شناسهٔ خبر: 66765054 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

گزارش کامل

پیام تسلیت مسئولان و شخصیت های فرهنگی و هنری در پی شهادت آیت الله رییسی

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و هنری، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی 

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»/  اعلام ۵ روز عزای عمومی توسط رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس‌جمهور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.
این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.
رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد.
در این حادثه‌ی سنگین شخصیت‌های برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.
اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.
در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای

۴۰۳/۲/۳۱

  رهبر

 

 

 پیام تسلیت وزیر فرهنگ 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:
"
هوالباقی
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُوَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
در سالروز ولادت هشتمین نور امامت، معین‌الضعفاء علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) ناباورانه به سوگ و سرور شهادت بزرگ‌مرد خادم ایران اسلامی، رئیس‌جمهور مردمی و خستگی‌ناپذیر، حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و یاران گران‌قدر همراهش در مسیر خدمت به مردم بزرگ این مرزوبوم نشسته‌ایم.
اینجانب سال‌ها افتخار یادگیری و همکاری صمیمانه با ایشان را در عرصه‌های مختلف داشتم و شاهد جهاد عملی و نظری، و خدمتگزاری صادقانه به مردم عزیز ایران بودم. امروز رئیس عزیز ما سرافرازانه در مهمانی ملکوتیان، امام راحل و حاج قاسم عزیز حاضر شده و مدال پر افتخار شهادت را بر سینه نصب کرده است. گواه هرلحظه تلاش بی‌وقفه‌شان برای عزت و کرامت ولی‌نعمتان این خاک را امروز لطف امامی می‌خوانم که وی را به امن آغوش مهر رضوی‌اش پذیرا شده است. اخلاص در فعل و صداقت در قول، حکمت در تدبیر و درایت در تصمیم، و ولایتمداری در اوج مسئولیت و مردمداری در عین کسوت، تنها چند خصوصیت بارز از شخصیت والای حضرت آیت‌الله رئیسی بوده که در فقدانش روح و جان همۀ روشن‌اندیشان و عدالت‌شناسان به درد می‌آید.
شهادت برادر مجاهدم دکتر حسین امیرعبداللهیان، سیاست‌مدار انقلابی و وزیر امورخارجه دولت مردمی، سید محبوب آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده آسمانی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر مالک رحمتی، استاندار برومند و تلاشگر آذربایجان شرقی، سردار دلسوز سیدمهدی موسوی، فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و همچنین سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسندریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی، نیز قلب همۀ خدمتگزاران و دلبستگان این نظام مقدس را در این واقعه جریحه‌دار کرد.
اینجانب افتخار شهادت خادم‌الرضا رئیس‌جمهور مکتبی حضرت آیت‌الله رئیسی و عزیزان دیگر را  به پیشگاه معظم قائم‌ آل‌محمد (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، خاندان مکرم، به‌ویژه همسر همراه و اندیشمندشان، صبیه های مکرم، برادرانم آقایان مقداد نیلی و صادق توسلی، و حضرت آیه الله علم الهدی،   تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال علو درجات و رضوان الهی برای جمع فقید و صبر جزیل برای بازماندگان مسئلت ‌‌می‌دارم."

 

وزیر

 


پیام تسلیت معاون هنری وزیر فرهنگ

معاون هنری وزیر فرهنگ شهادت رییس جمهور را تسلیت گفت.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهادت سید ابراهیم رییسی (رییس جمهور)، حسین امیرعبداللهیان(وزیر امورخارجه) و  هیات همراهش را در سانحه هوایی آذربایجان شرقی تسلیت گفت.

 

 

 پیام تسلیت معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ 

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَبۡشِرُواْ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِی کُنتُمۡ تُوعَدُونَ
شهادت رئیس‌جمهور مکتبی و سیدالشهداء خدمت انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان، جلوه‌ای دیگر از وعده‌ی حق تعالی در پذیرش عمل خالصانه و مومنانه بود.
معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه تاثربرانگیز به ساحت حضرت ولی عصر عج، ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب، بر استمرار روش و منش آن عزیزان در خدمتگزاری به مردم تاکید می‌کند. 
در نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری دام‌ظله بن‌بست وجود ندارد و در روند اجرایی امور کشور و آنچه به عهده معاونت فرهنگی در خدمت به اهل فرهنگ است وقفه‌ای نخواهد بود.
یاسر احمدوند   معاون امور فرهنگی»

 

 پیام تسلیت موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر 

موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر در پیامی شهادت رییس جمهور مردمی و هیات همراه را تسلیت گفت. 
در این پیام آمده است:
«بسم الله الرّحمن الرّحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
شهادت جانکاه رئیس جمهور مردمی، وزیر امور خارجه و سایر همراهان در مسیر خدمت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران، همکاران ایشان در دولت مردمی و خانواده آن عزیزان خدوم، تسلیت و تعزیت می‌گوییم.
آیت الله دکتر رئیسی، مصداق مجاهد در راه خدمت به مردم بود و چه پاداشی والاتر و ممتازتر از این ‎که خادم‌الرضا در ایام ولادت امام رئوف و در مسیر خدمت، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از درگاه خداوند سبحان، علو درجات، رحمت و رضوان الهی را برای شهدای عزیز، شکیبایی و تندرستی برای خانواده گرانقدرشان و بهروزی را برای مردم ایران آرزومندیم».

 

 

پیام تسلیت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی

امروز در روز میلاد علی بن موسی الرضا (ع) و در دهه کرامت، برترین خادمان حضرتش به همراه یاران در سفره کرم امام رئوف میهمان گشته اند.
️التیام بیقراری بازماندگان در فقدان یار خدوم انقلاب و سرباز سرافراز مکتب ولایت وجود ولی امر مسلمین است.
️بی شک در تاریخ انقلاب اسلامی رشادت های مجاهدانه رئیس جمهور مردمی و جهادگر و هیأت همراه در امتداد مسیر حق در حساس ترین برهه های تاریخی که تقابل جبهه حق و باطل به اوج خود رسیده است، ماندگار خواهد بود.
️قطعاً ادامه این مسیر به واسطه وجود مردمان حقگرا، صبور و شهیدپرور سرزمینمان تا رسیدن به قله های نور و حقانیت در سایه هدایت های رهبر فرزانه انقلاب اوج خواهد گرفت.
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور این ضایعه جانگداز را به مردم سربلند ایران و به ویژه رهبر عزیز انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نماید.

 

 

 

پیام تسلیت انجمن هنرهای نمایشی ایران 

در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، انجمن هنرهای نمایشی پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری به نقل از انجمن هنرهای نمایشی ایران، در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، انجمن هنرهای نمایشی پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

سوگ سید رضوان، داغ محرومان است و عزای ایران، چه ناله ها در هجرش و چه یادها از بزرگی اش، خادم حرم که باشی اهل خاک و معرفتی، بی ریا و با خدا، چه دست ها که گرفت، چه داد ها که رسید.
سید رضوان، شهید جمهور، شهید خدمت ایرا ، خادم الرضا(ع)

رییس جمهور فقید ایران
حضرت آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم رییسی
مرد میدان و بی قرار نیازمندان
محجوب بود و محبوب، اذن آقایش علی ابن موسی الرضا (ع) آذین شال سبزش بود و اصل خدمت چراغ راهش.
سوگ شهادت ایشان و یاران با وفایش عزای هنرمندان تئاتر ایران است و شکوه خدمتش درس و مکتبی برای آیندگان.
تسلیت باد این سفر آسمانی.
انجمن هنرهای نمایشی ایران»



 پیام تسلیت انجمن مدیران نشریات ایران به مناسبت شهادت رییس جمهور و جمعی از همراهان

بسم الله الرحمن الرحیم
️إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ️

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهادت رئیس جمهور گرانقدر، مردمی و جهادی آیت الله سید ابراهیم رییسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان،  وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی، رییس یگان حفاظت رئیس جمهور و خلبان و کادر پرواز چنان تلخ است که هیچ عبارتی را در این مقام یارای مرهم نهادن نیست.
این حادثه تأسف برانگیز و جانسوز را به مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، عموم ملت ایران به ویژه خانواده معظم شهدا تسلیت عرض می نماییم. از خداوند متعال برای آن شهدای رحمت و رضوان الهی و برای ملت شریف ایران شکیبایی خواستاریم. برای ارواح مطهر و طیبه این شهدا علو درجات و غفران الهی طلب می‌کنیم.
انجمن مدیران نشریات ایران

 

 

پیام تسلیت علیرام نورایی، بازیگر 

 إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت جانسوز رئیس جمهور مکتبی، جناب آقای آیت الله رئیسی و همراهان گرامیشان را به مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه احدیت خواستارم.
علیرام نورایی، بازیگر

نورایی

 

 

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان پیام تسلیتی را صادر کرد.

 

 

 پیام تسلیت رئیس حوزه هنری

محمدمهدی دادمان رئیس حوزهٔ هنری انقلاب اسلامی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.


 

پیام تسلیت محمد گلریز

محمد گلریز در پی شهادت رئیس‌جمهور و یارانش گفت: به‌عنوان عضو کوچک جامعه هنر از این بابت غمگینم و بغض امانم نمی‌دهد.

گلریز۲


پیام تسلیت مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

در پیام تسلیت مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح شد؛

*همّت جهادی آیت الله رئیسی برای تحقق آرمان‌های فرهنگی ایران اسلامی، باقیات الصالحاتی در کارنامه آن عزیز خواهد بود*

️مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و گروه همراه او را تسلیت گفت و همّت جانانه و جهادی رئیس جمهور برای تحقق آرمان‌های فرهنگی ایران اسلامی را باقیات الصالحاتی در کارنامه درخشان این شهید دانست.

 


پیام تسلیت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور - فعالان، موسسات، طراحان، اصناف و ویژندهای حوزه مد و لباس

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در میان مسلمانان رادمردانی هستند که بر سرِ عهدشان با خدا برای فرار نکردن از میدان جنگ، صادقانه ایستادند. برخی‌شان شهید شدند و برخی منتظر شهادت‌اند. اینان به‌هیچ‌وجه تغییر عقیده ندادند.

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

شهادت باشکوه رییس جمهور مردمی و همراهان گرانقدر و جهادی ایشان که تا آخرین لحظه حیاتشان بر سر عهد خود با ملت ایران ماندند را محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران تسلیت و تبریک عرض می‌نمایم.

*بر عهد خدمت رییس جمهور شهید هستیم*

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور - فعالان، موسسات، طراحان، اصناف و ویژندهای حوزه مد و لباس



پیام تسلیت انجمن خوشنویسان ایران

بسمه تعالی انالله و اناالیه راجعون خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر‌ است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد‌. مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است. از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ داریم. انجمن خوشنویسان ایران.



پیام تسلیت مجمع ناشران دفاع مقدس

إنالله و إناإلیه راجعون

شهادت مظلومانه‌ی خادم الرضا، سید محرومان، خادم فرهنگ و نشر، رییس جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را در سانحه سقوط بالگرد، محضر حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله ،حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، مردم عزیز و قدرشناس ایران بخصوص جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی تسلیت عرض مینماییم. مجمع ناشران دفاع مقدس


 

پیام تسلیت جعفر دهقان، بازیگر

شهید آیت الله رئیسی رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای با هنرمندان داشت

ایشان اینقدر با محبت بود که انسان هیچگاه لطف و محبتش را فراموش نمی‌کند.

ایشان می‌خواست همیشه به مردم خدمتی کنند و تمام تلاشی که داشت، از بین بردن فساد بود اما نتوانست آن را تمام کنند.

امیدوارم رئیس جمهور بعدی، ادامه‌دهنده راه ایشان در مبارزه با فساد باشد.

دهقان

 

پیام تسلیت بهنوش بختیاری، بازیگر

 بهنوش بختیاری: به ملت شریف ایران و خانواده های محترم شهیدان بزرگوار جناب آقای آیت الله رئیسی و همراهان ایشان تسلیت عرض می کنم.

از خداوند بزرگ صبر و شکیبایی برای بازماندگان عزیز و آرزوی موفقیت برای جانشین ایشان و آینده ای روشن برای این مرزو بوم دارم.

بختیاری

 

پیام تسلیت سعید ابوطالب

آیت الله شهید رئیسی  سه مشخصه بارز و مثبت داشتند :

مخلص بودند/ هدفمند بودند / پیگیر و خسته گی ناپذیر بودند .

