شناسهٔ خبر: 66746694 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت صرفه جویی مصرف برق در روز‌های گرم

شرکت توزیع نیروی برق استان نسبت به مصرف انرژی در فصل گرما هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با توجه به گرم شدن هوا و افزایش بار شبکه از تمامی گروه‌های مشترکان خواست تا در مصرف انرژی صرفه جویی و مدیریت لازم را داشته باشند.

محمودی افزود: با گرم شدن هوا بار شبکه افزایش یافته به طوری که هر هفته شاهد بیش از پنج هزار مگاوات بار شبکه کشور افزایش می‌یابد.

محمودی افزود: اکنون با شبکه در کشور به ۵۲ هزار مگاوات و در استان این میزان به ۹۰۰ مگاوات نزدیک شده که پیش بینی می‌شود با گرمتر شدن هوا و روشن شدن سیستم‌های سرمایشی بار شبکه پیک خودش را بگیرد و نیاز است مدیریت مصرف در تمام گروه‌های مشترکین رعایت شود.

او با بیان اینکه افزایش قابل توجهی در پیک بار سیستم‌های سرمایشی است، گفت: ۳۰ درصد بار کل کشور را بار سرمایشی تشکیل می‌دهد و در فصل گرما به ۳۰ هزار مگاوات می‌رسد یعنی به اندازه کشور مِصر ۱۲۰ میلیونی ما فقط بارسرمایشی داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: مجموعه پیک بار کشور ثبت شده در سال‌های گذشته برابر با شش کشور همسایه به اندازه ۳۵۰ میلیون جمعیت برابری می‌کند و نیاز است در گروه‌های مختلف مشترکین مدیریت مصرف را جدی بگیرند بویژه در بخش هخانگی و تجاری که استفاده از سیستم سرمایشی بیشتر وجود دارد.

محمودی به شهروندان توصیه کرد با شروع فصبل گرما تعمیرات کولر‌های آبی خود را از نظر تعویض پوشال و ایجاد سایه بان انجام دهند چرا که در کاهش مصرف انرژی بسیار تاثیرگذار است.

او همچنین توصیه کرد تا اوج گرما نرسیده از توری پنجره‌ها و یا پنکه استفاده شود چرا که مصرف برق دیرتر به اوج خود می‌رسد و بتوانیم حداکثر برق تولیدی چه در کشور و چه در استان را در بخش مولد استفاده کنیم و شاهد جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم باشیم. 

<div id="video-display-embed-code_11139897"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238801/11139897?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما