شناسهٔ خبر: 66754736 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران قیمت نفت را بالا برد

صاحب‌خبر -
سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران قیمت نفت را بالا برد

خبرگزاری آریا-قیمت نفت در اوایل معاملات آسیایی روز دوشنبه افزایش یافت و افزایش‌های هفته گذشته را افزایش داد، زیرا تیم‌های نجات در جستجوی رئیس‌جمهور ایران پس از سقوط هلیکوپتر در این کشور تولیدکننده نفت و پس از خرید نفت خام آمریکا برای کمک به پر کردن ذخایر ملی خود هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛نفت خام برنت تا ساعت 0049 به وقت گرینویچ با 26 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 84.24 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 15 سنت یا 0.2 درصد افزایش یافت و به 80.21 دلار در هر بشکه رسید.

برنت هفته گذشته را حدود 1 درصد افزایش داد که اولین افزایش هفتگی آن در سه هفته گذشته است، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به لطف بهبود شاخص های اقتصادی ایالات متحده و چین، بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان، 2 درصد افزایش یافت.

یک مقام ایرانی به رویترز گفت که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیروز یکشنبه سقوط کرد. این مقام مسئول گفت: جان حسین امیرعبداللهیان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در خطر است.

با وجود بی ثباتی که در منطقه شاهد بودیم، قیمت نفت تنها اندکی تغییر کرد.

وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا در ING گفت: "بازار نفت بسیار محدود است و بدون هیچ کاتالیزور جدیدی، احتمالاً باید منتظر شفافیت در مورد سیاست تولید اوپک پلاس باشیم تا از این محدوده خارج شویم."

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به اوپک پلاس قرار است در اول ژوئن (10 خرداد) با یکدیگر دیدار کنند.

پترسون گفت: «به نظر می‌رسد که بازار به طور فزاینده‌ای به تحولات در جبهه ژئوپلیتیک بی‌تفاوت است، احتمالاً به دلیل حجم زیادی از ظرفیت اضافی که اوپک در اختیار دارد».

دولت ایالات متحده از کاهش اخیر قیمت نفت استفاده کرد و در اواخر هفته گذشته اعلام کرد که 3.3 میلیون بشکه نفت به قیمت 79.38 دلار در هر بشکه برای کمک به پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک نفت خود پس از فروش گسترده موجودی در سال 2022 خریداری کرده است.

در حمایت از بازار در هفته گذشته، نشانه هایی از کاهش تورم در ایالات متحده انتظارات کاهش نرخ بهره را تقویت کرد که می تواند ارزش دلار را کاهش دهد و قیمت نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر کاهش دهد.

نظر شما