بیان اینکه آنچه که از این شهید بزرگوار، سید و سالار شهیدان اهل خدمت سراغ داریم اخلاص، خود را ندیدن، خدا را دیدن، تبعیت از ولی و امام جامعه و خدمت سراسر شور و شعور و خستگی ناپذیر به مردم است، افزود: امیدواریم که این شهادت نصیب هر مشتاقی از مشتاقان راه شهادت و خدمت شود. اراده امروز دولت بر استمرار حرکت و بالا نگه‌داشتن این پرچم و استمرار خدمت با حدت و شدت بیشتر است. این شهادت نه تنها تزلزلی در این مسیر ایجاد نمی‌کند، بلکه اراده‌ها قوی‌تر شده و گام‌های مستحکم‌تری را بر می‌داریم.

زاکانی ادامه داد: دشمنان اسلام، آمریکا و اسرائیل که از این شهادت لبخند به لبشان آمد بدانند که پیام این شهید و ادامه راه او مستحکم‌تر، بلند تر و عظیم‌تر انقلاب اسلامی را در عرصه جهانی مطرح خواهد کرد و منجر به آزادی قدس شریف خواهد شد.

شهردار تهران اضافه کرد: روز چهارشنبه گذشته که در هیأت دولت در خدمت این شهید سعید بودیم پیامی را به هیأت دولت داد و اعلام کرد «با خودم عهد کردم که هیچکس از من سخنی مبنی بر ایجاد دوگانگی و اختلاف نخواهد شنید» و بعد از شهادتش نیز پیام این وحدت گرایی و انسجام و استمرار خدمت ادامه خواهد داشت و مردم بدانند که این پرچم برافراشته‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کسی خودش را برای خدا خالص و وقف اسلام و ایران عزیز نماید و در تبعیت از ولی فقیه پیشتاز باشد و خدمت به مردم را پیشه کند خدا او را خواهد پذیرفت، گفت: باید افتخار کرد به این ملت و اسلام که چنین فرزندانی را پرورش داده است.

شهردار پایتخت ادامه داد: شهدا خودشان را وقف تحقق اهداف انقلاب اسلامی کرده بودند که این اهداف چیزی جز پیشرفت و آبادانی ایران، خدمت به مردم، شکل گیری تمدن نوین اسلامی و مقدمه ظهور نیست و نبوده است، لذا هر کسی که می‌خواهد این مسیر را طی کند باید خودش را در این صراط قرار دهد به طوری که خودش را نبیند و وقف کند. کسی که خودش را برای خدا خالص کند محبتش نیز به دل مردم می‌افتد و آثارش نیز ماندگار خواهد شد. این شهیدان ماندگار شدند و امیدواریم خدا کمک کند که راه آنها را با جدیت بیشتری استمرار ببخشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این درس انقلاب اسلامی است که هر شهیدی که بر خاک می‌افتد راه او پرفروغ تر می‌شود و رهروان بیشتری پیدا می‌کند. رهبری معظم انقلاب که سایه ایشان بر سر ما است مانند یک کوه استوار این پرچم را برافراشته نگه داشته و این شهدا همگی به پیروی از ایشان افتخارات خلق می‌کنند. خداوند انشالله رهبری را برای ما حفظ کند و این پرچم را با دستان او به دستان امام زمان برساند.

نظر شما