روح نورانی اش با شهدا و امام عزیز محشور باشد انشالله 

ابوطالب


پیام تسلیت رضا درویش

اگر قرار باشد فقط یک مورد از هزاران خدمت شهید رئیسی در ورزش را بگویم همین ماجرای خصوصی کردن پرسپولیس و استقلال است

درویش



پیام تسلیت احمد نجفی، بازیگر

 بغض احمد نجفی شکست/ امیدوارم راه «شهید رئیسی» گم نشود

احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون که خیلی نمی‌توانست صحبت کند از مردم خواست قدرشناسِ آدم‌هایی که می‌آیند و خدمت می‌کنند، باشند و همین‌طور تأکید کرد آدم‌هایی بیایند چیزهایی از این شهید عزیز کم نداشته باشند و نگذاریم راهش گم شود.

نجفی


پیام تسلیت حامد شاکرنژاد

 رئیس جمهور بیننده برنامه محفل بود

حامد شاکرنژاد قاری قرآن:  یک ماه پیش در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور به تلاوت قرآن پرداختم. آقای رئیسی من را دیدند و گفتند که ما از برنامه محفل بهره بردیم. رئیس‌جمهور از شوخی های من با حسنین خبر داشتند و بعد از تلاوتم که به خدمتشان رسیدم گفتند که بالاخره با حسنین آشتی کردی یا نه؟ این دقت‌نظر ایشان را نشان می‌داد. 

آقای رئیسی بسیار با اخلاق و خودمانی بودند و وقتی سخنرانی کردند به‌صورت ویژه از عوامل برنامه محفل تشکر کردند. ایشان به‌هیچ‌وجه نگاه بالا به پایینی نسبت به افراد نداشتند.



 پیام تسلیت خانه سینما

متن این پیام بدین شرح است: «جامعه اصناف سینمای ایران فاجعه سقوط بالگرد حامل ریاست قوه مجریه، وزیر امورخارجه و دیگر همراهان را که منجر به ارتحال آنان شد، تسلیت می‌گوید.»



 پیام تسلیت رییس سازمان سینمایی سوره

رییس سازمان سینمایی سوره در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی و همراهان ایشان را تسلیت گفت. 



پیام تسلیت دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 «إنا لله و انا الیه راجعون
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خبر شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان و بی بهره شدن از خدمتگزاران مخلص مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.
مرحوم شهید آیت‌الله رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف کرد و ولایت مداری، عدالت محوری و مردم گرایی را در اولویت و در رأس امور زندگی و کاری خود قرار داد.

سال‌ها تلاش و کوشش شبانه روزی در مسئولیت‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولیت‌ها یادآور همت بلند و روحیه مردمی و انقلابی این بزرگ مرد ایران اسلامی و مجاهد خستگی ناپذیر بود.
تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی ایشان برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کم تکرار بوده و قطعاً ماندگار و یادگار خواهد بود. این ضایعه بزرگ و اندوهناک دل همه ملت شریف ایران و آحاد جامعه انقلابی و قدرشناس را به درد آورد شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

 

 

پیام تسلیت انجمن موسیقی ایران

 دیده ها در طلب لعل یمانی خون شد

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ایران عزیز ما داغدار شهادت خدمتگزار برومند خویش، رئیس جمهور محترم آیت الله ابراهیم رئیسی (رضوان الله علیه) و همراهان باوفایشان شهید امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، شهید آل هاشم نماینده ولی فقیه، شهید رحمتی استاندار و خدمه معزز پرواز شده است و هم اکنون غرق تاسف و تاثر است.

بی شک مجاهدت های خالصانه و خستگی ناپذیر آیت اللّه رییسی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران فراموش نشدنی و ماندگار خواهد بود.

جامعه هنری و انجمن موسیقی ایران شهادت این بزرگ مرد انقلاب را به پیشگاه مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خداوند بزرگ خواستار حشر این شهیدان با اولیاء الهی و علو درجات جمیع شهدای این حادثه تلخ هستیم.

 

 

  پیام تسلیت ابوالفضل همراه،بازیگر

 آیت الله رئیسی و همراهانشان همگی نشانه شهادت را در کار و زندگی داشتند

 شهید حاج قاسم سلیمانی یک جمله معروف دارند که میگویند شرط شهید شدن شهید بودن است.

به نظر بنده شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان همگی این نشانه شهادت رو در کار و در زندگیشان داشتند.

چه توفيقی بالاتر از اینکه در حین خدمت به خلق، شهد شیرین شهادت نصیبشان شد.

از خداوند منان برای آن شهیدان، علو درجات و برای امت اسلام و خانواده های شهدا صبر و سلامتی مسئلت دارم.

همراه



پیام تسلیت نسرین نکیسا بازیگر

 شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران جناب ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را که در روز ولادت ثامن الحجج امام رضا(ع) رخ داد، برعموم ملت ایران تسلیت عرض می کنم. روح خدامتگزاران شهید، شاد و آرام 

نکیسا



پیام تسلیت احمد معظمی

 شهید رییسی در مدار حقیقت، عدالت، اخلاق و ایمان قدم بر می داشتند.

خادم امام رضا (ع)روحت شاد

  معظمی


پیام تسلیت پوران درخشنده

همه از شهادت رئیس‌جمهور شوکه زده اند.

کارگردان و تهیه‌کننده سینما در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، به هنرآنلاین گفت: حادثه‌ای که برای رئیس‌جمهور اتفاق افتاد بسیار هولناک بود و همه را در شوک فرو برد از خبر شهادتشان متاثر شدم. شرایط پیش آمده اصلا خوب نیست. این اتفاق تاثیرات روحی زیادی روی افراد خواهد گذاشت. بابت این فاجعه متاسف و متاثر هستم.

درخشنده


پیام تسلیت مهران رجبی

فقدان آیت‌لله رئیسی برای کشور صدمه است.

این بازیگر عرصه سینما و تلویزیون گفت:  متاسفانه جای خالی آیت‌الله رئیسی در آینده به شدت احساس خواهد شد. شاید مردم تا به امروز کمتر متوجه فعالیت‌های ایشان شده باشند، اما از این پس بیش از گذشته توجهشان به این خدمات جلب خواهد شد، چرا که به مرور  زمان اقدامات آیت‌الله رئیسی جلوه بیشتری خواهد داشت و  مردم اثر آن را در زندگی خود می‌بینند.

رجبی



پیام تسلیت محمود کریمی

️بسم ربّ‌الحسین (علیه‌السّلام)

سلام و عرض تسلیت به رهبر عزیزمان و مردم شریف ایران عزیز.

️با هرکه صحبت می‌کردم، آخرش می‌گفتم صبر کنید و ببینید که خدای متعال او را به تنهائی عزیز می‌کند که کسی بعداً ادعائی نکند که من یاری‌ات کرده‌ام.نمی‌دانستم خدا او را نزد خود می‌برد و این‌قدر عزت می‌دهد. سر خم می سلامت


 

پیام تسلیت حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی

از دنیا رفتن در حین انجام مسئولیت، عین عاقبت‌بخیری است. آقای رییس جمهور در حین خدمت به کشور و مردم به شهادت رسید و این عین عاقبت‌بخیری است.

نیلی


 پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات 

 پیام تسلیت حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در پی درگذشت شهادت‌گونه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان منتشر شد.



پیام تسلیت مقدم‌دوست

«شهادت» یعنی مرگ در راه حقیقت / آنها تن را در راه حق به خدمت دادند و شهادت گرفتند. شهدایی که در تاریخ شناختیم و در طول عمر دیدیم، همه تا لحظه آخر به حقیقت زندگی کردند و در حین کار بودند.



پیام تسلیت داوود میرباقری

مساعدت‌های رئیسی در حرکت کاروان سلمان فارسی بسیار تاثیر داشت

 کارگردان سریال «سلمان فارسی»: خبر درگذشت شهادت‌گونه رییس جمهور و همراهان عزیز او تاثر عمیقی در قلوب یکایک همکارانم در پروژه سریال سلمان فارسی به وجود آورد درحالی که امید داشتیم یکی از بینندگان آن باشد.

 نگاه فرهنگی آیت‌الله رئیسی و مساعدت‌های دولت ایشان، تاثیر زیادی در حرکت رو به جلوی کاروان سلمان فارسی داشت. از خداوند بزرگ همنشینی این سید بزرگوار با حضرت سلمان مسالت کرده و به نمایندگی از پروژه، این فقدان را تسلیت و تعزیت می‌گویم.

میرباقری


پیام تسلیت کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری

کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری شهادت شهید جمهور را تسلیت گفت.



پیام تسلیت سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش پیام تسلیت صادر کرد.



پیام تسلیت داریوش ارجمند

شهادت مزد تلاش های خستگی ناپذیر آیت‌الله رئیسی در طول مسئولیتهای او بود

آرام و متین در ظاهر، ولی پرخروش و جنگنده در باطن، برای خدمت به مردم ایران بود و خستگی را نمی‌شناخت.

او می‌توانست در پایتخت باشد و وقایع و اتفاقات کشور را از پشت میزش رصد کند، بدون آنکه خطر را به جان بخرد، ولی رئیسی مرد عمل بود.

ارجمند


پیام تسلیت کوروش زارعی

 آقای رئیسی، رئیس جمهور محبوب من بودند / به این زودی شبیه او را نخواهیم دید…

کورش زارعی می‌گوید واقعا اگر شهادت نصیب آقای رئیسی نمی‌شد، در حق ایشان اجحاف بود ولی الآن منتظر شهادتشان نبودیم. 

کوروش


 پیام تسلیت فرهنگستان هنر

 فرهنگستان هنر با صدور پیامی، شهادت خادم آستان رضوی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت. 



پیام تسلیت علی صدری نیا ؛ مستندساز

 گریه‌های آقای رئیسی را از فیلم در آوردیم!

هنگامی که آیت‌الله رئیسی به سفر نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل می‌رفت، از او پرسیدند چه احساسی دارد که نماینده مردم ایران خواهد بود؟ او شروع به گریه کرد و گفت نماینده ما حاج قاسم است، شهدا هستند، من چه کسی باشم؟ البته این فیلم را تقطیع کردیم و گریه‌هایش را در آوردیم چون احساسم این بود که برخی فکر کردند شوآف است.


 پیام تسلیت هیات اسلامی هنرمندان 

هیات اسلامی هنرمندان با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: شهادت هنر مردان خداست ، آیت الله رئیسی و امیر عبداللهیان و آیت الله آل هاشم و دیگر همراهان در مسیر تقسیم فرصت ها و ایجاد عدالت و آبادانی هنر نمایی 


پیام تسلیت آرزو افشار 

شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور غیر منتظره بود؛ روحشان شاد. از درگاه خداوند بزرگ غفران الهی و علو درجات را برای آن شهید والا مقام مسئلت می کنم.

آرزو



پیام تسلیت یاحا کاشانی، ترانه سرا

 بسیار افسوس می خورم که شخصیت مهربان،فروتن و دلسوز همچون آیت الله رئیسی را از دست دادیم. همواره شاهد بودم که به مدیران فرهنگی تأکید داشتند که هوای هنرمندان را بیش از پیش داشته باشند و مورد حمایت قرار دهند.

پیام  تسلیت بنده و سایر هنرمندان ساده ترین کار و وظیفه انسانی، ملی و میهنی برای پاسداشت آرمان این شهدای عزیز و خدوم است.

یاحا




به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَبۡشِرُواْ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِی کُنتُمۡ تُوعَدُونَ
شهادت رئیس‌جمهور مکتبی و سیدالشهداء خدمت انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان، جلوه‌ای دیگر از وعده‌ی حق تعالی در پذیرش عمل خالصانه و مومنانه بود.
معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه تاثربرانگیز به ساحت حضرت ولی عصر عج، ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب، بر استمرار روش و منش آن عزیزان در خدمتگزاری به مردم تاکید می‌کند. 
در نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری دام‌ظله بن‌بست وجود ندارد و در روند اجرایی امور کشور و آنچه به عهده معاونت فرهنگی در خدمت به اهل فرهنگ است وقفه‌ای نخواهد بود.
یاسر احمدوند   معاون امور فرهنگی»

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری به نقل از انجمن هنرهای نمایشی ایران، در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، انجمن هنرهای نمایشی پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

سوگ سید رضوان، داغ محرومان است و عزای ایران، چه ناله ها در هجرش و چه یادها از بزرگی اش، خادم حرم که باشی اهل خاک و معرفتی، بی ریا و با خدا، چه دست ها که گرفت، چه داد ها که رسید.
سید رضوان، شهید جمهور، شهید خدمت ایرا ، خادم الرضا(ع)

رییس جمهور فقید ایران
حضرت آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم رییسی
مرد میدان و بی قرار نیازمندان
محجوب بود و محبوب، اذن آقایش علی ابن موسی الرضا (ع) آذین شال سبزش بود و اصل خدمت چراغ راهش.
سوگ شهادت ایشان و یاران با وفایش عزای هنرمندان تئاتر ایران است و شکوه خدمتش درس و مکتبی برای آیندگان.
تسلیت باد این سفر آسمانی.
انجمن هنرهای نمایشی ایران»

نظر شما