شناسهٔ خبر: 66743484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آخرین اخبار سانحه بالگرد رئیس‌جمهور | تیم‌های امدادی بالگرد رئیس‌جمهور را پیدا کردند / عملیات جستجو ادامه دارد

بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.

شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

 نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشته‌اند.

با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.

آقایان محرابیان و بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

فرود سخت بالگرد کاروان رئیس جمهور/ اعزام نیروهای امدادی به منطقه

احمد وحیدی جزئیات جدیدی از سانحه بالگرد رئیس جمهور ارائه کرد.

 وزیر کشور گفت: بعداز افتتاح سد قیز قلعه سی رئیس جمهور با بالگرد به تبریز حرکت کرد، ولی در مسیر بالگرد به دلیل مه آلود بودن مجبور به فرود سخت شد.

 «احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به سانحه هوایی برای بالگرد حامل رییس‌جمهور اظهار کرد: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند.

وی افزود: به دلیل وضعیت آب و هوا و مه، بالگرد حامل رییس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر: هنوز از وضعیت حادثه بالگرد حامل رییس جمهور اطلاعی نداریم

رئیس جمعیت هلال احمر درباره حادثه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس جمهور گفت: هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت نداریم.

 ساعاتی پیش خبر رسید که بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار حادثه شده است. در این باره پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت نداریم. به محض اطلاع خبر می‌دهیم.

رسیدن تیم‌های امدادی به محل احتمالی سقوط

تیم‌های امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری رسیدند.

حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم‌های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

میرتاج الدینی: بالگرد هنوز پیدا نشده است

محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده آذربایجان شرقی گفته است: بالگرد حامل رئیس جمهوری پس از سقوط هنوز پیدا نشده‌است. خبری از وضعیت سلامت ابراهیم رئیسی در دست نیست.»

تلفن تماس امام جمعه تبریز که در بالگرد حضور داشته از دسترس خارج است.

وزیر کشور: با برخی همراهان رئیس‌جمهور تماس برقرار شده است

احمد وحیدی گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

وی افزود: بعد از افتتاح سد، مسیر برگشت، یکی از بالگردها به دلیل وضعیت هوا و مه الود بودن مجبور به فرود سخت می‌شود.

گروه‌های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند. اما به دلیل شرایط نامناسب جوی تا رسیدن به نقطه بالگرد زمان خواهد برد.

اسامی همراهان رئیس‌جمهور در بالگرد سانحه دیده

علاوه بر آیت‌الله رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند. 

معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شد

عصر امروز جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.

به گفته بهادری جهرمی ه دنبال سقوط بالگرد حامل رییس جمهور در هیات دولت مقرر شد که معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شوند.

محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مشخص شد

 محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیم‌های امدادی به محل سانحه گسیل شده‌اند.

‌منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب العبور است و همین مساله نیروهای امدادی را با دشواری‌هایی روبرو کرده است.

در بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی هم حضور داشتند.

این منطقه صعب العبور بوده و امکان تردد به صورت خودرویی و زمینی وجود ندارد.

منطقه به شدت بارانی و مه آلود بوده و دیروز هشدار نارنجی هواشناسی برای این مناطق صادر شده بود.

تلاش گروه های امدادی برای رسیدن به محل سانحه ادامه دارد.

روایت خبرنگار محلی از ورزقان

در منطقه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور به شدت هوا مه‌آلود و بد است و شعاع دید به یک متر هم نمی‌رسد.

‌ هم‌اکنون تیم‌های مردمی، هلال احمر، بسیج، سپاه و اهالی روستاها اطراف در حال جستجو هستند، اما شرایط آب و هوایی اجازه پیش روی نمی‌دهد

در منطقه هیچ گونه ارتباط اینترنتی برقرار نیست.

جلسه هیات دولت و اعزام معاون رئیس جمهور به تبریز

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد که جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه بالگرد رئیس جمهور ارائه شد.

به گفته بهادری جهرمی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به همراه برخی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر: ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه حضور یافتند

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰تیم واکنش سریع ما در منطقه در حال جست‌وجو هستند. شرایط جوی بسیار نامساعد است و محل صعب‌العبور است و با تمام تلاش اقدامات در حال انجام است.

وی افزود: از پهپاد و تجهیزات هوایی نیز استفاده کردیم اما با توجه به شرایط بد آب و هوایی، امکان جست‌وجوی کامل هوایی وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از استان‌های  معین نیز نیروهایی برای کمک‌رسانی اعزام شدند.

توقف جستجوی هوایی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور متاسفانه به دلیل مه شدید در منطقه، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود و برای همین، تعداد ۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند.

وی گفت: با توجه به فاصله محل احتمالی سانحه تا جاده، تیم‌های پیاده ۳ نفره اورژانس تبریز با تجهیزات برای تجسس و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در منطقه هستند.

امکان جستجوی هوایی به دلیل شرایط جوی وجود ندارد

پس از آن بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که تیم‌های امدادی و پیاده اورژانس آذربایجان شرقی به محل وقوع حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهوری اعزام شده‌اند.

او ادامه داد:‌ به محض اعلام این حادثه تیم‌ اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شد اما متاسفانه به دلیل مه‌گرفتگی شدید امکان امدادرسانی و پرواز وجود نداشت. همزمان هشت دستگاه آمبولانس نیز به محل اعزام شده و تیم‌های امدادی و پیاده نیز به همراه کوله‌پشتی به محل اعزام شده و ارزیابی و گشت‌زنی را آغاز کردند. تاکنون تیم‌های اعزامی از اورژانس به منطقه ورزقان آثاری دست پیدا نکرده‌اند و جستجوها ادامه دارد.

محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت اقدامات امدادی انجام شده درپی حادثه بالگرد رئیس جمهوری در منطقه ورزقان را تشریح کرد و به ایسنا گفت:‌ به دنبال این حادثه تیم‌های امدادی از چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردیبل به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۲۰ تیم علمیاتی به محل اعزام شده‌اند، گفت: سگ‌های جستجو و نجات، پهپادها و تیم‌های امدادی به محل اعزام شده‌اند و جستجو در محل ادامه دارد، اما تاکنون بالگرد یا آثاری از آن پیدا نشده است.

مردم از تجمع در محل پرهیز کنند

محمودی با بیان اینکه نیم ساعت پیش نیز یک فروند بالگرد برای جستجو به محل اعزام شد، گفت: این بالگرد در نزدیکی منطقه پرواز کرد اما شرایط جستجو به دلیل شرایط جوی و مه شدید وجود نداشت. اما به محض اینکه هوا اجازه بده، جستجوی هوایی نیز آغاز خواهد شد. از مردم می‌خواهم که از حضور در محل خودداری کرده و اخبار را فقط ازرسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

به گفته بهادری جهرمی سخنگوی دولت به دنبال سقوط بالگرد حامل رییس جمهور در هیات دولت مقرر شد که معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شوند.

زائران حرم امام رضا(ع) برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان وی دعای توسل خواندند

همزمان با انجام عملیات جستجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور، زائران حرم امام رضا(ع) برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان وی دعای توسل خواندند.

آماده‌باش اورژانس هوایی در مهرآباد

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آماده‌باش اورژانس بالگردی در فرودگاه مهرآباد گفت: بالگرد اورژانس تبریز نیز در منطقه ورزقان در حالت استندبای قرار گرفته است.

وزیر بهداشت: همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به محل وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور اعزام شده بود اظهار داشت: ما الان در منطقه هستیم و همه نیروهای امدادی مشغول جست‌وجو هستند اما به دلیل آن که منطقه شدیداً مه‌آلود بوده، امکان جست‌وجو سخت است.

وزیر بهداشت افزود:‌ همه امکانات درمانی را شامل نیروهای امدادی، متخصصان طب اورژانس، متخصص جراحی و آمبولانس‌ها را در منطقه مستقر کرده‌ایم و امیدواریم پس از یافت شدن بالگرد اقدامات درمانی انجام شود.

دستور سرلشکر باقری برای امدادرسانی و تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود.

تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی

علی رغم برخی شایعات، شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای در خصوص وقوع سانحه برای بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهانش برگزار نکرده و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با تشکیل جلسه اضطراری از سوی این شورا نادرست است.

سخنگوی دولت: تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد

دقایقی قبل، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی از سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

رئیس اتاق عملیات هلال احمر: ۴ تیم جست وجوگر تخصصی نزدیک محل وقوع سانحه بالگرد رئیس جمهور هستند

 رئیس اتاق عملیات هلال احمر گفت: اکنون ۴۶ تیم برای جست وجو در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور و همراهان وی در منطقه اعزام شده و چهار تیم تخصصی نزدیک محل وقوع سانحه هستند.

راضیه عالیشوندی اظهار داشت: به منظور پیگیری امور مربوط به وقوع این حادث، علاوه بر اینکه رئیس جمعیت هلال احمر و تیم‌های مختلف امدادی به این منطقه اعزام شده‌اند، ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری در هلال احمر تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: اکنون ۴۶ تیم امدادی و جست‌وجوی تخصصی هلال‌احمر به همراه ۱۵ تیم آنست (سگ‌های جست‌وجوگر هلال‌احمر) از استان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار در محل حضور دارند و با منطقه‌بندی محل سانحه در حال جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهوری هستند.

عالیشوندی ادامه داد: چهار تیم از تیم‌های تخصصی به مختصات سازمان هوا و فضا که به ما اعلام شده بود یعنی در محل وقوع حادثه نزدیک شده‌اند اما چون شرایط جوی نامساعد و سخت گذر است کار به سختی پیش می‌رود و امکان جست و جو به صورت پهپاد و بالگرد وجود ندارد.

رئیس اتاق عملیات هلال احمر گفت: با توجه به اینکه این چهار تیم در محل وقوع حادثه قرار دارند این تیم‌ها گزارش لحظه‌ای به اتاق عملیات هلال احمر اعلام می‌کنند.

وزیر کشور: نیروهای امدادگر هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند

وزیر کشور در اخبار ۲۰:۳۰ صدا و سیما بار دیگر اعلام کرد که گفت: به دلیل شرایط جوی و مه شدید، نیروهای امدادگر هنوز به نقطه مدنظر نرسیده اند.

رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی یک شنبه شب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند.

علی لاریجانی: برای سلامتی جناب آقای رییسی و همراهان همه دست به دعا برداریم

همچنین علی لاریجانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در این لحظات، برای سلامتی جناب آقای رییسی و همراهان همه دست به دعا برداریم…»

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: المستغاث بک یا صاحب الزمان. خدایا بحق این شب عزیز، خادم الرضا را در حصن کلمه لا اله الا الله محفوظ بدار. بحق دعای ملتی که با هر سلیقه و گرایشی، دل‌نگران دست به دعا برداشته‌اند، سید مظلوم و عزیز را به این ملک بازگردان.

ذکر دعای توسل در درس تفسیر نهج‌البلاغه سید حسن خمینی

در پی بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان ایشان، عصر امروز در کلاس درس تفسیر نهج البلاغه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، دعای توسل قرائت شد.

قالیباف: مردم برای سلامتی رئیس‌جمهور دعا کنند

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز از جمله شخصیت هایی بود که از مردم خواست که برای سلامتی رییس جمهور و همراهان ایشان دعا کنند.

اعزام تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه به منطقه

یک شنبه شب همچنین اعلام شد که تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه برای کمک به جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری و همراهانش عازم منطقه شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده است

محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور که عصر امروز از طرف هیات دولت مامور پی گیری این سانحه شد، در بخش خبری ساعت ۲۱ تاکید کرد: از نقاط امیدوار کننده وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهوری این است با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.

حسن روحانی: از درگاه پروردگار متعال برای رئیس‌جمهور محترم و همراهانشان، سلامتی آرزومندم 

حسن روحانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در شب میلاد امام هشتم، از درگاه پروردگار متعال برای رئیس‌جمهور محترم و همراهانشان، سلامتی آرزومندم و صمیمانه امید دارم ایشان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

وزیر کشور:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه برای بالگرد نرسیده‌ایم

احمد وحیدی که عصر امروز پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله عازم تبریز شد، پس از جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور در منطقه اظهار داشت: ‌بعد از حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور همه نیروها بسیج شدند، ‌همه گروه‌ها اعم از سپاه، ارتش، فراجا، هلال‌احمر، نیروهای مردمی و تمام روستاییان به صورت خودجوش و با علاقه به دنبال پیدا کردن محل وقوع حادثه بالگرد رئیس‌جمهور هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه اینکه منطقه دارای شیب‌ تند و جنگلی است و از سوی دیگر شاهد بارش باران شدید هستیم، افزود: دامنه دید بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ‌نیروهای امدادی، مردمی، نظامی و بسیج  در منطقه حضور وسیعی دارند، تصریح کرد:‌ امیدواریم با دعای مردم عزیز هرچه سریع‌تر به نقطه حادثه برسیم.

وحیدی ضمن تشکر از همه مردم کشورمان برای برگزاری مراسم خودجوش دعا خاطرنشان کرد: ‌مردم عزیز توجه داشته باشند که برخی صحبت‌هایی که در شبکه‌های مختلف مطرح می‌شود، سند و مرجعیتی ندارد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

 فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند. هم اکنون نشست ستاد بحران با حضور جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه، معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون در حال برگزاری است.‌

در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه هستیم

فرمانده قرارگاه شمال غرب ارتش گفت: منطقه وضعیت جوی بسیار سرد، بارانی و مه‌آلودی دارد و باران، رفته رفته دارد به برف تبدیل می‌شود.

حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

رزمندگان تیپ ۲۵ تکاور نیروی زمینی ارتش  برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور در منطقه آذربایجان شرقی حضور یافتند. ساعاتی پیش نیروهای تیپ ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه نیز عازم منطقه شدند.

کولیوند: مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: مه گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جستجو را سخت کرده است.

همچنین بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از شناسایی محل احتمالی بالگرد رئیس جمهوری خبر داده است. او گفت: دقایقی پیش تیم‌های عملیاتی اعزام شده به محل پس از ساعت ها جستجو محل احتمالی بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور و هیات همراه را شناسایی کردند و جستجوها برای یافتن بالگرد همچنان ادامه دارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه پیش از این سه نقطه احتمالی دیگر نیز مورد شناسایی قرار گرفته بود، گفت با بررسی انجام شده، چیزی یافت نشد و فعالیت تیم های جستجو همچنان ادامه دارد.

جانشین فراجا به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت

 مرکز اطلاع رسانی فراجا از سفر جانشین فرمانده فراجا به محل وقوع حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور خبرداد و اعلام کرد که «در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس محترم جمهور و هیئت همراه، ساعاتی پیش، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به منظور انجام بررسی‌های میدانی به محل حادثه بالگرد رفت.

ادامه امیدوارانه تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های امدادی به محل حادثه

وزارت خارجه کشورمان در بیانیه‌ای گفت: علی‌رغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.

 اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران

عده‌ای از دانشجویان و اقشار مختلف مردم با تجمع در میدان میدان ولیعصر(عج) تهران مشغول دعا و توسل برای سلامتی رئیس جمهور شدند.

ساعت ۲۳:۲۰- صحبت با امام جمعه تبریز بعد از سانحه

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در گفتگو با شبکه خبر سیما در شرح ماجرای سانحه بالگرد رئیس جمهور گفت:در ابتدا تماسی که با امام جمعه محترم داشتند دو بار موفق به صحبت شدند که ایشان گفته بودند حالشان کمی بد است و صدای آمبولانس‌ها را می‌شنوم.

