شناسهٔ خبر: 66757162 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیام‌های تسلیت مسئولان در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

در پی اعلام رسمی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، شخصیت‌های مختلف کشوری و لشکری پیام‌های تسلیت مختلفی را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهبه گزارش ایکنا، در پی شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراه شخصیت‌های کشوری، لشکری، نهادهای مردمی و ... با انتشار پیام‌هایی این ضایعه بزرگ را به رهبر، دولت و ملت ایران تسلیت گفتند. 

پیام رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان وی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت و رئیس جمهور را مجاهد و شهید راه خدمت به مردم دانست.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان آن هم در بحبوحه و گرماگرم عزیمت به نقاطی که حتی شاید تا به حال هیچ مسئولی بدانجا قدم ننهاده بود، خبری ناگوار، اتفاقی بسیار تلخ و مصیبتی بزرگ بود خاصه برای مردم نقاط دوردست کشور که تازه طعم شیرین خدمت را چشیده بودند.

خادم‌الرضا؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر و شجاعتی مثال‌زدنی مصداق عملی مجاهدت در راه خدمت به مردم بودند و در نهایت در همین مسیر به مقام بلند شهادت نایل شدند.

پیگیری و پیجویی مردم عزیز ایران از حال رئیس جمهور و استغاثه از درگاه باری تعالی در مساجد و امامزادگان برای سلامت ایشان آن هم به صورت خودجوش و برنامه‌ریزی‌نشده نشان‌دهنده محبوبیت زیاد رئیس جمهور و شکل گرفتن وفاق ملی در بزنگاه چنین حوادث تلخ و جانسوزی است.

اینجانب شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم و معتقدم که راه خدمت به مردم بیشتر از گذشته گسترانیده شده و با رفع موانع آن توسط رئیس جمهور خدوم و شهیدمان حتما رهرو خواهد داشت.

پیام تسلیت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت و تعزیتی به شرح زیر صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خادم‌الرضا رئیس جمهور محبوب و مردمی ملت ایران در شب ولادت ثامن الحجج امام رضا(ع) آسمانی شد و مزد سال‌ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را در این شب عزیز از شمس‌الشموس امام هشتم شیعیان دریافت کرد.

شهادت این بزرگ‌مرد نظام و انقلاب را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی، ملت‌ شریف ایران،خانواده معزی و بیت مکرم ایشان و اعضا هیئت دولت تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌شک آیت‌الله رئیسی از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف کرد و ولایتمداری، عدالت‌محوری و مردم‌گرایی را در اولویت و در راس امور زندگی و کاری خود قرار داد. سال‌ها تلاش و کوشش شبانه‌روزی در مسئولیت‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولیت‌ها یادآور همت بلند و روحیه مردمی و انقلابی این بزرگمرد ایران اسلامی و مجاهد خستگی‌ناپذیر بود.

تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم‌سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی ایشان برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثال‌زدنی و کم‌تکرار بوده و قطعا ماندگار و یادگار خواهد بود. این ضایعه بزرگ و اندوهناک اگر چه دل همه ملت شریف ایران و آحاد جامعه انقلابی و قدرشناس را به درد آورد اما مسلما این کشتی در مسیر حرکتی خود به دست و اندیشه رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی، به سرمقصد منظور و مطلوب خواهد رسید و قطار پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

پیام‌های تسلیت مسئولان در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

پیام تسلیت ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا و فرزند خلف ملت ایران در راه خدمت به اسلام و مردم ایران به شهادت رسید.

این رجل الهی که در راه ترویج فرهنگ و معارف نماز و مهدویت و پیشرفت و رفاه ملت کارنامه‌ای درخشان دارد، نمونه‌ای افتخارآمیز از شاگردان مکتب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است.

ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام ضایعه دردناک شهادت رئیس جمهور مکتبی و مخلص و همراهان صدیق ایشان را به پیشگاه امام عصر علیه‌السلام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام سیدعلی خامنه‌ای متع الله المسلمین بطول بقائه تسلیت عرض می‌کند.

تبعیت از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و استمرار راه حضرت آیت‌الله رئیسی رضوان الله علیه سرلوحه کار همه موحدان و خادمان ملت بزرگ ایران است.

پیام تسلیت و تعزیت وزیر ورزش و جوانان در پی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی

کیومرث هاشمی مراتب تسلیت و تعزیت خود را از شهادت رئیس جمهور دولت مردمی و تیم همراه در سانحه‌ بالگرد حین ماموریت در قالب پیام به ملت شریف ایران اعلام کرد.

بسم‌ الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ بالگرد فراگرفته است. این ضایعه‌ اسفبار مایه تالم جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند. آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

اینجانب شهادت عالم برجسته آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

 پیام تسلیت پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

رحلت ملکوتی بزرگمردِ ایمان، اخلاص و عمل، رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و نیز حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز در حین انجام وظیفه، ایران اسلامی را در غم و ماتمی عمیق فرو برده است.

با قلبی آکنده از اندوه، این مصیبت عظیم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و خانواده محترم آن فقیدان سعید تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای روح مطهرشان رحمت واسعه الهی و محشور شدن با ائمه معصومین (علیهم السلام) را خواستارم.

تلاش‌های خالصانه و خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر رئیسی در طول حیات پُربرکتشان برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور برآمده از سیره و منش انقلابی آن مرحوم بود که مطمئنا اندوخته‌ای ارزشمند برای ایشان در پیشگاه باری تعالی خواهد بود.

بیش از چهار دهه خدمات آیت الله رئیسی به کشور در مسئولیت‌های مهمی نظیر ریاست قوای قضائیه و مجریه، عضویت در هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاییدی بر کمال شایستگی‌ها و توانمندی‌های ایشان است که همواره در مسیر خدمت جلب رضایت خداوند و آرامش ملت را در نظر داشت.

اکنون که مشیت الهی بر آن بود که این ذخیره بزرگ انقلاب اسلامی و شهید خدمتگزار ملت دعوت حق تعالی را لبیک گوید، از خداوند بزرگ علو درجات را برای روح آن برادر مومن مسئلت دارم.

پیام‌های تسلیت مسئولان در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

پیام تسلیت رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات 

سید محمد رضوی‌زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

ایستادن پای وطن مرد می‌خواهد ...
خبر شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور کشورمان و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب مردم ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد‌.

مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است. حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی «خادم الرضا علیه السلام» که سه سال پیش در روز ولادت امام رضا علیه السلام رئیس جمهور ایران شد، در شب ولادت امام رضا علیه السلام به شهادت رسیدند. از خداوند منّان برای ایشان و همهٔ همراهان شان که در راه خدمت به مردم به لقاءالله پیوستند، غفران و رضوان الهی و سعادت در سرای جاویدان و حشر با رئوف الأئمة امام رضا علیه السلام را مسئلت می‌نماییم.

پیام حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً ۚ وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا

 
شهادت خادم‌الامام الرضا علیه‌السلام و خادم ملت شریف ایران شهید آیت‌الله دکتر حاج سیدابراهیم رئیسی رضوان الله تعالی علیه، ثلمه جبران ناپذیری در ایران اسلامی و درد جان سوزی بر قلوب مؤمنان و مستضعفان جهان انداخت.
 
آیت‌الله رئیسی عالمی اندیشمند، رئیس جمهوری مردمی، مجاهدی مخلص و مدیری متخلق به اخلاق نبوی بود که در شب میلاد حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام در انجام خدمت به مردم عزیز ایران آسمانی و ضیافت رضوی نصیبش شد.
 
باید اعتراف کنم در این مدتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در محضر سیدالشهدای خدمت و سیاست بودم، هر لحظه شهادت را در چهره نورانی ایشان می‌دیدم. اوصاف شهیدان از جمله توحید، تدبیر، حکمت و فضیلت، اخلاص، تواضع، صفا، عقلانیت و تفکر، ولایت‌مداری و مردم‌داری در هستی او مستقر بود.
 
شهادت آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و مردمی استان آذربایجان شرقی و دکتر حسین امیرعبداللهیان دیپلمات انقلابی و وزیر خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار تلاشگر آذربایجان شرقی و سردار دلسوز سید مهدی موسوی و خلبانان و کادر پرواز را به پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و خانواده معظم آنها به ویژه همکار مخلص و دانشمند و استاد فرهیخته خانم دکتر علم‌الهدی و فرزندان و دامادهای بزرگوارش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
 
خداوند متعال رضوان و جنت الهی، ضیافت محمدی، علوی، فاطمی و رضوی را نصیبشان سازد و به خانواده معظم شهیدان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.
 
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آی
ی

پیام تسلیت حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

«و بَشرالصابرین ٱلَّذِینَ إِذَآ أصابَتهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلیه رَٰجِعُونَ»

شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و پر تلاش کشورمان، درپی وقوع سانحه هوایی در سفر استانی به آذربایجان شرقی، باعث تاثر و تألم دوستداران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شد و ملت ایران را به سوگ نشاند.

عروج ملکوتی این سید بزرگوار و مجاهد مردمی و خستگی‌ناپذیر، همزمان با میلاد حضرت رضا (ع)، مزد این شهید بزرگوار و بقیه شهدای عزیز بود که از سوی امام مهربانی‌ها به ایشان اعطا شد تا موید خادم الرضایی‌شان باشد.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان ایشان در این سانحه هوایی به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران، از خداوند متعال علو درجات برای این شهدا و صبر جمیل برای خانواده این عزیزان را خواستارم.

یقین داریم که در سایه توجهات حضرت علی ابن موسی‌ الرضا مالک مُلک ایران و با فعالیت‌های جهادی مسئولان جمهوری اسلامی ایران، همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند با فقدان این مجاهدان خللی در کار اجرایی کشور ایجاد نخواهد شد؛ «ایران، ایران امام رضاست».

پیام تسلیت میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی 

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت؛ هنر مردانی است که برای خدا و در مسیر خدا هستند. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم خستگی‌ناپذیری بود که در مسیر خدمت به مردم شریف ایران اسلامی از هیچ تلاش و مجاهدتی دریغ نداشت و تا پای جان بر این عهد الهی ایستاد. این خادم آستان مقدس حضرت علی ‌ابن موسی‌ الرضا (ع)، در سالروز میلاد امام و مراد خود، اجر یک عمر مجاهدت خالصانه خود را اینگونه گرفت تا به مصداق آیه شریفه وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا، در پیشگاه حضرت حق، زنده باشند.

حقیر، شهادت رئیس‌جمهور جهادی، مردمی و عزیز ایران اسلامی، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، شهید دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر انقلابی امور خارجه، شهید حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، شهید دکتر مالک رحمتی استاندار جوان و انقلابی آذربایجان‌شرقی، شهید سرافراز سپاه اسلام سردار موسوی و سایر همراهان شهید ایشان را به محضر شریف امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم شریف و شهیدپرور ایران اسلامی و بازماندگان این شهدای عزیز، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و ضمن آرزوی علو درجات و هم‌نشینی با اولیاءالله برای این شهیدان عزیز، اطمینان خاطر می‌دهیم که مطابق فرمایش رهبر عزیز و حکیم انقلاب، مسیر پر افتخار و خدمت با تأسی به روحیه خستگی ناپذیر شهید آیت‌الله رئیسی با قدرت ادامه خواهد داشت و با استعانت از خدای متعال کوچکترین خللی در خدمت به مردم شریف ایران ایجاد نخواهد شد.

پیام تسلیت علیرضا زاکانی شهردار تهران


بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا
شهادت خادمالرضا، سید شهیدان اهل خدمت، آیتالله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیهالله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و ملت شریف ایران، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

آن شهید بزرگوار در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت.

مشی آن خادم مردم و یار رهبر، تلاش در مسیر رضای خدا و کار برای مردم بود و تمام وقت خود را بدون تعطیلی و توقف، صرف خدمترسانی و گرهگشایی از مشکلات مردم و کشور کرد و توصیه همیشگی ایشان به اعضای کابینه دولت انقلابی؛ خدمت، خدمت و خدمت به مردم بود.

چنین شخصیتی، کانون وحدت و همافزایی جمعی از یاوران نظام و پیروان رهبر فرزانه انقلاب بود و سرانجام خداوند پاداش بندگان خاص و خادمان خالص را در شهادت و زیستن در جوار رحمت خویش قرار داد.
یقین دارم در پرتوی هدایت مقام عظمای ولایت، راه شهیدان دولت خدمتگزار، همچون راه شهیدان والامقام رجایی و باهنر ادامه خواهد یافت و مردم ایران، با اتکال به الطاف الهی، پرچم این حرم را برافراشته نگاه خواهند داشت.


پیام تسلیت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور


مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
روح بلند رئیسجمهور مجاهد و خستگی‌ناپذیر خادم الرضا شهید آیتالله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان در سالروز میلاد مسعود امام رئوف علی بن موسی الرضا(علیه السلام) آسمانی شد و به خیل شهیدان پیوست.

ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور عروج رئیس جمهور محبوب، خدوم و مغتنم حضرت آیتالله رئیسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر(عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی مدظله‌العالی  و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و برای آنان علو درجات از خداوند قادر متعال مسئلت دارد.

بیتردید مسیر پرافتخار شهدای انقلاب اسلامی با تأسی از روحیه خستگی‌ناپذیری و خدمت به اقشار مختلف مردم  تحت زعامت رهبرعالیقدر جهان اسلام ادامه خواهد داشت.
پیام عاطفه خادمی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
حضرت آیتالله سید ابراهیم رئیسی؛
درین بساط به جز شربت شهادت نیست 
می‌ای که تلخِ مرگ از گلو تواند شست 
حادثه تلخ سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور محترم و همراهان خدوم ایشان، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار مایه تأثر است.

شوق خدمتگزاری به مردم و تواضع از بارزترین ویژگی ایشان بود و صفای باطن و اخلاص عمل برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، مرگ مردان بزرگ خدا را نصیب ایشان کرد.

این ضایعه جانگداز را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و به ویژه رهبر عزیز انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.

بدون شک با اتکاء به رهبری حکیمانه و عالمانه حضرت آیت‌الله خامنهای (مدظله‌العالی)، ایران عزیز و مردم صبور کشور، از این آزمون سخت الهی سربلند بیرون خواهند آمد.


 پیام تسلیت عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات


إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیتالله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در سالروز میلاد مسعود حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
رئیس جمهوری در طول دوران حیات پربرکت خود در راه اعتلای کشور و دفاع از آرمان‌های انقلاب و خدمت مردم ذرهای کوتاهی نکرد و سرانجام در این مسیر هم به شهادت رسید.
شهادت رئیس جمهوری جهادی و محبوب و جناب آقای حسین امیر عبدالهیان، وزیر خستگی‌ناپذیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان این پرواز را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده معظم و معزز و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض میکنم.
 

پیام تسلیت مرکز ملی فضای مجازی


انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

با نهایت تاسف و تاثر خبر ناگوار شهادت رئیسجمهور مردمی، خادم‌الرضا(ع) حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در راه خدمت به ایران عزیز، آحاد مردم ایران را داغدار کرد.

حضور در مناطق محروم و دیدار با مردم در جای جای کشور و تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم، شهید رئیسی را چهرهای ممتاز در میان کارگزاران خدوم انقلاب اسلامی قرار داد و شهادت، اجر چند دهه خدمت بی منت ایشان به این نظام مقدس و ملت شریف ایران بود.

درس آموختن در مکتب امام راحل(ره) و همراهی و تبعیت محض از مقام معظم رهبری و پایبندی به ارزشهای نظام مقدس اسلامی و دامن نزدن به دعواهای سیاسی و جناحی به جای خدمت به مردم، موجب شد تا ایشان نماد و الگویی در ولایتمداری و خدمتگزاری صادقانه به مردم باشند.

ساده‌زیستی و مردمی بودن و اذعان همه گروهها به اخلاص و مردمداری شهید آیتالله رئیسی چه در زمان خادمی در حرم امام هشتم(ع) و چه ریاست قوه قضائیه و نهایتاً مسند ریاست جمهوری، ایشان را در کنار نامهای بزرگی همچون شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و قهرمان مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی، در تاریخ معاصر ایران جاودانه کرد.

مرکز ملی فضای مجازی شهادت آیتالله رئیسی رئیسجمهور خستگیناپذیر و همچنین امام جمعه محبوب استان آذربایجان شرقی شهید آیتالله آلهاشم و دیپلمات انقلابی شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی و سایر شهدای سانحه سقوط بالگرد را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و عموم ملت ایران تسلیت عرض میکند و از خداوند متعال علو درجات را برای شهدای این حادثه مسئلت داریم.


پیام تسلیت بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت


بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
شهادت در مسیر خدا، برای بزرگمردی که از مردم برآمد، با شادی و غم آنها زیست، برای پیشرفت و بالندگیشان شب را از روز نشناخت و سرانجام در سختترین مناطق این مرز پر گهر، آخرین امانت الهی که جانش بود را در طبق اخلاص نهاد؛ از حریم خورشید خراسان که خدمتِش افتخار او بود، تا کوه‌های بلندِ آذربایجان که پیکرش را در آغوش گرفت؛ تمام خاک ایران همیشه سرفراز، بر مجاهدت‌های مردی که حالا مفتخر به نام شهید است، شهادت می‌دهد.

اساتید نظام سلامت و همکارانم در این سالهای پرتراکم خدمت بر این حقیقت گواهاند که آن شهید والامقام در خدمت به سلامت جامعه پیشگام بود و در پرده آخر، زندگی مادی آن شهید بزرگوار فدای پیشرفت، امنیت و سلامت ایران اسلامی شد.

بیشک این حادثه جانگداز نقطه عطف انسجام و افزایش همبستگی ملی در بین آحاد نخبگان و مردم خواهد بود و همه دستگاههای دولتی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچون گذشته در فرآیند خدمت به ایران اسلامی سرافراز خواهند بود.

اینجانب ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران، آیتالله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله آل هاشم، دکتر حسین امیر عبداللهیان و همراهان عزیزشان، به امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم عزیز و قدرشناس و جامعه معزز سلامت، برای این شهیدان بزرگوار، علو درجات و برای مردم ایران اسلامی و خانواده شریف ایشان، صبر و سلامت مسئلت دارم. 


پیام تسلیت سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران


مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا"
عطر شهادت یک بار دیگر فضای کشور را با آسمانی شدن آیت‌الله رئیسی فرزند و خادم ملت و خادم الرضا و جمعی از همراهانش فرا گرفت و رهبر و ملت بزرگوار ایران و دوستداران انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فقدان جانکاهشان به سوگ نشاند.

نظام اسلامی و مردم انقلابی در این حادثه دلخراش جمعی از خدمتگزاران صادق و مردمی را که برای اعتلا و پیشرفت کشور و رفاه ملت سرازپا نمی‌شناختند و بی وقفه و مجاهدانه مسیر خدمت را پیش گرفته بودند از دست دادند اما راه این شهیدان والامقام به ویژه سید محرومان و سیدالشهدای خدمت، آیتالله سید ابراهیم رئیسی«رضوان الله تعالی علیه» با هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با شتاب بیشتر ادامه خواهد یافت و به فرموده معظم له «هیچ خللی در روند امور اجرایی کشور به وجود نخواهد آمد».

شهید گرانقدر آیتالله رئیسی اندیشمندی مبارز و سرباز خستگی‌ناپذیر ولایت در میدان خدمت و عالمی مخلص، متواضع و ساده‌زیست و الگوی تمام‌عیار زی طلبگی در اوج مقام و مسئولیت بود، این شهید عزیز و همراهان شهیدش سرانجام با بیش از چهار دهه خدمت خالصانه و صادقانه و مجاهدانه در سنگرهای مختلف خدمت اجر و پاداش خدمت را دریافت نموده و سرافرازانه و سعادتمندانه «عند ملیک مقتدر و عند ربهم یرزقون» به همراه همراهانش آرام گرفت و به شهیدان پیوست.

اینجانب که توفیق بهره‌مندی از لطف و محبتش را داشتم و خود نیز از ارادتمندان آن شهید بودم، با چشمی اشکبار و دلی خونین شهادت این شخصیت مردمی ولایی و محبوب و همراهانش به ویژه عالم جلیل‌القدر شهید آلهاشم را به محضر امام زمان (عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنهای عزیز(مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزههای علمیه و اعضای مجلس خبرگان رهبری خانواده محترم و ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و رضوان الهی و حشر با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را برای این شهیدان مسئلت دارم. در پایان نیز به ملت ایران اطمینان میدهم که همکاران عزیزم در سازمان انتظامی کشور با هوشیاری و اقتدار کامل، امنیت کشور و آرامش مردم را در هر شرایط حفظ خواهند کرد.


پیام تسلیت دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر  


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
«وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ» سوره مبارکه نساء آیه ۱۰۰
با نهایت تأسف و اندوه، شهادت آیتالله سید ابراهیم رئیسی را که عمر پربرکت خود را در راه خدمت به اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز و انقلابی کشور صرف نمودند، به محضر حضرت بقیه الله اعظم(عج)، حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای (مدظلهالعالی)، خانواده محترمشان و عموم مردم تسلیت و تبریک عرض می‌کنیم.

فقدان این یار صدیق و خستگیناپذیر انقلاب که همواره در مسیر ولایت و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و خدمت به مردم گام برمیداشت، ضایعهای جبرانناپذیر برای نظام و مردم انقلابی ایران است. ایشان در دوران مسئولیت خود، همواره با تعهد و اخلاص، در جهت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و خدمت به مردم تلاش کردند و منشأ خیر و برکات فراوانی برای کشور بودند.

شهید آیتالله رئیسی به عنوان یار و یاوری دلسوز و وفادار برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره در خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب و خدمت به مردم حضور داشتند و با بصیرت و تیزبینی، همواره در شناخت توطئههای دشمنان و دفاع از کیان انقلاب پیشقدم بودند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

خدمات ارزشمند و مجاهدتهای خستگیناپذیر ایشان در عرصههای مختلف از جمله نهاد ریاست جمهوری، قوه قضائیه و آستان مقدس حرم رضوی(علیه‌السلام) یاد و نام ایشان را در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه خواهد ساخت.

اما آنچه ایشان را از دیگر خدمتگزاران نظام متمایز می‌کرد، مردمی بودن، مرد میدان بودن و مخلص بودن ایشان بود. شهید رئیسی همواره در میان مردم حضور داشتند و مشکلات و درد دل‌های آنها را از نزدیک لمس می‌کردند و در عرصههای مختلف همواره در کنار مردم بودند و در حل مشکلات آنها تلاش می‌کردند.

ایشان همواره در راه خدا و خدمت به مردم قدم برمیداشتند و هیچگاه منفعت شخصی را بر منافع مردم و نظام ترجیح ندادند. بیشک، خاطرات نیک و یاد و نام ایشان در قلب مردم و تمامی انقلابیون و دلسوزان نظام تا ابد باقی خواهد ماند.

از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و علو درجات و حشر با شهدای والامقام و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر عظیم مسئلت داریم.

امیدواریم روح پاک ایشان در جوار رحمت الهی قرین آرامش باشد. اللهم اغفر له ذنوبه و اجرِهُ الجنه.


 پیام تسلیت دانش‌آموزان انجمن اسلامی


بسم الله الرحمن الرحیم.
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ 
سلام علی ابراهیم
قطعا پایانِ ماموریتِ مردانِ خدا شهادت است ...
سلام بر سیدی که عقب ننشست با وجود آماج تهدیدات و موانع بر سر راهش 
سلام بر خدمت‌گزاری که کم‌کاری دیگران را بر دوش کشید و حرف‌ها شنید.
سلام بر آن خادمی که سالها خادمِ رئوف‌ترین اولیای خدا؛ علی ابن موسی الرضا(ع) بود.سیدی که همانند جدش ندای هَل مِن ناصر یَنصُرُنی در حمایت از مظلومین جهان سر داد….

سیدی که در سازمان ملل قرآن را علم کرد و جهانیان را باری دیگر زیر سایه قرآن به انسانیت فراخواند.
در یغمای آخرین شب اردیبهشت ماه برای تو دست به دعا شدیم دقیقا مانند همان زمان‌هایی که تو دست به دعا بودی برای ملت عزیزمان ...

اما خودمان را یافتیم در مقابل گمشدههایمان ... . ما کجاییم در این طلیعه تمدن‌سازی ... . 
شهید مردمی آیتالله دکتر سیدابراهیم رئیسی؛ ثابت کردی که هنوز در این سرزمین رجائی‌هایی هستند که یاور مظلوماناند.

آری، کار برای خدا هزینه دارد هزینهای به قیمت جان و به بهای شهادت...  
دشمنان اسلام بدانند دانش آموزان این سرزمین قدمی از آرمان‌های والای انقلاب عقب نخواهند نشست و یقینا از قطره قطره خون این شهیدان مجاهدینی همچون خودشان برمی‌خیزند و سربازان اسلام تا روزی که بانگِ:
الا یا اهل عالم انا الامام القائم 
الا اهل العالم انا الصمصام و المنتقم
الا اهل العالم ان جدی الحسین علیه السلام طرحوه عریانا
الا اهل العالم ان جدی الحسین علیه السلام سحقوه عدوانا ی مولایمان ،منجی عالم بگوش نرسد هرگز از راه جهاد دست نخواهند کشید.


پیام تسلیت رئیس کمیته امداد


انالله و انا الیه راجعون
سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ. كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ. إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ

روح بلند حضرت آیتالله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، سید محرومان و امید دل ایتام و نیازمندان  و جمعی از خدمتگزاران صادق، به ملکوت اعلی پیوست.

ایران عزیز امروز با قلبی اندوهگین در غم از دست دادن بزرگمردی است که دل در گروی خدمت به مردم و اعتلای پرچم معزز ایران اسلامی داشت. مردی از جنس اخلاص، جهاد و مقاومت که تبلور سوز اسلام و سوز خدمت بود و در این مسیر الهی، ثابتقدم تا مرتبه والای شهادت پیش رفت.

خادم‌الرضا(ع) و عارف شبهای راز و نیاز در حرم مطهر ثامن الائمه(ع)، محبوب دل محرومان و نیازمندان. سیدالشهدای خدمت و پایبند به اصول و ارزش‌های امامین انقلاب که از او چهرهای الگو در بیش از چهار دهه خدمت خالصانه ساخت.

دست خدا به همراهت مرد روزهای سخت که پشت و پناه بودی برای یک ملت. دعای ایتام بدرقه راهت ابراهیم عزیز که خداوند را یاری رساندی و به پاداش شهادت رسیدی. بیشک دولتمردان خدوم، روش و منش این مرد والامقام را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد و ملت وفادار و قدرشناس ایران نیز جایگاه رفیع خدمت‌گزار خود را برای اعصار در حافظه تاریخی و در قلوب پر مهر خود حفظ خواهند کرد.

شهادت آیت الله رئیسی خادم مردم ایران و هیئت همراهشان، دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی، استاندار ارزشی آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر( عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران و خانواده‌های دغدار این حادثه دلخراش، تسلیت عرض می‌کنیم.

پیام تسلیت مدیرعامل سازمان انتقال خون

انالله و اناالیه راجعون  
روح مطهّر حضرت آیتالله دکتر سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا(ع)، ریاست جمهور مردمی که تا پای جان برای خدمت به اسلام و ایران کمر همت بسته بود، پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه و صادقانه در روز میلاد ثامن‌الائمه به ملکوت اعلا پیوست و ملت ایران را پس از ساعتها بیم و امید، در بهتی عظیم و غمی جانگداز فرو برد. شهادت این مرد بزرگ و همراهان وی در این سانحه، فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر و داغی است که تسلی آن را از درگاه باری تعالی مسئلت دارم.

همت و مداومت رئیس جمهور مردمی در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات در سختترین شرایط کشور که کینه‌توزی دشمنان کشورمان را هدف قرار داده است، سرمشق خدمت همه مسئولان و متولیان کشور بوده و هست. سال‌ها مجاهدت مخلصانه این شهید خدمت در راه اسلام، ایران و انقلاب و تلاش‌های بیشائبه در دولت مردمی، مسیر روشن او را به این عروج خالصانه باز کرد.

سازمان انتقال خون، شهادت این عزیزان را به پیشگاه امام زمان (عج)، ثامن الائمه، مقام معظم رهبری و ملّت ایران تسلیت میگوید و برای خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این سانحه جانگداز و ملت شریف ایران از درگاه خدای متعال، شکیبایی و همبستگی و برای این شهدا علو درجات مسئلت دارد.


پیام تسلیت رئیس سازمان ثبت احوال

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سانحه تاسف بار سقوط بالگرد و در پی آن شهادت خادم الرضا(ع) حضرت آیتالله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراه موجب تاثر و تالم ملت عزیز ایران و تمامی دوستداران انقلاب اسلامی شد.

بیش از چهار دهه خدمت صادقانه آن شهید والامقام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی سنگرها نشان از تلاش خستگی‌ناپذیر این ذخیره الهی در جهت استقرار تمدن اسلامی، سرافرازی کشور و خدمت به مردم شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی دارد.

بی تردید یاد و نام این شهید بزرگوار و یاران باوفایش شهید دکتر امیر عبداللهیان وزیر کاردان و پرتلاش امور خارجه، شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز، شهید دکتر رحمتی استاندار متعهد و مجاهد آذربایجان شرقی و سایر شهدای گرانقدر این حادثه، در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ماندگار و نور هدایتبخش این ستارگان درخشان، راهگشا و روشنگر ادامه راه پرفروغ انقلاب و گام‌های استوار به سوی قله‌های پیشرفت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

سازمان ثبت احوال کشور عروج ملکوتی این مجاهدان و بزرگواران عزیز و ارجمند را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ملت شریف ایران اسلامی و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند سبحان جل و اعلی علو درجات و محشور شدن آنان با ثامن‌الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و سایر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را مسئلت داریم.

پیام تسلیت علیرضا فخاری، استاندار تهران

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
 
شهادت رئیس‌جمهور مردمی، یار صدیق مقام معظم رهبری، وزیر امور خارجه، امام‌جمعه فقید تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، فرمانده یگان حفاظت ریاست محترم جمهور و جمعی از همراهان، چنان جانسوز و جانگداز بود که قلب ملت ایران و تمام مسلمین و ارادتمندان را به درد آورد.
 
رئیس دولت مردمی، در تمام دوران خدمت به نظام و انقلاب در کنار مردم بود و هدفی جز خدمت صادقانه نداشت و در نهایت نیز برای مردم و حین خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
اینجانب، این مصیبت ناگوار را محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده معظم شهدا، ملت سوگوار ایران اسلامی، خاصه مردم شهیدپرور و ولایت مدار استان تهران و خانواده آن مجاهدان کوشا و مردمی، تسلیت عرض کرده و ضمن طلب رحمت و مغفرت، از درگاه خداوند متعال همنشینی ایشان و هیئت همراه را با اولیا و انبیا الهی مسئلت دارم.
 

پیام تسلیت انسیه خزعلی؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
و من یخرج من بیته مهاجراً الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله
 
بار دیگر ملت ایران در امتحانی سخت، رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر و همراهان مخلص و تلاشگرش را به پیشگاه خداوند تقدیم کرد، رئیس جمهوری که کار مداوم او در هجرت از دیاری به دیار دیگر برای اطاعت امر الهی، گره‌گشایی از کار محرومان و سربلندی ایران عزیز اسلامی زبانزد بود و در آخرین مهاجرت‌ مجاهدانه، جان بر سر عهدش با خداوند و  مردم  نهاد.
 
ملت بزرگ ایران از این مصائب و دردهای جانکاه بسیار دیده و هر بار مقاوم‌تر از گذشته چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده و بر انسجام ، پایداری و عزم خود برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی افزوده است و این بار نیز چنین خواهد بود.
 
اینجانب مصیبت بزرگ فقدان خادم الرضا(ع) را به حضرت ولی عصر(عج) رهبر معظم انقلاب(دام عزه) و به مادر عزیز، همسر گرامی و دختران دلبند آن مهاجر الی الله تسلیت عرض می‌کنم و در برابر خانواده‌های بزرگوار همه همراهان رئیس‌جمهور که جان خود را در طبق اخلاص خدمت گذاردند ،  ادای احترام و تعزیت دارم.
 
ملت بزرگ ایران ثابت کرده قدر خادمین خود را می‌داند و آنان که سلوک رجایی و بهشتی را در جامعه زنده کردند برای همیشه در دل‌ها و جان‌ها جاودانه خواهند ماند.
انتهای پیام

سید محمد رضوی‌زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

ایستادن پای وطن مرد می‌خواهد ...
خبر شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور کشورمان و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب مردم ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد‌.

مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است. حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی «خادم الرضا علیه السلام» که سه سال پیش در روز ولادت امام رضا علیه السلام رئیس جمهور ایران شد، در شب ولادت امام رضا علیه السلام به شهادت رسیدند. از خداوند منّان برای ایشان و همهٔ همراهان شان که در راه خدمت به مردم به لقاءالله پیوستند، غفران و رضوان الهی و سعادت در سرای جاویدان و حشر با رئوف الأئمة امام رضا علیه السلام را مسئلت می‌نماییم.

پیام حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً ۚ وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا

 
شهادت خادم‌الامام الرضا علیه‌السلام و خادم ملت شریف ایران شهید آیت‌الله دکتر حاج سیدابراهیم رئیسی رضوان الله تعالی علیه، ثلمه جبران ناپذیری در ایران اسلامی و درد جان سوزی بر قلوب مؤمنان و مستضعفان جهان انداخت.
 
آیت‌الله رئیسی عالمی اندیشمند، رئیس جمهوری مردمی، مجاهدی مخلص و مدیری متخلق به اخلاق نبوی بود که در شب میلاد حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام در انجام خدمت به مردم عزیز ایران آسمانی و ضیافت رضوی نصیبش شد.
 
باید اعتراف کنم در این مدتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در محضر سیدالشهدای خدمت و سیاست بودم، هر لحظه شهادت را در چهره نورانی ایشان می‌دیدم. اوصاف شهیدان از جمله توحید، تدبیر، حکمت و فضیلت، اخلاص، تواضع، صفا، عقلانیت و تفکر، ولایت‌مداری و مردم‌داری در هستی او مستقر بود.
 
شهادت آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و مردمی استان آذربایجان شرقی و دکتر حسین امیرعبداللهیان دیپلمات انقلابی و وزیر خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار تلاشگر آذربایجان شرقی و سردار دلسوز سید مهدی موسوی و خلبانان و کادر پرواز را به پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و خانواده معظم آنها به ویژه همکار مخلص و دانشمند و استاد فرهیخته خانم دکتر علم‌الهدی و فرزندان و دامادهای بزرگوارش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
 
خداوند متعال رضوان و جنت الهی، ضیافت محمدی، علوی، فاطمی و رضوی را نصیبشان سازد و به خانواده معظم شهیدان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.
 
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آی
ی

پیام تسلیت حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

«و بَشرالصابرین ٱلَّذِینَ إِذَآ أصابَتهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلیه رَٰجِعُونَ»

شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و پر تلاش کشورمان، درپی وقوع سانحه هوایی در سفر استانی به آذربایجان شرقی، باعث تاثر و تألم دوستداران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شد و ملت ایران را به سوگ نشاند.

عروج ملکوتی این سید بزرگوار و مجاهد مردمی و خستگی‌ناپذیر، همزمان با میلاد حضرت رضا (ع)، مزد این شهید بزرگوار و بقیه شهدای عزیز بود که از سوی امام مهربانی‌ها به ایشان اعطا شد تا موید خادم الرضایی‌شان باشد.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان ایشان در این سانحه هوایی به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران، از خداوند متعال علو درجات برای این شهدا و صبر جمیل برای خانواده این عزیزان را خواستارم.

یقین داریم که در سایه توجهات حضرت علی ابن موسی‌ الرضا مالک مُلک ایران و با فعالیت‌های جهادی مسئولان جمهوری اسلامی ایران، همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند با فقدان این مجاهدان خللی در کار اجرایی کشور ایجاد نخواهد شد؛ «ایران، ایران امام رضاست».

پیام تسلیت میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی 

نظر شما