شناسهٔ خبر: 66761816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اهمیت راهبردی تصویب سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جهت تحقق شعار سال

معاون حقوقی و امور مجلس اتاق تعاون ایران: با توجه به پیشنهادات مطرح شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر کاهش مالیات عملکرد تولید و اعمال مالیات بر سرمایه های راکد، در صورتی که لایحه تصویب شود، می تواند مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال باشد.

صاحب‌خبر -

این موضوع بسیار اهمیت دارد که دولت با هوشمندی به سیاست گذاری بپردازد و سرمایه ها را از بخش های غیرمولد و مخرب به بخش های مولد سوق دهد. کاهش مالیات عملکرد تولید و اعمال مالیات بر سرمایه های راکد در راستای همین هدف توسط دولت در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم پیشنهاد شده اند.

بسیاری بر این عقیده اند که لایحه مورد بحث می تواند زمینه ای برای رونق یافتن تولید باشد و سرمایه ها را به این حوزه سوق دهد. لازمه اش این است که این لایحه در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد.

در این لایحه، دولت پیشنهاداتی مبنی بر در نظر گرفتن مشوق برای توسعه زنجیره ارزش محصولات ارائه داده است که فواید زیادی برای کشور خواهند داشت. کارشناسان بر این عقیده اند که هر چقدر از خام فروشی فاصله بگیریم و به سمت تولید محصولات نهایی حرکت کنیم، منفعت کشور را بیشتر تأمین می کنیم.

شواهد نشان می دهد، در شرایط فعلی، مالیات های بالای تولید، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده است. برای حل این مشکلات دولت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را پیشنهاد کرده است که در انتظار بررسی و تصویب در مجلس است.

نظرات ارسلان قاسمی، معاون حقوقی و امور مجلس اتاق تعاون ایران را در خصوص پیشنهادات مطرح شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در ادامه می خوانید. قاسمی در خصوص تمرکز بر مالیات ستانی از سرمایه های غیرمولد در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: وقتی افراد متوجه شوند که باید برای سرمایه های راکدشان مالیات بپردازند، سود خود را در این می بینند که سرمایه ها را به حوزه های مولد سوق دهند.

وی ادامه داد: اعمال مالیات بر سرمایه های راکد و غیرمولد در نهایت منجر به سوق دادن سرمایه های خرد مردمی و نقدینگی جامعه ها به بخش های مولد می شود و این اتفاق خوبی است. لازم است بر سرمایه های غیرمولد مالیات ببندیم و امیدواریم که این کار انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: با توجه به پیشنهادات مطرح شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر کاهش مالیات عملکرد تولید و اعمال مالیات بر سرمایه های راکد، در صورتی که لایحه تصویب و اجرایی شود، می تواند مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی تأکید کرد: هر چیزی به وقتش مهم است و اگر از زمانش بگذرد، شاید کارآیی لازم را نداشته باشد. بنابراین، لازم است مجلس به بررسی و تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد تا بتوانیم از مزیت های آن بهره مند شویم.

نظر شما