شناسهٔ خبر: 66744168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اخبار لحظه به لحظه وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور

بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه شده است بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، طبق اخبار واصله بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه شده است.

رئیسی، آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است.

گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند.

-وزیر کشور: نیروهای امدادی هنوز به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نرسیده‌اند

وزیر کشور در گفت وگوی تلفنی شبکه خبر: فتتاح سد خداآفرین و قیزقلعه سی به اتفاق رئیس جمهور کشورمان و رییس جمهور اذربایجان انجام شد که در مسیر برگشت یکی از بالگردها بخاطر وضعیت نامناسب آب‌ وهوا مجبور به فرود سخت می‌شود. گروهای مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند اما با توجه به نامناسب بودن هوا ممکن است زمان ببرد تا به بالگرد برسند؛ کارها در دست کنترل است و امیدواریم که به نتیجه برسد

با توجه به پیچیدگی منطقه برقراری ارتباط سخت است اما انشالله گروه‌های امدادی سریعتر به نقطه وقوع این حادثه برسند تا اطلاع‌رسانی سریعتر صورت گیرد.

- سخنگوی دولت: جلسه امروز هیأت دولت برگزار شد/ معاون اجرایی به همراه برخی از اعضای دولت عازم تبریز شدند

- اعزام ۸ آمبولانس اورژانس به محل حادثه

سخنگوی اورژانس: بالگرد اورژانس هوایی عازم منطقه شد که متاسفانه به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود.

۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی منطقه شده است‌.

سخنگوی دولت: شرایط سخت آب و هوایی و صعب‌العبور منطقه حادثه، امدادگران همچنان در حال عملیات جستجو و نجات هستند

حرکت تیم های امدادی به سمت منطقه حادثه ادامه دارد.

- حماس: قلب ما با ملت ایران است

«عزت الرشق» از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت: قلب‌های ما با ملت برادر ایران است.

 در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران، یکی از اعضای ارشد جنبش حماس برای رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان آن‌ها آرزوی سلامتی کرد.

- وزیر بهداشت: همه امکانات درمانی در محل مستقر شده‌ است

تیم‌های امدادی درحال جستجو هستند اما منطقه شدیدا مه‌آلود است و به همین دلیل جستجو سخت شده است.

کلیه امکانات درمانی را در محل مستقر کردیم و امیدواریم که بعد از پیدا شدن بالگرد اقدامات درمانی را انجام دهیم.

-رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود

نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.

-تذکر دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای

طی ساعات گذشته و با انتشار اخباری در رابطه با سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور برخی افراد رسانه‌ای با تولید محتوا درباره وقوع این حادثه اخبار کذبی منتشر کردند.

در نتیجه این اتفاق دادستانی تهران با ورود به این موضوع طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند تذکر داده است.

 ‌ -۴۶ تیم برای جستجو عازم شدند

رئیس اتاق عملیات هلال احمر:

۴ تیم به مختصاتی که سازمان هوا و فضا از محل وقوع حادثه داده است، نزدیک شده‌اند اما به‌دلیل وضعیت آب و هوا و مسیر به سختی کارشان پیش می‌رود.

-بهادری جهرمی: تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد

سخنگوی دولت: 

 شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

 در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.

-علی لاریجانی: در این لحظات، برای سلامتی جناب آقای رئیسی و همراهان همه دست به دعا برداریم... 

- رهبر انقلاب: همه برای سلامت رئیس‌جمهور و جمع خدمت‌گزار دعا کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند:

 امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

- کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر: ۶۸ تیم تخصصی در حال جستجو هستند ولی شرایط پیچیده و سخت منطقه و تاریکی شب و بارندگی جست و جو سخت تر شده است

به مناطقی که حس می کنیم محل بالگرد هست نزدیک می شویم.

- معاون اجرایی رییس جمهور : چند نوبت با دو نفر از افرادی که در هلی کوپتر بودند ارتباط برقرار شده/ به نظر می رسد حادثه سختی نبوده است

منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در شبکه خبر:

دو تن از حاضرین در بالگرد در چند نوبت با ما ارتباط برقرار کردند و این نشان دهنده آن است که احتمالاً حادثه سختی نبوده است

 محدوده حادثه تا شعاع ۲ کیلومتری مشخص شده و در حال جستجو هستند ولی بدلیل صعب العبور بودن مسیر جستجو به سختی انجام می‌شود.

 کار ما با توجه به وضعیت جوی کند پیش می رود اما عزیزان کار جستجو را ادامه می دهند انشالله حامل خبرهای خوبی خواهیم بود.

- توییت قالیباف در پی حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور

رئیس مجلس:
برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند به برکت دعای مؤمنین ایشان را از گزند بلایا حفظ کند.

در شب میلاد امام رئوف (ع) از صمیم قلب منتظر خبر صحت و سلامت کامل ایشان هستیم. إن‌شاءالله.

- اطلاعیه شماره ۲ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۲ خود، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را اعلام کرد.

۱. تقویت تیم‌های امدادی و استمرار عملیات جست‌وجو در منطقه وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری در فاصله بین منطقه اردشیر - برازین از توابع ورزقان به عنوان محل احتمالی وقوع حادثه 

۲. این منطقه در شرایط جاری علاوه بر مه‌آلود و بارانی بودن، دارای بافت جنگلی و سنگلاخ بوده و به همین دلیل از ظرفیت تیم‌های امداد کوهستان برای رسیدن به محل حادثه استفاده شده است.

۳. اعلام آماده‌باش به استان‌های مجاور و افزایش نیروهای امدادی به ۲۴۰ امدادگر و نجاتگر در منطقه وقوع حادثه

۴. تقسیم کار منظم بین نیروهای مسلح، فراجا و هلال‌احمر برای افزایش سرعت عملیات جست‌‌وجو

۵. در حال حاضر روستای اوزی، محل استقرار تیم‌های پشتیبان، خودروهای امدادی، آمبولانس بیمارستان، تیم پهبادی، ارتباطات رادیویی هلال‌احمر است.

۶. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

- روحانی برای رئیسی و همراهانش آرزوی سلامتی کرد

 حسن روحانی:

در شب میلاد امام هشتم، از درگاه پرودگار متعال برای رئیس‌‌جمهور محترم و همراهانشان، سلامتی آرزومندم و صمیمانه امید دارم ایشان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

- رییس جبهه اصلاحات: برای آقای رییسی و همراهانشان آرزوی سلامتی دارم

آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نگران و پیگیر خبر حادثه پیش آمده برای بالگرد حامل آقای رئیسی هستم. برای ایشان و همراهانشان آرزوی سلامتی دارم.»

- خاتمی: برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان دعا میکنم

 سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات گفت: با نگرانی در این شرایط خاص کشور، اخبار نگران کننده در مورد سقوط بالگرد رئیس جمهور محترم را پیگیری و برای سلامت ایشان و همراهان دعا میکنم. 

- اعزام ۲۵ گروه محیط بان به منطقه سانحه بالگرد حامل رییس جمهور

 به دستور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  ۲۵ تیم از محیط بانان آشنا به این منطقه درحال جستجو برای یافتن و امداد رسانی به سانحه دیدگان احتمالی این حادثه هستند.

- شرایط جوی سخت منطقه 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است.

- فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیسی رفت

فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفت.

- اژه‌ای: چشم انتظار اخبار مسرت‌بخش هستیم

 برای  خادم‌الرضا علیه‌السلام، رئیس‌جمهور خدوم و انقلابی جناب آقای رئیسی و هیئت همراه، صحت و سلامتی از خداوند متعال مسئلت دارم و دست به دعا برداشته و چشم انتظار اخبار مسرت‌بخش هستیم.

- رئیس جمهور عراق: برای سلامتی رئیس جمهور ایران دعا و نماز می خوانیم

رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز نگرانی برای سانحه پیش آمده برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای وی و هیات همراه از طرف دولت و ملت عراق آرزوی سلامتی کرد.

- تماس تلفنی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تماس تلفنی با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری پیگیر آخرین وضعیت سانحه پیش‌آمده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش شد.

- بالگرد‌های ویژه و ۲ هواپیما از روسیه به تبریز اعزام می‌شود

دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه از اعزام دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز در پی دستور پوتین خبر داد.

- بارش ها در منطقه ورزقان ادامه دار و به شکل برف است

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امشب بارش برف و باران در منطقه ورزقان ادامه دارد. برای ساعات آینده نیز همچنان بارش ها ادامه دار خواهد بود.

- گزارش سفیر ایران در روسیه از جلسه با پوتین

سفیر کشورمان در روسیه در گزارشی از جلسه با رئیس جمهور روسیه، گفت: آقای پوتین در این جلسه تاکید کرد که روسیه کنار ایران است و هرکاری لازم باشد جهت امدادرسانی به سانحه بالگرد رئیس جمهور انجام می دهد.

- مختصاتی از محل حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور به دست آمد

با اطلاعاتی که پهپاد ترکیه ای ارائه کرده است مختصاتی از محل حادثه بالگرد رئیس جمهور و همراهانشان داده شده است که گروه‌های امدادی در حال اعزام به این محل هستند.

 محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از پیدا شدن محل بالگرد حامل رئیس‌جمهور خبر داد.

نظر شما