شناسهٔ خبر: 66750789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

آغاز دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز ( ۲۱ اردیبهشت) در حوزه انتخابیه کرمانشاه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، پس از برگزاری دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند سال گذشته و راه‌یابی ۲۴۵ منتخب به مجلس، امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت) تکلیف ۴۴ کرسی باقیمانده در ۲۲ حوزه انتخابیه از جمله کرمانشاه، از میان ۹۰ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

پس از برگزاری دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، منتخبین مردم در پنج حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه "محمد رشیدی" با کسب حد نصاب آرا به عنوان منتخب اول مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد و چهار نامزد که موفق به کسب بیشترین آرا شده بودند برای کسب دو کرسی باقی مانده در این دور باهم به رقابت خواهند پرداخت.

در این حوزه، انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.

بنابر گفته رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این مرحه از انتخابات، تعداد ۶۴۵ شعبه اخذ رأی شامل ۵۴۵ شعبه شهری و ۱۰۰ شعبه اخذ رأی روستایی برقرار شده است.

کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ حوزه‌ای رأی نداده‌اند و یا اینکه در حوزه انتخابیه کرمانشاه رأی خود را به صندوق انداخته‌اند؛ می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج مدارک هویتی شامل شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت در این دور از انتخابات رأی دهند.

"جهانبخش امینی"، "ابراهیم رحیمی زنگنه"، "فضل الله رنجبر" و "عبدالرضا مصری" چهار نامزدی هستند که امروز و در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

نظر شما