شناسهٔ خبر: 66753548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

در حال بروز رسانی

پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور

شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری با صدور پیام های جداگانه ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

در پی شهادت خادم جمهور، شخصیت‌ها، مسئولان کشوری و لشکری و روئسای جمهور و مسئولان کشورهای مختلف با صدور پیام های جداگانه ای شهادت رئیس دولت سیزدهم را تسلیت گفتند.

واکنش مقامات کشورهای جهان به شهادت آیت الله رئیسی در سانحه هوایی

نیکزاد: ولایتمداری و ولایت‌پذیری شهید رئیسی ویژگی ممتاز او بود

نایب‌رئیس مجلس طی پیام تسلیتی خاطرنشان کرد: ولایتمداری و ولایت‌پذیری شهید آیت‌اللهِ رئیسی و تلاشش برای نشاندن لبخند رضایت بر لبان رهبری معظم انقلاب و مردم ویژگی ممتاز او بود.

به گزارش ایسنا، متن پیام علی نیکزاد به شرح زیر است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (احزاب:۲۳)

شهادت جمعی از بهترین یاران رهبر حکیم انقلاب اسلامی و خدوم ترین چهره های مدیریتی کشور را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)، مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی و خانواده های داغدار تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

آنچه در طول سالیان متمادی، از آیت الله رئیسی(رحمت الله علیه) مشاهده کردم اخلاص و تقوایی مثال زدنی بود که به عشقی عمیق نسبت به مردم منجر می شد. او عاشقانه خدمت می کرد و حاضر بود برای این خدمت، هر طعنه و ملامتی را به جان بخرد. در ایام دو دوره انتخابات ریاست جمهوری که افتخار ریاست ستادهای انتخاباتی ایشان را بر عهده داشتم و پس از آن، همکاریِ تنگاتنگ در طول بیش از هزار شبانه روز خدمت صادقانه، آنچه از نزدیک شاهد بودم، نه تلاش برای کسب قدرت، بلکه نگریستن به آن برای هدفی والا و انسانی، و کسب ابزاری برای خدمت صادقانه با خط قرمزِ پایبندی به اخلاق و انصاف بود. ولایتمداری و ولایت پذیری آیت اللهِ شهید رئیسی و تلاش خالصانه اش برای نشاندن لبخند رضایت بر لبان رهبر عزیزتر از جانمان و مردم ویژگی ممتازی بود که با مُهرِ رضایت ولی امر مسلمین جهان، مِهر کرامتِ مردم ایران اسلامی را نیز برای او به ارمغان آورد و نام و یاد او به عنوان شهید خدمت به مردم جاودانه شد. رضا و رحمت الهی بر آن خادم امام هشتم باد!

در این حادثه، شهادت وزیر محترم امور خارجه؛ جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان نیز واقعه ای تاسف بار بود؛ چرا که او با فهمی درست از دیپلماسی و میدان، کشتی دیپلماسی کشور را هدایت کرد و میدان های جدیدی را به ویژه در دیپلماسی اقتصادی و تعمیق روابط کشورمان با همسایگان گشود و در آخرین ماموریت خود نیز که در همین راستا بود، جام شهادت نوشید.

فقدان امام جمعه مردمی، فاضل و اخلاق مدار تبریز قهرمان؛ حضرت آیت الله آل هاشم (رحمت الله علیه) نیز ضایعه ای دشوار برای همه به ویژه مردم عزیز آذربایجان است. ایشان با رویکردهای ویژه خود، الگویی مثال زدنی از امامت جمعه و رابطه عمیق، ریشه دار و تاریخی مردم با روحانیت اصیل شیعی را به نمایش گذاشتند و به آرزوی دیرین خود دست یافتند تا سومین امام جمعه شهید تبریز باشند. اینجانب این ضایعه بزرگ را به مردم شریف آذربایجان شرقی و آذری زبانها و به ویژه والد معظم ایشان و ملت عزیز ایران تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

شهادت استاندار محترم آذربایجان شرقی؛ دکتر مالک رحمتی نیز که توانسته بود در فرصت کوتاه، نویدبخش تلاش و فعالیت شبانه روزی برای خدمت به مردم باشد، به خانواده محترم ایشان و به ویژه همسر، پدر و ابوالزوجه محترمشان تسلیت و تعزیت عرض نموده، برای بازماندگان طلب صبر و عافیت دارم.

از خداوند متعال برای همه شهدای این حادثه، تیم حفاظت و بویژه سردار پاسدار؛ شهید سید مهدی موسوی و کادر محترم پرواز آرزوی رحمت و رضوان الهی و همنشینی با شهدای راه اسلام را دارم.»

تسلیت احمدی‌نژاد در پی شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراه

رئیس‌جمهور اسبق با صدور پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه وی در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

محمود احمدی نژاد در بخشی از پیام خود نوشت:

«حادثه تلخ سقوط بالگرد و درگذشت جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای رییسی رییس جمهور، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجه الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، کادر پروازی و تیم حفاظت را به مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسالت دارم.»

سردار جلالی:شهادت، پایانی شکوهمند برای ماموریت سرباز ولایت و سیدمحرومان بود

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی، شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به این شرح است:

انالله و اناالیه راجعون‌

شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان، همچون آیت الله سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی در حادثه سقوط بالگرد، دوستداران انقلاب اسلامی را اندوهگین کرد.

آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری خدوم، خستگی ناپذیر، مردمی و مردمدار بود که هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد و تا روز آخر حیات خود، برای آبادانی و خدمت به این مرز و بوم تلاش کرد و عاقبت نیز در همین راه به شهادت رسید.

اگرچه فقدان این شخصیت بزرگ ثلمه بزرگی به ایران اسلامی است، ولی شهادت، پایانی زیبا و شکوهمند برای ماموریت این سرباز ولایت و سید محرومان بود.

اطمینان دارم که شهادت این خادم الرضا که مدال شهید خدمت را در شب تولد امام هشتم شیعیان به حق برازنده نام بلند خود ساخت، همچون زندگی پرافتخارش برای اسلام و انقلاب اسلامی ایران خیر و برکت را به دنبال دارد و الگوی راه خادمین به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم این مرز و بوم خواهد بود.

اینجانب شهادت ایشان و دیگر شهدای این حادثه را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران به ویژه به خانواده معزز ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای بازماندگان این شهدا، بردباری و قدرت تحمل و پاداش صابران را مسألت دارم.

ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای عزیز یقین دارم که با درایت و هدایت ایشان، ملت ایران این بزنگاه تاریخی را پشت سر خواهند گذاشت و نام نیکی از شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران به عنوان شهید خدمت ثبت خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه شهادت رییس‌جمهور را تسلیت گفت

فرمانده نیروی زمینی سپاه به مناسبت شهادت رییس جمهور و هیات همراه پیام تسلیت صادر کرد.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، شهادت پرافتخار خادم الرضا و خدمتگزار مخلص مردم قدرشناس، رئیس جمهور مردمی، انقلابی و محبوب ایران اسلامی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از مسئولین گرامی همراه ایشان در حین انجام وظیفه و تلاش برای پیشرفت کشور را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی),خانواده معظم شهداو امت شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت گفت. متن پیام سردار محمد پاکپور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا (سوره احزاب آیه ۲۳)

شهادت پاداش بزرگ مردان سختکوش است که مخلصانه, سرمایه ارزشمند عمر و مطاع جان خویش را در طریق ادای تکلیف و کسب رضای الهی در طبق اخلاص نهاده‌اند.

خبر غم انگیز شهادت پرافتخار رئیس جمهور انقلابی و خستگی‌ناپذیر ایران اسلامی و جمعی از مسئولین و خدمتگزاران به مردم و نظام و انقلاب، در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام موجب تالم و تأثر فراوان گردید.

اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، ضایعه بزرگ شهادت خادم الرضا، رئیس جمهور مردمی، انقلابی و محبوب ایران اسلامی، جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از مسئولین عزیز خدمتگزار همراه ایشان در حین انجام وظیفه و تلاش بی‌وقفه برای اعتلای کشور را به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و امت شهید پرور ایران عزیز اسلامی تسلیت عرض نموده، علو درجات ایشان و سایر شهدای گرانقدر این حادثه، شکیبایی و سلامتی خانواده‌های معظم شهدا، طول عمر با برکت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، پیشرفت و سربلندی مردم قدرشناس و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور

فرمانده نیروی زمینی سپاه

 وزیر دفاع: تمام عمر رئیس‌جمهور معطوف به خدمت بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور گفت: تمام لحظات عمر پر برکت این انسان فرهیخته، مومن و مجاهد یکسره معطوف به خدمت رسانی و آسایش مردم و پیشرفت و آبادانی کشور بود.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی عروج شهادت گونه ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

"من المومنین رجال صدقوا ما عهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا"

خادم آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) و رئیس جمهور مردمی و جهادی، حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در روز میلاد ثامن الحجج (ع) پس از چهار دهه خدمت صادقانه و تلاش خستگی ناپذیر حین انجام مأموریت، آسمانی شد.

تمام لحظات عمر پر برکت این انسان فرهیخته، مومن و مجاهد یکسره معطوف به خدمت رسانی و آسایش مردم و پیشرفت و آبادانی کشور بود که پس از خدمات فراوان و مخلصانه پاداش و اجر زحمات خود را از پروردگار سبحان دریافت کرد.

بی تردید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایش معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) " با رفتن یک خدمتگزارخللی در سد آهنین ملت حاصل نخواهد شد" و به تعبیر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) "هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید" و ایران اسلامی به فضل الهی با قدرت و صلابت هرچه بیشتر به پیشرفت و تعالی خود ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ضایعه جانسوز و عروج ملکوتی و شهادت گونه رئیس جمهور محبوب ،خدوم، محترم و مغتنم، حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی و فعال امور خارجه، حضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان را به پیشگاه امام عصر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) ، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مردم شریف و شهید پرور ایران اسلامی، تسلیت عرض نموده و اطمینان خاطر می‌دهد که به یاری و امداد خداوند متعال، تحت زعامت داهیانه و فرامین حکیمانه فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) بیش از پیش به تلاش و مجاهدت مقدس خود در تامین و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه خواهد داد.

سرلشکر باقری شهادت همراهان رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، طی پیام‌های جداگانه شهادت آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم، مالک رحمتی و حسین امیرعبداللهیان در سانحه بالگرد رئیس‌جمهور را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، طی پیام‌های جداگانه شهادت آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم، مالک رحمتی و حسین امیرعبداللهیان در سانحه بالگرد رئیس‌جمهور را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت شهادت آیت‌الله آل هاشم و مالک رحمتی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سوگ‌مندانه شهادت عارف سالک "آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده معزز ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز" و " آقای دکتر مالک رحمتی، استاندار خدوم و جهادی آذربایجان شرقی" در حادثه ناگوار بالگردی، در راه خدمت به ملت شریف را به یکایک مردمان غیور، مومن و انقلابی خطه‌ی شهید پرور آذربایجان شرقی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی تردید مجاهدت‌های این دو شخصیت عالیقدر در خدمت بی‌منت به استان که در اوج اخلاص، صداقت و فروتنی، گره گشای مشکلات و نیازهای مردم و دستگاه‌های خدمتگزار بود، برای همیشه جاودانه و مورد تکریم و ستایش است.

به ارواح پرفتوح این شهدای والامقام درود می‌فرستم و از درگاه قادر متعال علوّ درجات و همجواری آنان با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای خانواده مکرم شهیدان و عموم مردم شریف آذربایجان شرقی صبر، شکیبایی، سکینه قلبی و ثبات قدم مسئلت می‌کنم.

متن پیام تسلیت شهادت امیرعبداللهیان به شرح ذیل است:

خانواده معظم شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان

وزیر پرتلاش و مجاهد امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات؛

شهادت پرافتخار وزیر انقلابی و جهادی امور خارجه جمهوری اسلامی ایران "آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان" در سانحه تاسف‌بار بالگردی، در همراهی با رئیس جمهور شهید را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی تردید مجاهدت‌های صادقانه و توأم با هوشمندی و نگاه انقلابی و جهادی آن شهید در پیشبرد سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی مدت تصدی مسئولیت خطیر وزارت امور خارجه برای دستگاه دیپلماسی کشور الهام بخش و همواره مورد تکریم و ستایش ملت شریف و قدرشناس ایران خواهد بود.

به روح بلند او درود می‌فرستم و از درگاه حضرت ربوبی برای آن شهید والامقام علوّ درجات و همنشینی با حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام و برای اعضای خاندان مکرم آن شهید آرامش و سکینه قلبی طلب می‌کنم.

 زهرا مصطفوی: فقدان آقای رئیسی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است

فرزند امام راحل(ره) درباره شهادت رئیس جمهور و همراهانش بیان کرد: اگرچه فقدان این خادمان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است اما تاریخ انقلاب مملو از ایثار و جانفشانی خدمتگزارانی بوده است که پرچم پیشرفت انقلاب را در دو عرصه داخلی و خارجی به اهتزاز درآورده‌اند.

زهرا مصطفوی فرزند امام راحل(ره) و رئیس هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین با صدور پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف خبر رحلت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ایشان را در روز ولادت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام دریافت کردم که باعث تالم شدید شد.

اینجانب عروج شهادت‌گونه رئیس جمهور خدوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی را که به واقع با تمام وجود توجهش به کار برای مردم بود، به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام ظله و ملت غیرتمند ایران عزیز و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای همه این عزیزان علو درجات را از خداوند منان خواستارم.

بر خود لازم می‌دانم همچنین یاد و نام وزیر خارجه مجاهد و حامی فلسطین عزیز جناب آقای دکتر و سایر همراهان را گرامی بدارم و شهادت این عزیزان را به خانواده‌های مکرمشان عرض تسلیت داشته باشم.

اگرچه فقدان این خادمان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است اما تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از ایثار و جانفشانی خدمتگزارانی  بوده است که پرچم پیشرفت انقلاب را در دو عرصه داخلی و خارجی به اهتزاز درآورده و پس از این نیز به دست خدمتگزاران دیگری به یمن وجود پر برکت و با صلابت ولی فقیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اعتلا خواهند بخشید. ان شاءالله

 پیام تسلیت نوبخت در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان

رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سایر همراهان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیام تسلیت محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پی شهادت رئیس جمهور و چند تن از مقامات کشور در پی سانحه سقوط بالگرد به‌شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

 

قال اللّه تعالی:

 وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با غمی عمیق، درگذشت شهادت‌گونه خادم الرضا(ع)، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، آیت الله آل‌هاشم امام جمعه محبوب مردم غیور تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان خدوم را در سالروز مسعود ولادت امام رئوف حضرت رضا سلام الله علیه را محضر مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی)، مردم پرعاطفه و خانواده صبور آن شهید، تسلیت عرض می‌کنم.

محمدباقر نوبخت

سران و مقامات ارشد کشورهای جهان در پی اعلام خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به همراه جمعی از همراهان که روز گذشته در سانحه هوایی در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی رخ داد، پیام تسلیت و ابراز همبستگی با ملت ایران را منتشر کردند.

حزب اعتدال و توسعه:  تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر، تواضع، فروتنی و شوق خدمت صادقانه به مردم از جمله ویژگی های شخصیتی حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بود.

طباطبایی: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی و با سعه‌صدر بود

دبیرکل حزب ندای ایرانیان: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی بود که در برابر منتقدین سعه‌صدر قابل توجهی داشت.

آیت الله رئیسی سختی حضور در میدان را به راحتی میز ریاست ترجیح داد

 جامعه اسلامی مهندسین: آیت الله رئیسی همیشه مصلحت مردم را بر منفعت خود ترجیح داد و همواره در میان مردم برای حل مشکلات ملت حضور داشت. وی هیچگاه اهل پشت میز نشینی و دوری از مردم نبود و همواره سختی حضور در میدان را به راحتی میز ریاست ترجیح داد.

سرلشکر موسوی: ارتش همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است

فرمانده کل ارتش: به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می‌دهیم رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است.

امیر حاتمی: شهادت رئیس جمهور عزیز، مردمی و انقلابی ایران را تسلیت میگویم

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عزیز، مردمی و انقلابی ایران اسلامی را تسلیت گفت.

پورمحمدی: آیت الله رئیسی از استوانه‌های جامعه روحانیت مبارز بود

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز:  عروج شهادت‌گونه‌ رئیس‌جمهور پرتلاش و خدمتگزار و امام جمعه محبوب تبریز و دیگر همراهانشان‌ را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. یاد این دو عزیز که استوانه‌های شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بودند، همیشه زنده است.

پیام تسلیت اژٰه‌ای در پی شهادت رئیس‌جمهور

رئیس قوه قضائیه:بنده که توفیق همکاری و رفاقت قریب به پنج دهه با رئیس‌جمهور محترم را داشتم، از نزدیک شاهد مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر وی در عرصه مسئولیت‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌ام.

رجاء واثق دارم که این حادثه ناگوار، همه مسئولین دلسوز کشور را در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم عزیز و شریف ایران، راسخ‌تر خواهد نمود.

سرلشکر موسوی: ارتش همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است

فرمانده کل ارتش: به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می‌دهیم رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است.

پورمحمدی: آیت الله رئیسی از استوانه‌های جامعه روحانیت مبارز بود

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز:  عروج شهادت‌گونه‌ رئیس‌جمهور پرتلاش و خدمتگزار و امام جمعه محبوب تبریز و دیگر همراهانشان‌ را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. یاد این دو عزیز که استوانه‌های شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بودند، همیشه زنده است.

آملی‌لاریجانی: شهید رئیسی در میانه میدان بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ارتحال شهادت گونه و مظلومانه رئیس‌جمهور و همراهانشان در پی حادثه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

به گزارش مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ارتحال شهادت گونه و مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و همراهان‌شان در پی حادثه سقوط بالگرد را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف و باعظمت ایران تسلیت گفت. متن پیام تسلیت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال شهادت گونه و مظلومانه رئیس‌جمهور محترم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان‌شان در پی حادثه سقوط بالگرد در ورزقان غمی جانکاه بر امت و ملت ایران اسلامی رقم زد.

مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در سالیان متمادی در مناصب مختلف خدمت‌گذاری به نظام اسلامی توفیقات بسیاری داشت. ایشان در جایگاه ریاست‌جمهوری همانند سال‌های خدمت در قوه‌قضاییه و تولیت آستان قدس رضوی، همواره در میانه میدان بود و تلاش‌های مستمر وی در راستای وظایفش از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

از حق متعال مسئلت دارم همان‌گونه که در عرصه‌های مختلف عنایات خاصه خویش را بر نظام اسلامی و مردم عزیز ارزانی داشته است، در این حادثه اخیر هم با الطاف رحیمانه خویش ملت شریف و بزرگ ایران را مورد امتنان ربوبی قرار دهد و آن خادمان عزیز پرتلاش را در جوار رحمت خویش متنعم سازد.

اینجانب بار دیگر این مصیبت جانکاه را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف و باعظمت ایران، خانواده‌های محترم درگذشتگان، اعضای دولت و خدمت‌گذاران نظام اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن عزیزان سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان مسالت می‌کنم.

استان‌های سراسر کشور در عزای شهات رئیس‌جمهور

مسئولان و شخصیت ها در استانهای سراسر کشور هم پس از اعلام شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیام های جداگانه ای، این ضایعه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس‌جمهور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان گرامی ایشان را در سانحه هوایی تسلیت گفتند.

مطهری: آیت‌الله رئیسی متواضع و نسبت به حقوق مردم حساس بود

علی مطهری نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگویی در تشریح شخصیت شهید جمهور، گفت آیت‌الله رئیسی بالاترین مقام اجرایی کشور دارای شخصیتی متواضع و برای مردم احترام قائل و نسبت به حق  آنها حساس بودند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: : همان طور که رهبر انقلاب در مورد این حادثه فرمودند که اختلالی در امور کشور به وجود نخواهد آمد. روال اداره کشور بر آهنگ خود استوار بوده و قانون اساسی تکلیف را روشن کرده است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

زارع پور: شهید جمهور برای خدمت بی‌منت به مردم سر از پا نمی‌شناخت

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی شهادت رئیس جمهوری با انتشار پستی در کانال خود در «بله» با بیان اینکه شهید جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی برای خدمت بی‌منت به مردم سر از پا نمی‌شناخت و جلوه‌ای از مدیریت انقلابی را در اداره امور اجرایی کشور به ما نشان داد و در همین راه هم مزد خود را با شهادت گرفت، اورده است: به فضل الهی راه ایشان با تداوم جهاد برای خدمت به مردم و رشد و پیشرفت کشور توسط تک‌تک اعضای دولت ادامه خواهد داشت.

واعظی: درگذشت شهادت‌گونه و مظلومانه رییس‌جمهور را تسلیت می‌گویم

 

محمود واعظی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: درگذشت شهادت گونه و مظلومانه رییس  جمهور محترم را به ملت نجیب و شریف ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم.

شمخانی: رئیسی سخت کوش و مجاهد و خستگی ناپذیر و دوست داشتنی بود

دریادار علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب در پیامی ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و جمعی از خدمتگزاران نظام نوشت: رئیس جمهور سخت کوش و مجاهد و خستگی ناپذیر، روحانی مردمی و دوست داشتنی بود.

پزشکیان: آیت‌الله رئیسی فردی عدالت‌خواه بدون برخورد جناحی و حزبی بود

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله رئیسی فردی صادق، صمیمی و عدالت‌خواه برای خدمت به مردم بود که بدون برخورد جناحی و حزبی به عدالت توصیه می‌کرد. برخی اوقات برخی از انسان‌ها در جایگاهی که قرار می‌گیرند که از آن انسانیت دور می‌شوند ولی برای ایشان آن جایگاه اهمیت نداشت و برخورد انسانی ایشان با همه برای ما بسیار آموزنده بود و انسان شریف و بزرگواری بودند.

شورای همکاری خلیج فارس با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کرد

جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را تسلیت گفت و اعلام کرد که این شورا در این شرایط دشوار با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی می کند.

ولایتی: از دست دادن آقای رئیسی ضایعه بزرگی است

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل طی پیامی نوشت: اینجانب سال‌های متمادی و طولانی از جمله در هیئت امنای آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) ، از نزدیک افتخار آشنایی با آن شهید بزرگوار، دکتر رئیسی را داشته و از نزدیک شاهد اخلاص، صفای باطن و شوق خدمتگزاری او در تمام این دوران بودم که در مسئولیت های مختلف متبلور بوده است و از دست دادن ایشان، ضایعه بزرگی خواهد بود.

خاتمی: سانحه هولناک سقوط بالگرد رئیس جمهور پرتلاش ملت حادثه‌ای دردناک بود

سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان، این حادثه را دردناک و خسارت بار توصیف کرد.

محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم نیز در پیام جداگانه‌ای شهادت سید ابراهیم رئیسی‌جمهور را به مقام معظم رهبری، دولت، خانواده و بستگان وی تسلیت گفت.

قالیباف: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد

محمد باقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.

علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی از دیگر شخصیت‌هایی بود که پس از اعلام خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه وی پیامی صادر کرد و نوشت: از خداوند متعال برای روح بلند این عزیزان علو درجات ،غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.

تسلیت رئیس‌جمهور آذربایجان به مقام معظم رهبری

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی با بیان اینکه مردم ایران شخص رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد، نوشت: تسلیت خود را شخصا و از طرف مردم آذربایجان به شما (رهبر انقلاب)، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.

رضایی: نام آیت الله رئیسی در تاریخ جاودانه خواهد بود

محسن رضایی در پیام خود ضمن تسلیت شهادت خادم جمهور، تاکید کرد: حقیقتاً آیت الله رئیسی در تمامی مسئولیت‌های خود عاشقانه کوشید و در خدمت به نظام مقدس اسلامی، فداکارانه انجام وظیفه کرد و بی‌تردید نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، در پیامی شهادت جانسوز رئیس‌جمهور مردمی و خدوم و همراهان وی را تسلیت گفت و تاکید کرد: مرحوم شهید حضرت آیت‌الله رئیسی عمر خود را صرف دیانت و خدمت به انقلاب و مردم شریف انقلاب اسلامی کرد و در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دهقانی: آقای رئیسی مخلص و مظلوم شهید شد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در پی حادثه شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «مخلص و مظلوم بود و مخلص و مظلوم شهید شد، و انا ان شاءالله بهم لاحقون».

وکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی را به حضرت آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت و اظهار کرد: یاد و خاطره رئیسی در قلب ملت‌های ما می‌ماند

زاکانی: آن شهید بزرگوار هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم دنبال نکرد

علیرضا زاکانی در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور با بیان اینکه آن شهید بزرگوار در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت، نوشت: مشی آن خادم مردم و یار رهبر، تلاش در مسیر رضای خدا و کار برای مردم بود و تمام وقت خود را بدون تعطیلی و توقف، صرف خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور کرد و توصیه همیشگی ایشان به اعضای کابینه دولت انقلابی؛ خدمت، خدمت و خدمت به مردم بود.

وی تاکید کرد: چنین شخصیتی، کانون وحدت و هم‌افزایی جمعی از یاوران نظام و پیروان رهبر فرزانه انقلاب بود و سرانجام خداوند پاداش بندگان خاص و خادمان خالص را در شهادت و زیستن در جوار رحمت خویش قرار داد.

دستغیب: باید راه سید محرومان را ادامه داد

سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پیامی با بیان اینکه شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، در تمامی عرصه های مسئولیت، از خادمی حضرت امام رضا (ع) و ریاست دستگاه قضا تا جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران، آنچنان غرق در خدمت بود که گویی شهید بهشتی و شهید رجایی دیگری را به نظاره نشسته ایم، آورده است: اگرچه فقدان این مجاهد مخلص فی سبیل الله و خادم الرضا(ع) شدیدا سخت و جانکاه است اما باید تسلیم تقدیر الهی شد و راه آن سید محرومان را ادامه داد؛ چنانکه لنگرگاه کشتی انقلاب؛ حضرت امام خامنه ای فرمودند: "ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید."

سیدحسن خمینی: شوق خدمتگزاری به مردم مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود

سید حسن خمینی در پیامی با بیان اینکه اینجانب از سالها قبل با شهید سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم، نوشت: صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

بدون شک، وجود آرامش‌بخش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله»

عارف: شهادت آقای رئیسی داغ بزرگی است

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان او در جریان حادثه بالگرد ، با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر سرنشینان این بالگرد، نوشت: جناب آقای رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اینجانب که سابقه مراودت کاری و دوستی با آقای رئیسی را بویژه در زمانی‌که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشتند دارم بر این باورم که نبود ایشان در جمع دوستان انقلاب داغ بزرگی برای علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت، آورده است: مطمئنا با همکاری همه علاقه مندان به ایران عزیز و همراهی خوب مردم صبور کشورمان و مسئولان محترم با حفظ انسجام و همدلی اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود.

روایت جمشیدی از ملاقات های خارجی رئیس جمهور

محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور با بیان نقل‌قولی از دیدار های خارجی رئیس‌جمهور نوشت: در ملاقات‌های خارجی وقتی مقام همتا به هر دلیلی از دکتر رئیسی تعریف می‌کرد همیشه جواب می‌داد «من سرباز امام خامنه‌ای هستم. عزت و پیشرفت کشور مرهون هدایت‌های ایشان است».

صالحی: «خادم‌الرضا» جانش را پای خدمت داد

احسان صالحی نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، در واکنش به شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، نوشت: «‌در شب ولادت مولایش به آرزوی دیرینه‌اش رسید. می‌گفت «حاج قاسم آن روزی که برای غبارروبی داخل مضجع نورانی حضرت رضا شد حال دگرگونی داشت و شهادتش را همان‌جا از آقا گرفت کاش قسمت ما هم بشود». خادم الرضا در قامت رئیس‌جمهور تا لحظه آخر خادم بود. جانش را پای خدمت داد. دنیا بداند مکتب اهل بیت چنین خادمانی دارد که برای خدمت جان می‌گذارند. عجب شبی بود دیشب. هر ساعتش یک عمر گذشت تا صبح که بدن سوخته و مقطع سید پیدا شد. حالا هم که زمان متوقف شده. حال و هوامان مثل صبح شهادت حاج قاسم است. سایه رهبر عزیزتر از جان‌مان بر سر امت مستدام. سر خم می سلامت.»

عمار حکیم: با ملت و دولت ایران همدردی می‌کنیم

«سید عمار حکیم»در پیامی نوشت: با تأسف و تأثر خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت برجسته سیاسی اسلامی و شماری از همراهان ایشان به خصوص آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنان در شمال غرب ایران را دریافت کردیم.

در ادامه این پیام آمده است: نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم، با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

کیومرث هاشمی: آیت الله رئیسی همواره برای حل مشکلات مردم تلاش شبانه‌روزی می‌کرد

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با انتشار پیامی، با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به‌ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند، نوشت: همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان‌شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقاءلله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمت‌گذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

امیر آشتیانی: رئیس‌جمهور در «میدان خدمت به مردم» به شهادت رسید

امیر محمدرضا آشتیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، نوشت: «آهوشدن که قسمت هرکس نمی‌شود، ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت. خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، خدمتگزار محبوب ملت ایران و همراهان محترم ایشان، در ایام ولادت امام‌ رضا (ع)، در میدان «جهادِ خدمت به مردم» به‌ شهادت رسید و مهمان آن امام‌ مهربان شدند.»

جهانگیری: مردم ایران می‌تواند حوادثی سخت را از این دست پشت سر بگذارد

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت های نهم و دهم در پیام ضمن تسلیت شهادت رئیس دولت سیزدهم، تاکید کرد: ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

او تاکید کرد: اکنون هم زمان آن است که تمامی جریان های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند.

حاج علی اکبری: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان و همراهان با بیان اینکه شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد، نوشت: آنچه بیش از هر چیز در این رخدادها عیان خواهد شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران است که در تندباد حادثه‌ها استوارتر و قوی‌تر از همیشه با هدایت‌های الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصاً آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم رو به زوال را بیش از پیش ناامید و سرافکنده خواهند کرد.

 

انشاءالله ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور خود در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای پاک خادمان شهید خود جلوه‌های ماندگار از دلدادگی به آرمان‌های انقلاب و پیوند مردم و مسئولان را خواهند آفرید و با عنایات خاصه حضرت ولی الله الاعظم عجل الله فرجه و زعامت امام امت اسلامی مسیر پیش رو تا فتح قله‌های تمدن اسلامی را قوی‌تر از همیشه خواهند پیمود.

تسلیت نخست وزیر ارمنستان به دولت و مردم ایران

نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان نیز در پیامی با تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به مقام معظم رهبری،با بیان اینکه اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم انگیز دوست و همکار عزیزم رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیأت همراه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم، تاکید کرد: جمهوری ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در این دوره سخت حمایت می‌کنند.

روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت و نوشت: خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادماندنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.

حماس به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای با بیان اینکه خالصانه‌ترین مراتب تسلیت و تعزیت و همدردی خود را با رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دولت و ملت دوست ایران ابراز می‌داریم، آورده است: این شهدا، مجموعه‌ای از بهترین رهبران ایران بودند که در حمایت از مسئله فلسطین و یاری و کمک به مبارزه ملت ما با پشتیبانی از مقاومت فلسطین مواضع شرافتمندانه و افتخارآمیزی داشتند.

آیت الله رئیسی چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت

عبدالرحمن معاشر دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان تاکید کرد که آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های خدمتگزاری از تولیت آستان قدس رضوی تا ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری، چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت.

علی اکبر ناطق نوری رئیس مجالس چهارم و پنجم هم ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، این ضایعه را به مقام معظم رهبری، خانواده های داغدار این عزیزان به معراج رفته، مردم آگاه و شریف ایران و تمامی خدمتگزاران صدیق تسلیت و تعزیت گفت و از خداوند منان علو درجات ایشان و سعادت و نیکبختی برای میهن اسلامی را مسئلت کرد/ ایرنا

نظر شما