شناسهٔ خبر: 66759521 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصلاح شیوه‌نامه صدور پروانه‌های ساختمانی اجرایی می‌شود

مشاور وزیر راه وشهرسازی گفت: مهندسان با استفاده از تخصص و دانش فنی خود در برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و نظارت بر ساختمان‌ها، نقش مهمی در ارتقای کیفیت و بهره‌وری ساختمان‌ها دارند.

صاحب‌خبر -

حسن تیزمغز مشاور وزیر راه وشهرسازی  با بیان اینکه مهندسان باید به یک‌جمع بندی در خصوص راهکار‌های رفع مشکلات صنف خود برسند  گفت: پس از جمع بندی نتیجه نهایی و موارد مدنظر را در اختیار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا تغییرات مدنظر بر اساس اجماع بین انجمن خدمات آزمایشگاهی و وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر اینکه تعرفه خدمات مهندسی متناسب با کیفیت خدمات مهندسی باید به روزرسانی و عادلانه باشد اظهار کرد: به روزرسانی تعرفه خدمات مهندسی سبب افزایش ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها می‌شود و افرایش تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که هم در بردارنده رضایت مهندسان و هم سازندگان باشد.

تیزمغز همچنین افزایش کیفیت خدمات مهندسی و‌کیفیت ساخت و ساز‌ها را سبب حفظ جان و‌مال مردم دانست و توضیح داد: خدمات بهینه مهندسی سبب افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و تولید واحد‌های باکیفیت می‌شود که نتیجه آن حفظ جان و‌مال انسانهاست.

مشاور وزیر راه و شهرسازی  در جریان برگزاری همایش جایگاه خدمات آزمایشگاهی بیان کرد:مهندسان در افزایش بهره‌وری ساختمان‌ها نقش بسیار مهمی دارند. آنها با استفاده از تخصص و دانش فنی خود در برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و نظارت بر ساختمان‌ها، نقش مهمی در ارتقای کیفیت و بهره وری ساختمان‌ها دارند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در جهت تکالیف قانونی خود در جهت رفع دغدغه‌های مهندسان در تمامی زمینه‌ها پیشگام است افزود:ساختمان‌ها سرمایه ملی کشور هستند و باتوجه به اینکه تولید مسکن در گرو خدمات مطلوب مهندسی است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای رفع دغدغه مهندسان بهره گرفت.

نظر شما