شناسهٔ خبر: 66747250 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اعلام اسامی ۱۷ شرکت دولتی متخلف در زمینه حسابرسی صورت‌های مالی

وزارت امور اقتصادی و دارایی نام شرکت‌ها و موسسات دولتی متخلف در انتخاب حسابرس مستقل، بازرس قانونی و پذیرش کار حسابرسی صورت های مالی عملکرد سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶ آیین نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه ­مند سازی، درآمد‌ها و هزینه­های شرکت­های دولتی مصوب ۱۴۰۲.۳.۲۹ هیأت وزیران و با هدف شفاف­سازی عملکرد سازمان حسابرسی، موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و شرکت­های مشمول آیین نامه نحوه انتخاب حسابرس برای شرکت­های دولتی و همچنین در رعایت ابلاغیه مورخ ۱۴۰۲/۲/۰۹  کارگروه انتخاب حسابرس، طبق مستندات موجود شرکت­­ها و موسسات به شرح جدول زیر، در انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی و پذیرش کار حسابرسی صورت­های مالی عملکرد سال ۱۴۰۲ مرتکب تخلف شده­اند.

به گزارش برنا، در این راستا ضمن عدم امکان تصویب صورت­های مالی حسابرسی شده شرکت­های مزبور، موضوع مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶ آیین نامه صدرالاشاره، موسسات حسابرسی اعلام شده نیز از فهرست کارگروه انتخاب حسابرس در سال جاری نیز حذف خواهند شد.

سایر موارد مشابه متعاقباً اعلام خواهند شد.

اعلام اسامی ۱۷ شرکت دولتی متخلف در زمینه حسابرسی صورت‌های مالی

اسامی شرکت‌ها و موسسات حسابرسی که خارج از تصمیمات کارگروه انتخاب حسابرس برای سال مالی ۱۴۰۲ اقدام به عقد قرارداد حسابرسی کرده‌اند.

گفتنی است بر اساس ماده ۱۶ آیین نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه ­مند سازی، درآمد‌ها و هزینه­های شرکت­های دولتی که خرداد ماه سال گذشته از سوی هیئت وزیران به تصویب رسید؛ مجامع عمومی شرکت‌های مشمول و شرکت‌های تحت مدیریت دولت مکلفند آیین‌نامه نحوه انتخاب حسابرس برای شرکت‌های دولتی را رعایت نمایند.

تبصره یک این ماده می‌گوید: صورت‌های مالی شرکت‌های مشمول آیین‌نامه مذکور که این حکم را رعایت و اجرا نکرده باشند، حتی در صورت تصویب در مجامع فاقد اعتبار خواهند بود. مسئولیت عواقب ناشی از این امر بر عهده رؤسای مجامع شرکت‌های مشمول و نمایندگان سهام دولت در مجامع این شرکت‌ها خواهد بود.

بر مبنای تبصره ۲ وزارت اقتصاد مکلف است شرکت‌ها و مؤسسات متخلف از حکم این ماده را سالانه احصا و با لحاظ تعداد تخلف اعلام عمومی کند.

نظر شما