شناسهٔ خبر: 66756678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در حال به‌روز رسانی؛

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

جمعی از علما، مراجع تقلید و روحانیون در پی شهادت آیت‌الله رئیسی پیام‌های تسلیت صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه در حادثه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی، جمعی از علما، مراجع تقلید و روحانیون پیام تسلیت صادر کردند.

آیت‌الله نوری همدانی: حجت‌الاسلام رئیسی تمام عمر را صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

آیت‌الله نوری همدانی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان پیام تسلیتی صادر کرد. (ادامه خبر)

آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رییس جمهور و همراهان آورده است: ایشان نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و در ادای خدمت و وظیفه کوتاهی نکرد.‌ (ادامه خبر)

آیت‌الله رئیسی در همراهی با مردم و ولایت از هیچ تلاشی فروگذار نبود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه، آورده است: رئیس‌جمهور محبوب ما در سال‌های خدمت در نظام اسلامی در شمار برجستگان تدین و عمل انقلابی بود و در همراهی و همدردی با مردم و تبعیت از فرامین رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه اعلام کرد: شهادت رئیس‌جمهور مردمی و خدوم جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله رئیسی و دیگر خدمتگزاران به‌نظام مقدس اسلامی آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان در حادثه دردناک سقوط بالگرد، همه را داغدار کرد.

پیام حاکی است: رئیس‌جمهور محبوب ما در سال‌های خدمت در نظام اسلامی در شمار برجستگان تدین و عمل انقلابی بود و در همراهی و همدردی با مردم و تبعیت از فرامین رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نبود.(ادامه خبر)

آیت‌الله جوادی آملی: این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم

آیت‌الله جوادی آملی مصیبت شهادت رئیس جمهور و همراهان را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

متن پیام تسلیت آیت‌الله جوادی آملی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا للَّه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رئیس محترم جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.

این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):رئیس‌جمهور تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمت به اسلام و مردم نمود

متن پیام تسلیت آیت‌الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به این شرح است:

رحلت جانگداز و شهادت‌گونۀ یار سفرکردۀ انقلاب، رئیس‌جمهور مردمی و مکتبی، حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و همراهان ایشان علی‌الخصوص آیت الله آل‌هاشم، وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی قلب امت اسلامی و ملت ایران را داغدار و اندوهگین ساخت.

این مرد بزرگ و مخلص که تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمت به اسلام و مردم نمود، در تمامی عرصه‌هایی که احساس تکلیف می‌کرد، بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای حضور یافته و با تعهد و مجاهدت مثال‌زدنی، منشأ خدمات ارزشمندی به کشور و نظام اسلامی شد.

اهتمام ایشان به حفظ و ترویج ارزش‌های والای انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام بود. فروتنی و تواضع بی‌نظیر ایشان، در کنار صبر و بردباری مثال‌زدنی، قلب هر انسانی را مجذوب خود می‌کرد و در مدت کوتاهی، محبت ایشان در دل هر کس که با ایشان دیدار و گفتگو می‌کرد، نقش می‌بست.

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

خدمات ماندگار ایشان در مسند رئیس قوه‌قضائیه و مجاهدت‌های شبانه‌روزی، سفرهای متعدد استانی و حضور بی‌واسطه در میان مردم در دوران ریاست‌جمهوری و در مجموع، بازگرداندن ریل مدیریت کلان کشور به مسیر اصیل انقلاب اسلامی از سوابق درخشان ایشان است.

یکی از ثمرات ارزشمند حضور ایشان در مسند ریاست جمهوری، بازگشت فضای دولت به کار واقعی و فعالانه بود. ایشان با روحیۀ جهادی و عمل به وعده‌های انتخاباتی خود، فضایی پرنشاط و پویا در دولت ایجاد کردند و در جهت حل مشکلات مردم و رفع موانع پیش روی کشور گام‌های بلندی برداشتند.

ملت ایران بارها در طول تاریخ خود با چنین مصیبت‌های جان‌سوز مواجه شده و هر بار با صبر و استقامت و توکل به خداوند متعال، بر این غم‌ها فائق آمده و با عزمی راسخ‌تر در مسیر آرمان‌های الهی خود گام برداشته است. بی‌شک این حادثۀ تلخ نیز نمی‌تواند ذره‌ای از ایمان و اراده مردم ایران در مسیر انقلاب و خدمت به اسلام و کشور بکاهد.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک حضرت بقیةالله‌الأعظم (ارواحنا لتراب مقدمه‌الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، خانواده گرامی ایشان و همۀ امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم و امیدوارم راه پر افتخار ایشان تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی توسط خادمان صدیق نظام اسلامی و مردم انقلابی ایران ادامه یابد.

آیت‌الله سبحانی: رئیس‌جمهور وقت خود را وقف حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کرد

در پیام این مرجع تقلید آمده است: ضایعه جانگداز شهادت رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی (قدس سره)، و هیئت همراه، دل‌های بیدار را تکان داد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.

آن عزیز از دست رفته انسانی فداکار و پرتلاش بود که به شهادت همگان وقت خود را در دوران ریاست جمهوری بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی وقف نمود و بحمدالله تا آنجا که شرایط اجازه می‌داد موفقیت بالایی داشت.

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

اینجانب شهادت ایشان و هیأت همراه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان و دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و ملت سرفراز ایران و خانواده های معزز آنان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای همگان غفران و رضوان الهی و علو درجه را خواهانم.

در اطلاعیه دیگری که از سوی دفتر آیت الله سبحانی منتشر شده، آمده است: بدینوسیله به اطلاع می رساند درس خارج آیت الله العظمی سبحانی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی تعطیل شد.

پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی: سیدابراهیم رئیسی عمر ارزشمند خویش را وقف خدمت به مردم کرد

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی شهادت رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و جمعی از خدمتگزاران را تسلیت گفت.

متن پیام آیت‌الله احمدمروی به این شرح است:

شهادت خادم الرضا علیه‌السلام و رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و جمعی از خدمت گزاران ملت بزرگ ایران؛ به‌ویژه آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان، دکتر مالک رحمتی و سردار سید مهدی موسوی را به پیشگاه رفیع حضرت ولی‌عصر (عج) و محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مردم قدرشناس ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

شهید آیت‌الله رئیسی با روحیه‌ای جهادی و تلاشی خستگی‌ناپذیر، عمر ارزشمند خویش را وقف خدمت به مردم و نظام مقدّس جمهوری اسلامی کرد. او نمونه‌ای برجسته از تربیت شدگان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و شاگردی سرافراز برای امام عظیم الشأن (ره) و یاری دلسوز و بااخلاص برای رهبر معظّم انقلاب بود.

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

شهادت در شب میلاد امام رئوف، پاداش خدمت ماندگار او به آستان نورانی حضرت رضا علیه‌السلام و یک عمر مجاهدت بی‌وقفه در مسیر خدمت به اسلام و مردم است.

امروز ملت شریف ایران، داغدار فقدان سنگین شهادت رئیس‌جمهور محبوب و جمعی از خادمان خود هستند؛ اما یاد و خاطره این شهدای عزیز در مسیر خدمت خالصانه به مردم هیچ‌گاه از ذهن و تاریخ این ملت پاک نخواهد شد.

اینجانب در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن‌الحجج علیه آلاف التحیة والثناء، با قلبی آکنده از اندوه فقدان رفیق دیرینه و صادق خود و جمعی از خادمان ملت بزرگ ایران، از خداوند متعال علو درجات آن شهیدان راه خدمت را مسألت داشته و سلامتی و طول عمر باعزت رهبریِ بزرگوار را که همواره با هدایت‌های داهیانه خود مایه آرامش ملت هستند، آرزومندم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س): آیت‌الله رئیسی هیچ شأنی برای خود جز خدمت به مردم قائل نبود

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراهشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است؛

خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عالِم و مجاهد کشور که برای خدمت به مردم و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک‌لحظه آرام و قرار نداشت موجب تأثر و تألم خاطر اینجانب و همه علاقه‌مندان به انقلاب و کشور عزیزمان ایران شد.

شهید آیت‌الله رئیسی هم در گفتار و هم در رفتار و عملکرد خود حقیقتاً نشان داد که هیچ شأنی برای خود جز خدمت به مردم شریف و متدین ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی قائل نیست و در این مسیر به عهد و سوگندی که خورده بود وفادار ماند و جان خود را در این راه فدا کرد.

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

همچنین هیأت همراه ایشان از جمله آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه محترم تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان همگی از افراد خدمتگزار و تأثیرگذار در کشور بودند که فقدانشان درد بزرگی را بر سینه همه علاقه‌مندان به این نظام و انقلاب گذاشت.

اینجانب از جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها با نهایت تأثر و تأسف این سانحه جانسوز را خدمت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران اسلامی، هیأت دولت و همه بازماندگان و مصیبت‌دیدگان به ویژه آیت‌الله علم‌الهدی و همسر و فرزندانشان تسلیت می‌گویم و توفیق ادامه راه این شهدای عزیز را برای سایر خدمتگزاران به این نظام و ملت از خداوند متعال خواستارم.

پیام تسلیت آیت‌الله تحریری مدیر مدرسه علمیه مروی: شهادت مجاهد مخلص خستگی ناپذیر

متن پیام تسلیت آیت‌الله تحریری تولیت مدرسه مروی به این شرح است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

شهادت مجاهد مخلص خستگی ناپذیر حضرت آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، آقا امیرعبداللهیان وزیر محترم خارجه و سایر همراهانشان (رضوان الله علیهم) را در شب میلاد امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التهیه و الثناء، به محضر مبارک ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری حفظه الله، مراجع بزرگوار تقلید دامت برکاتهم و ملت عزیز و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.خداوند متعال ارواح ایشان را با روح الهی امام رضا علیه السلام محشور فرماید.

آیت‌الله رئیسی شخصیت برجسته‌ای بود که مایه فخر روحانیت و وسیله مباهات جامعه انقلابی شد

آیت‌الله عبدالله یزدان‌پناه، استاد خارج فلسفه حوزه علمیه قم، در پی شهادت رئیس جمهور مردمی و هیأت همراه، پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

شهادت خادم الرضا (علیه‌السلام) رئیس جمهور انقلابی و مردمی و یار وفادار رهبری حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و امام جمعه بزرگوار تبریز و دیگر همراهان را خدمت رهبر معظم انقلاب و مردم مسلمان ایران و خانواده های داغدار تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

رئیس جمهور شهید ما به خاطر تلاش و حرکت جهادی و دغدغه خدمت به مردم و دلسوزی برای آن‌ها و بصیرت انقلابی و اسلامی و تبعیت از مقام معظم رهبری و دلبستگی شدید به ولی نعمت ما ایرانیان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیهما السلام) به شخصیت برجسته ای مبدّل شد که مایه فخر روحانیت و وسیله مباهات جامعه انقلابی گردید.

ما در این انقلاب از این نوع وقایع فراوان دیده‌ایم. ملت انقلابی در این دست وقایع خم به ابرو نمی‌آورد، بلکه عزمش بیش از پیش جزم می‌گردد تا به سمت قله حرکت کند و در نهایت باید این انقلاب را به صاحب اصلی‌اش امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهد. ملت انقلابی و مسلمان با تبعیت از فرامین ولیّ امر مسلمین، می‌بایست رئیس جمهوری انقلابی و جهادی و بصیر و کارآمد را انتخاب کند تا جای رئیس جمهور فقید ما را پر کند.

خداوند ان شاء الله رئیس جمهور شهید و همراهان را با مولا و سرورمان امام رضا (علیه‌السلام) محشور بفرماید و به ما توفیق دهد در مسیر انقلاب و اسلام حرکت نماییم.»

آیت‌الله رئیسی از خدمت به مردم لذت می‌برد

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پیامی، شهادت رئیس جمهور و همراهان را تسلیت گفت.

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

متن این پیام به این شرح است:

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

هر انسانی که توفیق ارتباط بیشتر با خدا را بیابد، توفیق خدمت بیشتر به بندگان را می یابد. اساساً از علائم ارتباط با خدا خدمت به بندگان خدا است. انبیای الهی و در راس آنها رسول اعظم حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام و اولیای الهی از زمره این گروهند. آیت الله ابراهیم رئیسی در مسیر عبودیت به مرتبه بالایی رسیده بود، زیرا در مرتبه خدمت به عباد الله سر از پا نمی شناخت. و این فراز که العبودیه جوهره کنهها الربوبیه در باره او صدق می کرد. گویی همین دیروز بود که در سفر به سیستان به منزل سردار شهید حاج حبیب لک زایی رفته بود و احوالپرسی از پدر و جویای احوال دیگر اعضای خانواده. او همیشه همینقدر خونگرم و صمیمی بود. یکی از دوستان مشترکمان تعریف می کرد که در سفری که به قم آمده بود، برای دیدن این دوست درب منزلش رفته بود تا او را ببیند و سپس به تهران برود.

شهادت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت عرض می کنم.

رئیسی را از دیرباز می شناختم. همیشه مردمی، با صفا، ساده زیست، متواضع، مومن، پرکار، مخلص، متخلق و در یک کلام از خدمت به مردم لذت می برد. او که به حق لقب خادم الرضا علیه السلام یافت، خادم عباد الله نیز بود.خدایش غریق رحمت فرماید و به همه ملت ایران و علاقمندان و دلبستگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

واکنش جمعی از علمای اهل سنت استان گلستان

در پی شهادت رئیس‌جمهور دولت مردمی سیزدهم و همراهانش، جمعی از علمای اهل سنت استان گلستان به این ضایعه واکنش نشان دادند.

در پی اعلام خبر جان‌سوز شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهور و همراهان انقلابی‌اش، علمای اهل سنت استان گلستان از گوشه و کنار این استان سراسر وحدت و تقریب پیام‌هایی را صادر کردند که در ادامه از نظر مخاطبان می‌گذرد.

آخوند کمال غراوی روحانی اهل سنت و منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری

این‌جانب ضمن عرض تسلیت ضایعه دردناک شهادت رئیس‌جمهور مجاهد، محبوب، انقلابی و مردمی ایران و هیئت همراه به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده محترم آن‌ها، معتقدم از زمانی که آیت‌الله رئیسی مسئولیت ریاست جمهوری را قبول کرد شاهد افزایش خدمات‌رسانی دولت به مردم بودیم.

همچنین عملکرد آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد و رانت و کمک به فعال‌سازی دوباره واحدهای تولیدی راکد که باعث افزایش اعتماد مردم به‌نظام جمهوری اسلامی شد بسیار قابل‌تقدیر است.

فعالیت چشمگیر آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به مردم باعث افزایش محبوبیت وی شد که نمونه آن می‌توان به استقبال باشکوه مردم ولایی و انقلابی از وی و هیئت همراه در سفرهای استانی اشاره کرد.

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

آخوند عبدالباسط قره باش روحانی اهل سنت و رئیس مرکز اسلامی شعبه گنبدکاووس

شهید رئیسی محبوب و مردمی بود و با شهادت در راه خدمت به کشور، اجر خود را از خداوند گرفت.

آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود توانست در داخل کشور کارهای مهمی را انجام دهد که ازجمله آن طرح مسکن است که اصرار زیادی بر به ثمر نشستن آن داشت.

با تلاش‌های این شهید، ایران در خارج از مرزهای کشور هم پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشت و با کشورهای منطقه روابط حسنه برقرار کرد.

برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر اقتدار و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران در جهان افزود و ملت ایران در این حادثه شخصیت‌های بزرگی را از دست داد (ادامه خبر).

در پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی بیان شد: ضایعه دردناک برای ملت شریف ایران

آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان جهان، به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.

خبر درگذشت جناب حجة الإسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان محترم ایشان در حادثه سقوط بالگرد موجب تأثر و تأسف گردید.
ضمن عرض تسلیت در این ضایعه دردناک به ملت شریف و مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده‌های داغ‌دار، از خداوند متعال برای عزیزان جان باخته رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم.
ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم.

واکنش علما و مراجع تقلید به شهادت خادم ملت

تسلیت آیت‌الله شبیری زنجانی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان، آیت‌الله العظمی شبیری‌زنجانی با صدور پیامی این حادثه تلخ را تسلیت عرض کرد.

دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی در پی حادثه تلخ سقوط بالگرد و فقدان تأثربار رئیس جمهور و هیئت همراه وی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

با نهایت تأسف، درگذشت تأثربار رئیس جمهور محترم و پرتلاش، جناب حجت الاسلام حاج سیدابراهیم رئیسی (رحمت الله علیه) و امام جمعه مردمی تبریز جناب حجت الاسلام آل‌هاشم (رحمت الله علیه) و سایر همراهان ایشان، در حادثه تلخ سقوط بالگرد را تسلیت می‌گوییم.

بی‌تردید تلاش در خدمت به مردم و خدمتگزاری به آستان قدسی حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا (علیه الصلوة والسلام)، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد.

از خداوند متعال رحمت و غفران برای این عزیزان و صبر و اجر را برای همه داغدیدگان به ویژه رهبری معظم (دام ظله) و خانواده‌های داغدار مسألت داریم.

آیت‌الله حسینی زنجانی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إنّا لله وإنّا إلیه راجعون»

در روز ولادت امام رئوف حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) خبر حادثهٔ تلخی که منجر به عروج آسمانی خادم آستان رضوی جناب حجت الإسلام سیّد ابراهیم رئیسی، ریاست جمهور و همراهان گرامی ایشان (رحمهم‌الله‌تعالی) شد، موجب تأسف و تألم شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران، علی‌الخصوص رهبری انقلاب و خانواده‌های آن عزیزان و نیز تمامی هم‌کاران ایشان، از درگاه حقّ متعال برای آن خدمت‌گزاران مردمی و خستگی‌ناپذیر رحمت و مغفرت واسعهٔ الهی و برای بازماندگان داغ‌دار صبر و اجر مسألت دارم.

پیام تسلیت آیت‌الله وحید خراسانی در پی شهادت رئیس‌جمهور

آیت الله حسین وحید خراسانی ضایعه درگذشت آیت‌الله رئیسی را به محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهور و رئیس قوه مجریه تسلیت گفت.

آیت‌الله وحید خراسانی از درگاه الهی محشور شدن رئیس جمهور فقید را با حضرت امام علی‌بن موسی الرضا مسئلت کرد.

فرزند آیت الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با معاون اول رئیس جمهور پیام این مرجع عالی قدر را منتقل کرد.

همچنین وی از مخبر خواست تا پیام تسلیت این مرجع تقلید شیعیان را به خانواده امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ابلاغ نمایند و در پایان برای مسئولیت جدید مخبر آرزوی موفقیت کرد.

خبر به‌روز رسانی می‌شود…

نظر شما