شناسهٔ خبر: 66763724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مسئولان و جامعه هنری بوشهر شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفتند؛

سیدمحرومان در آسمان هشتم / داغی که بر دل ایران نشست

بوشهر – مسئولان ارشد و نمایندگان مردم استان بوشهری در مجلس شورای اسلامی و جامعه فرهنگی این استان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و هیئت همراهش پیام‌ها و سروده‌ها و دلنوشته‌هایی را منتشر و این ضایعه بزرگ را به ملت ایران تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراهش در حین خدمت به مردم، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‎‏الله حسینی بوشهری نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر و سردار رزمجو فرمانده سپاه استان بوشهر در پیامی مشترک شهادت رئیس‌جمهور مردمی و همراهان خدومش را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: «شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله رئیسی و همچنین آیت‌الله آل‏هاشم امام جمعه محترم تبریز، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و کادر پرواز را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمائیم.

رئیسی، سیدالشهدای خدمت به انقلاب و خادم‌الرضا (ع) بود

شهید آیت‌الله رئیسی در تمامی فراز و نشیب‌های انقلاب به‌ویژه در قوه قضائیه، تولیت آستان قدس رضوی و هیئت دولت و مجلس خبرگان رهبری مجاهدتی الهی از خود به‌جای گذاشت و منشأ تحولات کارآمدی گردید. سید محرومان برای خدمت به مردم شبانه‌روز تلاش می‌کرد و در مسیر خدمت‌رسانی به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خادم‌‎الرضا و خادم ملت، تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد و در دل مردم شریف ایران و سایر مسلمانان جهان جای دارد و این پیوند ناگسستنی است. وی سیدالشهدای خدمت به انقلاب و خادم‌الرضا (ع) و مجاهد فی سبیل الله در راه حمایت از مردم مسلمان محور مقاومت بود و تمام توان خود را برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و هدایت‌های امام راحل عظیم‌الشان و مقام معظم رهبری به کار گرفت و تمام زندگی خود را وقف انقلاب و مردم کرد.»

سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور مکتبی، ولایی و انقلابی بود

همچنین نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در پیامی این حادثه دردناک را تسلیت گفت. در پیام موسی احمدی آمده است: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»؛ شهد شیرین شهادت و مانایی نام و یاد شخصیت کم‌نظیری که خود را همواره خادم‌الرضا (ع) و خادم مردم می‌دانست، شایسته سیدالشهدای خدمت به مردم و محرومان بود و این مقام والا و هم‌نشینی با سیدالشهدای مقاومت و دیگر یاران انقلابی‌اش را تبریک می‌گویم.

با وجود این؛ غم از دست دادن حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور مکتبی، ولایی، انقلابی، پرتلاش و اخلاق‌مدار که سال‌ها ایشان را از نزدیک می‌شناختم و با روحیات و محسنات اخلاقی و وارستگی آن فقید آشنا بودم، داغ سنگینی است و این داغ و همچنین شهادت وزیر محترم و انقلابی امور خارجه، نماینده محترم و فاضل ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، استاندار ولایی این استان و سایر همراهان را به محضر رهبر معظم انقلاب، مردم عزیز کشور، خانواده و بیت معظم این عزیزان تسلیت می‌گویم.»

آیت‌الله رئیسی ذوب در ولایت بود

افزون بر انتشار پیام‌های متعدد از سوی مسئولان و مدیران ادارات اجرایی و فرهنگی و مدیران عامل صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر درباره شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراهش، صبح دوشنبه، مراسم عزاداری شهادت این مردان خدمت در مصلای بوشهر با حضور مسئولان استانی و مردم ولایتمداری این استان برگزار شد.

استاندار بوشهر در این مراسم با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیس و دیگر مقامات همراهش گفت: شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و شهدای همراه در خدمت‌رسانی به مردم، شبانه‎روز زحمت کشیدند و در همین مسیر به شهادت رسیدند.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه وفاداری ایشان به امام و رهبری و نظام اسلامی بی نظیر بود، افزود: آیت‌الله رئیسی ذوب در ولایت بود و در خط امام و رهبری حرکت می‌کرد و برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، جهادی تلاش کرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه رفتار جهادی نیاز امروز و فردای کشور ماست، تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی، مدیریت جهادی و میدانی و انقلابی داشت و در رفتار مردمی، بی‌نظیر بود.

خدمت به مردم عشق رئیس‌جمهور شهید بود

محمدی‌زاده با بیان اینکه خادم الرضا و خادم ملت و سید محرومان تنها بخشی از القاب واقعی ایشان است و خدمت به مردم عشق رئیس‌جمهور شهید بود، گفت: ایمان و تعهد بالای شهید آیت‌الله رئیسی ستودنی بود. قبل از انتخابات ۱۱ اسفند به تمام وزرا و استانداران تاکید کرد که دولت هیچ کاندیدایی ندارد و از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند و سالم‌ترین انتخابات با تدبیر رئیس جمهور برگزار شد.

به گفته وی، در آخرین جلسه دولت و استانداران که هفته گذشته برگزار شد، ۲۰ تصمیم مهم را ابلاغ کرد که ارتباط قوی‌تر و مستمرتر با مردم و گره‌گشایی از مشکلات مردم مهم‎ترین تاکید ایشان بود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید در کمتر از ۲۰ ماه، ۳ بار به استان بوشهر سفر کرد، افزود: سفر چهارم آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به بوشهر، قرار بود در خردادماه انجام شود که به شهادت رسید.

وی با اشاره به ارتباط قلبی رئیس‌جمهور با شهید و سردار سلیمانی در چند دهه اخیر بیان کرد: در اکثر جلساتی که رئیس‌جمهور حضور داشت، از خدمات شهید سردار سلیمانی به کشور و نظام و جهان اسلام سخن می‌گفت و ارتباط قلبی و معنوی با سردار شهید داشت.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی مزد ۴۵ سال مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیرش در دفاع از اسلام و ملت و رهبری را با شهادتش دریافت کرد، یادآور شد: آیت‌الله رئیسی عاشق شهادت بود و آرزوی شهادت داشت و برای شهادت دعا می‌کرد و خداوند او را با امام رضا (ع) که خادم صدیقش بود، محشور کرد.

وی با بیان اینکه شهادت ایشان منجر به وحدت بین مردم و دلسوزان انقلاب و کشور خواهد شد، گفت: راه خدمت ادامه دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب، هیچ نگرانی برای خدمت‌رسانی به مردم وجود ندارد و تدابیر لازم برای توسعه و پیشرفت کشور اتخاذ شده است.

«بشکوه چو کوه و سبز چون جنگل بود»

شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور دولت مردمی، جامعه فرهنگی و هنری استان بوشهر را نیز به سوگ نشاند. برخی از نویسندگان و شاعران بوشهری در پی این اتفاق ناگوار و اندوهناک دلنوشته‌ها و شعرهای را نوشته و سرودند که در این زمینه سیدعباس حسینی‌مقدم، نویسنده بوشهری که به تازگی در جشنواره ادبی خودنویس حائز رتبه سوم شده، در متنی کوتاه، اندوه خود را از شنیده خبر تلخ را روایت کرده است.

همچنین در این زمینه، حیدر منصوری، شاعر آیینی و برگزیده جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان بوشهر شعری را سروده است. او غم خود را در سوگ آیت‌الله رئیسی به زبان شعر این‌گونه بیان کرده است: «بشکوه چو کوه و سبز چون جنگل بود / در جان و دلش بهار و باران حل بود / بی‌هیچ غرور و ادعا در میدان / این‌بار شهید از صف اول بود»

به گزارش ایبنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما