شناسهٔ خبر: 66750266 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

دبیر انجمن صنعت پالایش نفت اعلام کرد:

تبعات عدم اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها بر عملکرد، تولید فرآورده ها و عایدی دولت

دبیرانجمن صنعت پالایش نفت، عملکرد پالایشگاه‌ها را زیان‌ده دانست و گفت: اگر دستور العمل نرخ خوراک اصلاح نشود، تولید فرآورده ها، دچار بحران و دولت با تشدید ناترازی انرژی مواجه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر عاشوری درخصوص پیگیری‌ها برای اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها به سنا، گفت: متاسفانه دولت گوش شنوایی برای اصلاح نرخ خوراک و فرآورده‌های اصلی ندارد. با هشدارهای ابلاغ شده بررسی و اصلاح قیمت‌ها مورد توجه قرار نگرفت و عدم اصلاح نرخ خوراک باعث کاهش تا ۳۶ درصدی سود سه پالایشگاه بندرعباس، لاوان و شیراز شد.

وی افزود: خدمات پالایشگاه‌ها باید نصیب مردم و سود آن نیز شامل بازنشستگان و مشمولان سهام عدالت شود. دولت نیز موظف به حفظ ارزش سهام این صنعت است. با توجه به تورم موجود و دستورالعمل ابلاغی جدید نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی، بطور قطع پالایشگاه‌ها در سال جاری با مشکلات جدی در پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای و حفظ تولید فعلی خواهند شد.

این فعال صنعت پالایشی ادامه داد: برخی پالایشگاه‌ها با مشکل پرداخت دستمزد مواجه هستند. مکاتباتی با رییس مجلس انجام شده تا اقدامات در راستای رفع مشکل موجود و جلوگیری از زیان پالایشگاه‌ها انجام شود. دولت با دریافت ۲۵ درصد از سود به عنوان مالیات، نخستین ارگانی است که از این اتفاق متحمل زیان می‌شود. سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان به عنوان سود، عاید دولت شد.

عاشوری با بیان اینکه مشکل صنعت پالایشی منجر به زمین ماندن طرح‌های توسعه‌ای و عدم بودجه‌ برای ادامه فعالیت ها شده ، گفت: اگر این دستور العمل اصلاح نشود، تولید فرآورده‌های نفتی دچار بحران جدی می شود و دولت هم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما