شناسهٔ خبر: 66754487 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سید شهیدان خدمت؛

پیام تسلیت مسوولان و نهادهای مختلف در پی شهادت رییس جمهور

مسوولان و نهادهای مختلف شهادت رییس جمهور و همراهانش را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی روز گذشته در مسیر بازگشت از منطقه خداآفرین به تبریز در شرایط بد جوی دچار سانحه شد و همه سرنشینان این بالگرد از جمله آیت الله رئیسی، رئیس جمهور به شهادت رسید.

آیت الله رئیسی کانون وحدت و هم‌افزایی جمعی از یاوران نظام و پیروان رهبر فرزانه انقلاب بود

پیام علیرضا زاکانی، شهردار تهران در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت خادم‌الرضا، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و ملت شریف ایران، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آن شهید بزرگوار در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت.

مشی آن خادم مردم و یار رهبر، تلاش در مسیر رضای خدا و کار برای مردم بود و تمام وقت خود را بدون تعطیلی و توقف، صرف خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور کرد و توصیه همیشگی ایشان به اعضای کابینه دولت انقلابی؛ خدمت، خدمت و خدمت به مردم بود.

چنین شخصیتی، کانون وحدت و هم‌افزایی جمعی از یاوران نظام و پیروان رهبر فرزانه انقلاب بود و سرانجام خداوند پاداش بندگان خاص و خادمان خالص را در شهادت و زیستن در جوار رحمت خویش قرار داد.

یقین دارم در پرتوی هدایت مقام عظمای ولایت، راه شهیدان دولت خدمتگزار، همچون راه شهیدان والامقام رجایی و باهنر ادامه خواهد یافت و مردم ایران، با اتکال به الطاف الهی، پرچم این حرم را برافراشته نگاه خواهند داشت.

فرماندهی کلِ انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای شهادتِ خادمانِ ایران و اسلام رئیس محترم جمهور، وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان را در حادثه دردناکِ سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است: با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رئیس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌نمایم. آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان بر کف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.

همچنین فقدان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده محترم سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌نمایم. فراجا ضمن همدردی با ملتِ بزرگ و سلحشور، تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.

پیام تسلیت سازمان تأمین اجتماعی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان منتشر شد. متن پیام به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.

سازمان تأمین‌اجتماعی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

علو درجات و محشور شدن با انبیا و اولیا الله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسالت داریم.

همچنین علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیام تسلیت و تعزیتی به شرح زیر صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا"

خادم الرضا رئیس جمهور محبوب و مردمی ملت ایران در شب ولادت ثامن الحجج امام رضا (ع) آسمانی شد و مزد سال‌ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را در این شب عزیز از شمس الشموس امام هشتم شیعیان دریافت کرد. شهادت این بزرگ مرد نظام و انقلاب را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی، ملت شریف ایران، خانواده معزی و بیت مکرم ایشان و اعضا هیأت دولت تسلیت عرض می‌کنم.بی شک آیت الله رئیسی از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف کرد و ولایت مداری، عدالت محوری و مردم گرایی را در اولویت و در رأس امور زندگی و کاری خود قرار داد.سال‌ها تلاش و کوشش شبانه روزی در مسئولیت‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولیت‌ها یادآور همت بلند و روحیه مردمی و انقلابی این بزرگ مرد ایران اسلامی و مجاهد خستگی ناپذیر بود.

تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی ایشان برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی و کم تکرار بوده و قطعاً ماندگار و یادگار خواهد بود. این ضایعه بزرگ و اندوهناک اگر چه دل همه ملت شریف ایران و آحاد جامعه انقلابی و قدرشناس را به درد آورد اما مسلماً این کشتی در مسیر حرکتی خود به دست و اندیشه رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی، به سرم قصد منظور و مطلوب خواهد رسید و قطار پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز با صدور پیامی، شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور فقید کشور را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انالله و اناالیه راجعون

شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد را به ساحت مقدس امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم ایشان و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می گویم.

بی تردید این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.
از خداوند رحمان برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات، صبر جزیل برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم داغدار ایران مسئلت دارم.

شهادت پاداش خدا به مردان مرد است

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن عرض تسلیت گفت: شهادت پاداش خدا به مردان مرد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن عرض تسلیت گفت: شهادت پاداش خدا به مردان مرد است.

ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رئیس جمهور و همراهان وهم رزمانش متأثر است و بی شک در این غم بزرگ سال‌ها می‌ماند که خادمی دلسوز را در مسیر خدمت از دست داده است.

این پرواز تاجرانه هبه باری تعالی به مردی است که برای رسیدن به آرامش و آسایش مردم کشورش از جان مایه گذاشت و جانش را تقدیم جان آفرین کرد.

این واقعه‌ی تلخ را به به ایران عزیز و خانواده محترم رئیس جمهور فقید کشورمان و البته همراهان و همرزمان وفادارش و خدمت گذاران دولت تسلیت عرض می‌کنیم و در غم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) شریک هستیم و به ساحت مقدس ایشان نیز عرض تسلیت داریم.

انسیه‬ خزعلی‬ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ‬ نیز‬ در توئیتی نوشت: "‏یا ایتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربک راضیة مرضیة"

آیت الله رئیسی منشأ خدمات و تحول گسترده در دستگاه قضا و دولت بود

در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی و جمعی از همراهان ایشان، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز با صدور پیامی شهادت او و همراهان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خدمتگزار صدیق ایران اسلامی و همراهان ایشان که در طول عمر بابرکت خود منشأ خدمات و تحول گسترده و شایانی در بخش‌های مختلف به‌خصوص دستگاه قضا و دولت بودند، عمیقاً موجب تأثر گردید.

ضایعه دردناک فقدان خادم‌الرضا و رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی را به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، ملت شریف و بازماندگان و اعضای هیأت دولت تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای آن روح بلند، هم‌نشینی با اولیا و انبیای الهی را مسالت دارم.

اقدامات آیت الله رئیسی جهت جلب رضایت خداوند و آرامش ملت

همچنین پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.
در متن پیام تسلیت پیرحسین کولیوند آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

رحلت ملکوتی بزرگمردِ ایمان، اخلاص و عمل، رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و نیز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز در حین انجام وظیفه، ایران اسلامی را در غم و ماتمی عمیق فرو برده است.

با قلبی آکنده از اندوه، این مصیبت عظیم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و خانواده محترم آن فقیدان سعید تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای روح مطهرشان رحمت واسعه الهی و محشور شدن با ائمه معصومین (علیهم السلام) را خواستارم.

تلاش‌های خالصانه و خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر رئیسی در طول حیات پُربرکت‌شان برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور برآمده از سیره و منش انقلابی آن مرحوم بود که مطمئناً اندوخته‌ای ارزشمند برای ایشان در پیشگاه باری تعالی خواهد بود.

بیش از چهار دهه خدمات آیت الله رئیسی به کشور در مسئولیت‌های مهمی نظیر ریاست قوای قضائیه و مجریه، عضویت در هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تأییدی بر کمال شایستگی‌ها و توانمندی‌های ایشان است که همواره در مسیر خدمت جلب رضایت خداوند و آرامش ملت را در نظر داشت.

اکنون که مشیت الهی بر آن بود که این ذخیره بزرگ انقلاب اسلامی و شهید خدمتگزار ملت دعوت حق تعالی را لبیک گوید، از خداوند بزرگ علو درجات را برای روح آن برادر مؤمن مسالت دارم.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در پیامی در صفحه ویراستی خود، شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفت و در صفحه ویراستی خود نوشت: «اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا …

همچنین مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: بدین وسیله، شهادت آیت ا… "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور محترم ایران و هیأت همراه در سانحه هوایی سقوط بالگرد را به حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده آن عزیزان خدوم، تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم.

ملت ایران هیچگاه یاد و خاطره خادمان جان بر کف خود را فراموش نخواهد کرد و دعای خیر خود را بدرقه راه اخروی ایشان می‌سازد؛ باشد که به مدد توشه اندوخته خود و میمنت سالروز ولادت ثامن الحجج، حضرت امام رضا (ع) با اولیا ا… محشور و از سفره نعمات الهی متنعم شوند.

در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد در محدوده ورزقان استان آذربایجان شرقی، عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت عباس مسجدی آرانی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت خادم خستگی‌ناپذیر، رئیس جمهور محبوب و مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد در محدوده ورزقان آذربایجان شرقی دل ملت بزرگ ایران را به درد آورد.

این شهید عزیز در طول سال‌های عمر پر برکت خویش مجاهدات و خدمات بیشماری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران ارائه داشتند و در مسئولیت‌های خطیر خود در جایگاه‌های مختلف، بدون احساس خستگی و از عمق جان به مردم خدمت‌رسانی کرده و منشأ تحولات بسیاری در زمینه‌سازی خدمت صادقانه و بدون منت به مردم بودند.

حضور آن بزرگوار در سنگرهای خدمت، از جمله دستگاه قضائی و ریاست جمهوری مایه اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آرامش و قوت قلب دوستداران انقلاب سربلند اسلامی بود.

شهید آیت الله رئیسی در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم و ترویج فرهنگ و مبانی انقلاب فردی ساعی و تلاشگر بود و در تمامی عرصه‌ها عاشقانه و با تمام وجود برای خدمت به مردم و تأمین رفاه و آسایش آنان تلاش می‌کرد و سرانجام نیز جان عزیز خویش را در مسیر ساخت و آبادانی ایران تقدیم و ردای شهادت به تن نمود. بدون شک تحمل فقدان این مجاهد سخت کوش و مسئول عالی رتبه کشور و همراهان ایشان برای نظام و ملت سرافراز ایران بسیار دردناک و جانکاه خواهد بود اما یاد و خاطره خدمات ارزشمند و ارزنده ایشان در مسیر تعالی، پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در اذهان ملت قدرشناس ایران به یادگار خواهد ماند.

اینجانب با ابراز تأسف فراوان، ضایعه جان‌گداز و اندوه‌بار شهادت آن یار خدمت‌گزار امام و رهبری و همراهان ایشان از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی را در سانحه سقوط بالگرد، به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ملت بزرگوار ایران و خانواده محترم این عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و تعالی روح بلند ایشان و صبر و شکیبایی وابستگان را از درگاه احدیت تمنا دارم.»

رئیسی تابلوی زیبایی از خدمت به خلق را به یادگار گذاشت

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس شهادت ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

در پیام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمده است: شهادت خدمتگزار صادق ملت و همراهان عزیز او را تسلیت می‌گویم. ابراهیم رئیسی تابلوی زیبایی از خدمت به خلق را برای همیشه تاریخ ایران به یادگار گذاشت. وَلَلۡأٓخِرَةُ خَیۡرٞ لَّکَ مِنَ ٱلۡأُولَیٰ (ضحی _۴) انجام زیباتر از آغاز او موجب غبطه ماست.

شهید آیت‌الله رئیسی محبوب قلوب مردم به ویژه محرومین و مستضعفان بود

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پیامی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیأت همراه را که در حادثه سقوط بالگرد در روز گذشته به مقام رفیع شهادت رسیدند، تسلیت گفت. در پیام تسلیت رئیس شورای شهر تهران آمده است:

«انا لله و اناالیه الراجعون»

خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم الرضا و رئیس‌جمهور کشور، حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز تبریز و جمعی از همراهان، در سانحه تلخ سقوط بالگرد در حین خدمت، قلب‌های مردم قدرشناس و شریف ایران را در ماتم و اندوه فرو برد.

آیت الله رئیسی عمر پربرکت خویش را در کسب معارف دینی، حضور در حرم مطهر رضوی به عنوان خادم الرضا و تولیت آستان مقدس امام رضا (ع)، خدمت در دستگاه قضا و خدمت در کسوت رئیس قوه مجریه گذراند و با عنایت به ساده زیستی، مردم داری و روحیه جهادی و انقلابی خود، محبوب قلوب مردم به ویژه محرومین و مستضعفان بود. جدیت و استقامت سید محرومان در پیگیری و اهتمام برای حل مشکلات و مطالبات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

شهادت آیت الله رئیسی و سایر خادمان نظام فقدانی بزرگ است و امید است با تمسک به منویات مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، همدلی مسؤولان و مشارکت آحاد مردم شاهد عبور از این روزهای تلخ و جانکاه باشیم.

اینجانب به همراه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، این ضایعه جان‌سوز و شهادت مردان خدا را به مقام معظم رهبری (زید عزه)، اعضای محترم هیأت دولت، بیت محترم شهدای داغدار و ملت نجیب و عزادار ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند رحمان علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسالت دارم.

سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

بِسْمِ رب الشهدا و الصدیقین

"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا"

عطر شهادت یک بار دیگر فضای کشور را با آسمانی شدن آیت الله رئیسی فرزند و خادم ملت و خادم الرضا و جمعی از همراهانش فرا گرفت و رهبر و ملت بزرگوار ایران و دوستداران انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فقدان جانکاهشان به سوگ نشاند.

نظام اسلامی و مردم انقلابی در این حادثه دلخراش جمعی از خدمتگزاران صادق و مردمی را که برای اعتلا و پیشرفت کشور و رفاه ملت سر از پا نمی‌شناختند و بی وقفه و مجاهدانه مسیر خدمت را پیش گرفته بودند از دست دادند اما راه این شهیدان والامقام به ویژه سید محرومان و سیدالشهدای خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی «رضوان الله تعالی علیه» با هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با شتاب بیشتر ادامه خواهد یافت و به فرموده معظم له «هیچ خللی در روند امور اجرایی کشور به وجود نخواهد آمد».

شهید گرانقدر آیت الله رئیسی اندیشمندی مبارز و سرباز خستگی ناپذیر ولایت در میدان خدمت و عالمی مخلص، متواضع و ساده زیست و الگوی تمام عیار زی طلبگی در اوج مقام و مسئولیت بود، این شهید عزیز و همراهان شهیدش سرانجام با بیش از ۴ دهه خدمت خالصانه و صادقانه و مجاهدانه در سنگرهای مختلف خدمت اجر و پاداش خدمت را دریافت نموده و سرافرازانه و سعادتمندانه «عند ملیک مقتدر و عند ربهم یرزقون» به همراه همراهانش آرام گرفت و به شهیدان پیوست.

اینجانب که توفیق بهره‌مندی از لطف و محبتش را داشتم و خود نیز از ارادتمندان آن شهید بودم، با چشمی اشکبار و دلی خونین شهادت این شخصیت مردمی ولایی و محبوب و همراهانش به ویژه عالم جلیل القدر شهید آل هاشم را به محضر امام زمان (عج) و نایب برحقش حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و، اعضای مجلس خبرگان رهبری خانواده محترم و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و رضوان الهی و حشر با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را برای این شهیدان مسئلت دارم. در پایان نیز به ملت ایران اطمینان می‌دهم که همکاران عزیزم در سازمان انتظامی کشور با هوشیاری و اقتدار کامل، امنیت کشور و آرامش مردم را در هر شرایط حفظ خواهند کرد.

رئیسی حامی بزرگ میراث‌فرهنگی بود

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی نیز در پیامی اعلام کرد: خبر، بس ناگوار و هولناک بود. در اوج برنامه‌های هفته میراث فرهنگی مشغول سخنرانی بودم که خبر سقوط و ناپدید شدن بالگرد حامل رئیس جمهوری و همراهان را شنیدم. آسمان بر سرم خراب شد.

شهیدان عالی مقام: آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رئیس جمهوری)، دکتر حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم (نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز) و دکتر مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و سایر همراهان عزیز به جوار حق پیوستند، خدای بزرگ اجر و پاداش نیکو به آنان عنایت فرماید.

با شهید سید ابراهیم رئیسی بیش از سی سال مأنوس بودم. از زمانی که ریاست بازرسی کل کشور را بر عهده گرفت و هر روز و هر سال که می‌گذشت ارادت من دو چندان می‌شد. چرا که او را انسانی مخلص، صادق، خادم واقعی مردم و سرباز انقلاب می‌دانستم و در سمتی که بود تواضع، فروتنی، خوش اخلاقی و مهربانی او بیشتر می‌شد. رحمت خدای بزرگ بر او باد.

در دوران ریاست جمهوری، حامی بزرگ میراث فرهنگی بود. از بودجه و اعتبارات مورد نیاز تا دستور قاطع برای «توسعه موزه ملی ایران» موسوم به «میدان مشق»، از موافقت با اینکه هر شهر یک موزه داشته باشد و این برنامه میراث را در نشست مدیران ارشد وزارت میراث در موزه ملی با حضور خودش تأیید کرد.

قرار بود جلسه شورای عالی میراث‌فرهنگی بزودی با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شود. رئیسی نمونه یک روحانی خدوم و مردمی، یک مدیر جهادی و خستگی‌ناپذیر، عاشق و دارای اراده و انگیزه بالا برای اعتلای کشور، سرباز فداکار انقلاب اسلامی و یار و یاور حقیقی رهبر معظم انقلاب بود.

رحمت و رضوان الهی بر او و همراهانش باد.

شهید رئیسی نیروی مورد وفاق در میان جریانات سیاسی بود

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: مِّنَ المُؤمِنِینَ رِجَال صَدَقُوا مَا عَهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا. عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله رئیسی خادم الرضا (ع) در این روز مهم و باعظمت، در روز میلاد حضرت ثامن‌الحجج (ع) و همراهان ایشان آیت‌الله آل‌هاشم، وزیر محترم امور خارجه، استاندار محترم آذربایجان شرقی، خلبانان و محافظین عزیز را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، مردم عزیز و خانواده‌های محترم معزا تسلیت عرض می‌کنم و امیدواریم که ان‌شاءالله این ارواح پاک و ملکوتی با انبیا عظام و اولیا و شهدای کربلا محشور باشند.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: امیدواریم همانطور که همیشه فضل پروردگار متعال شامل حال این امت و کشور و مردم بوده، در رابطه با این ضایعه بزرگ و این عروج، خداوند آنچه را که بهترین است برای این کشور و مردم مقدر فرماید.

رئیس عدلیه تصریح کرد: جناب آقای رئیسی پیش از ریاست‌جمهوری، تقریباً غیر از مدت کوتاهی، عمدتاً در مراجع و مراکز مختلف قضائی حضور داشتند و در سال‌های اخیر نیز به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بودند. ان‌شاء‌الله ایشان با انبیا و اولیا و شهدا محشور شوند و خداوند به ما نیز توفیق دهد که بتوانیم به صورت خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در جهت پیشبرد امور کشور حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه تاکید کرد: مقامات و مسئولان ذیصلاح قضائی در شوراهای‌عالی و جلسات شورای امنیت کشور و سایر شوراها و جلسات مربوطه، حضوری فعال و مستمر داشته باشند و با مسئولان و دستگاه‌های ذیصلاح کشور در امرِ تحکیمِ امنیت نیز همکاری مجدانه ای را برقرار سازند. قطعاً کلیه امور کشور کمافی‌سابق با قدرت و تدبیر انجام خواهد شد و اهتمام مسئولان امر به این مهم بیش از پیش خواهد بود.

نگاه انقلابی و شوق خدمت از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی بود

سید پرویز فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با صدور پیامی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
شهادت در میدان خدمت و مأموریت خادم‌الرضا (ع) آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس فقید جمهوری اسلامی ایران و یاران باوفایش حسین امیر عبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده معزز و مردمی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، مالک رحمتی استاندار جوان، انقلابی و خدوم آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان، قلب ملّت عزیز ایران و وفاداران انقلاب اسلامی در جهان را در بهت و اندوه فرو برد و موجبات تأمل و تأثر فراوان گردید.

ولایتمداری، کار جهادی و خالصانه، شوق خدمت، تواضع و فروتنی و داشتن نگاه انقلابی از ویژگی‌های بارز آن سید عزیز و عالم وارسته بود و در نهایت شهادت در راه خدمت در شب ولادت حضرت رضا (ع)، پاداش نیّات صادقانه و تلاش‌های شبانه‌روزی او برای خدمتگزاری شد.

اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های گرامی و داغدار آنها، از درگاه خداوند منان رحمت واسعه برای شهدای خدمت و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسالت دارم.

همچنین پیام لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه به شرح ذیل است
ملت عزیز ایران سربلند

شهادت سید محرومان، شهید آیت ا… سید ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، رهبر عزیز انقلاب (مد ظله العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی، به واقع نماد کامل فساد ستیزی، عدالتخواهی، جهاد بی وقفه، کار برای محرومان، اطاعت کامل و عملی از ولی امر المسلمین و خدمت صادقانه برای مردم بودند که فقدان ایشان مسلماً اندوه و غمی ابدی را برای ملت غیور ایران ایجاد می‌نماید.
خادم الرضا ثمره سال‌ها خدمت خالصانه اش به آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام و مردم محروم را با شهادت در روز میلاد غریب‌الغربا دریافت کرد و به شهیدان خدمت شهید رجایی و باهنر پیوست.
یقین دارم در سایه توجهات حضرت حق و زعامت رهبر عزیز انقلاب که فرمودند، هیچ خللی در کار کشور به وجود نمی‌آید و بینش مردم عزیز و انقلابی ایران سربلند، راه شهیدان خدمت ادامه خواهد داشت و جوانان ایران اسلامی مکتب این شهیدان والا مقام را در بالاترین سطح ممکن متجلی خواهند کرد.
از خداوند متعال علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار برای شهیدان راه خدمت، آیت ا… سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، حسین امیرعبدالهیان و مالک رحمتی، موسوی و دیگر همراهان را مسالت دارم.

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پی شهادت خادم الرضا، خادم جمهور ایران، دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از خادمان مردم ایران اسلامی پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است؛

سَلامٌ عَلی إِبْراهِیمَ «۱۰۹»

کَذلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ «۱۱۰»

إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُؤْمِنِینَ «۱۱۱»

خبر شهادت حضرت آیت الله دکتر رئیسی و همراهانشان که در حال مجاهدت و خدمت به ملت شریف ایران بوده‌اند، موجب تالم و تأثر خانواده بزرگ بهزیستی شد. بی تردید خدمات این عزیزان و تلاش‌های مداوم ایشان در راه اسلام و وطن، پاداشی جز شهادت آن هم در روز میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت نمی‌توانست داشته باشد. دغدغه مندی، بررسی‌ها و توصیه‌های رئیس جمهور محترم نسبت به جامعه هدف و مددجویان این سازمان فراموش نشدنی و بی مثال بود و هیچگاه از قلب و ذهن مان پاک نخواهد شد.

امروز قلب همه ملت ایران عزادار و داغدار ۸ شهید راه خدمت در سانحه رخ داده در ورزقان تبریز شد و اینجانب به نمایندگی از خانواده داغدار سازمان بهزیستی و شرکای اجتماعی، شهادت رئیس جمهور محترم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر خادمان ملت را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده‌های گرامی ایشان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. برای همه آنان همنشینی با اولیا و خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا (عج) و برای بازماندگان صبر و تداوم خدمت را آرزومندم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیزطی پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران اسلامی و همراهان خدوم ایشان را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرور ایران تسلیت گفت، مشروح پیام به شرح زیر است؛

بِسمِ اللهِ الرّحمنِ الرّحیم

أِنّا لِلّه وَ أِنّا اِلیهِ راجِعون
مِنَ المؤمِنینَ رِجالٌ صَدقوا ما عاهَدوا الله عَلیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلاً
ارتحال شهادت گونه صدیق عزیز، خدمتگزار مخلص نظام مقدس جمهوری اسلامی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت اللّه سیدابراهیم رئیسی و همراهان خدوم ایشان، موجب تألم و تأسف عمیق گردید.

این ضایعه را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده محترم و معزا و داغ دیده آنان و اعضای دولت محترم و ملّت شریف ایران اسلامی تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم.

رجاء واثق دارد که خداوند متعال ارواح این عزیزان را از رحمت بیکران خود و عنایات خاصّه حضرت ثامن الائمه علی بن موسی‌الرضا (علیه السلام) متنعم به نعم ابدی خواهد نمود و پاداش خدمات صادقانه آنان را رضوان خود قرار خواهد داد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند؛ در امور جاری کشور هیچ گونه وقفه و خللی ایجاد نخواهد شد.

خداوند متعال همه ما را قدردان خدمات و زحمات مسؤولان خدمتگزار قرار دهد تا بتوانیم به تکالیف خود آن گونه که شایسته است عمل کنیم.

همچنین کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی، شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان‌شان را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت آیت‌الله رئیسی، هشتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، برادر عزیزم حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و استاندار استان و همراهان‌شان در شب ولادت امام رئوف علیه السلام و در راه خدمت به مردم، مایه تأثر همگان و ملت ایران اسلامی شد.

این حادثه دلخراش را محضر امام زمان (عج)، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خانواده‌های مکرم و نیز ملت ایران تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسالت دارم.

بی شک، ملت ایران چندین دهه خدمات ارزنده رئیس جمهور شهید را در قوه قضائیه، قوه مجریه و لباس خادمی امام رضا (ع) و همچنین خدمات ارزنده وزیر امور خارجه متعهد، انقلابی و مجاهد حسین امیرعبداللهیان را فراموش نخواهند کرد.

خبر در حال تکمیل است.

نظر شما