او در خصوص شرایط آب و هوایی خاطر نشان کرد: ابر سنگینی وجود داشت و بالگردها خواستند اوج بگیرند که برای هر سه بالگرد وضعیت خراب شد. به هر صورت این حادثه تلخ اتفاق افتاد. تمام وزرایی که در دو بالگرد دیگر بودند سریعا رفتند. محل بسیار سخت، هوا بسیار سرد و مه آلود و بارانی است و جنگل بسیار بزرگی آنجا است که حتی حرکت در آنجا بسیار دشوار است. وضعیت بسیار بسیار سختی است که امیدواریم با تلاش و نتیجه مطلوب گروه‌های نجات این مساله حل شود.

صفری در خصوص شرایط پیش از رفتن به بالگرد توضیح داد: رئیس جمهور و همراهان سوار بالگرد شدند. سه بالگرد بودند که به سمت پالایشگاه تبریز در حال حرکت بودند هوا ابری سنگین و خیلی بد شد که خلبان‌ها حرکت‌های خودشان را داشتند که آن  حادثه  اتفاق افتاد. امیدواریم که تلاشی که گروه‌ها در حال انجام هستند به نتیحه برسد و همه صحیح و سالم بازگردند که دلخوشی برای همه مردم باشد.

اطلاعیه شماره ۴ هلال احمر در مورد بالگرد رئیس جمهور/ادامه عملیات جستجو در مه و باران

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۴، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را تشریح و اعلام کرد که درحال حاضر تعداد ۶۵ تیم امدادی در شرق معدن مس سونگون و روستای اوزی در جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده هستند.

استقرار تیم پزشکی با تجهیزات کامل در محل سانحه

وزیر بهداشت گفت: تیم پزشکی با همه امکانات در نزدیکی محل حادثه مستقر شده است.

دستیار ویژه پوتین در تماس مجدد با مخبر خبر داد؛ اعزام ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای

دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: با دستور رئیس جمهور روسیه تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

کولیوند: شرایط جوی امدادگران را متوقف نمی کند

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: شرایط جوی شاید سرعت کار امدادرسانی و جست و جو را کاهش دهد اما امدادگران را متوقف نخواهد کرد.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

جلسه ستاد بحران برگزاری شدتا تصمیمات جدیدی برای تسریع در عملیات جستجو بگیرند.

اکیپ‌های امدادی، مردمی به همراه نیروهای هلال احمر ورزقان در حال جستجوی ‌جنگل‌های ‌آغجا قلعه ورزقان هستند تا خبری‌ از بالگرد رئیس جمهور به دست بیاورند.

ارتش: در حال کاوش وجب به وجب منطقه سانحه بالگرد هستیم

امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی، فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش با اعلام ورود نیروهای تکاور ارتش به منطقه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور اظهار داشت: ‌به محض وقوع حادثه هوایی سقوط بالگرد رئیس جمهور محترم و هیئت همراه، تیم‌های واکنش سریع تیپ ۲۵ نیروی مخصوص ارتش به منطقه اعزام شدند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اظهار داشت: به محض تشکیل ستاد بحران، از نخستین دقایق حادثه، پای کار آمدیم و ارتش، جزو اولین سازمان‌هایی بود که وارد عملیات شد.

وی افزود: تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش، پس از اعلام آمادگی به استانداری، حسب دستور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده محترم نیروی زمینی، به عنوان یکی از نخستین یگان‌ها وارد عمل شد. هم اکنون نیز در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه در ورزقان هستیم و در صورت نیاز، با آمار بالاتری حضور خواهم یافت.

امیر شفیعی تصریح کرد: در منطقه به هر نیرو در این منطقه، وظیفه و مأموریتی محول شده است. منطقه وضعیت جوی بسیار سرد، بارانی ومه‌آلودی دارد و باران، رفته رفته دارد به برف تبدیل می‌شود با اینهمه چیزی مانع تلاش بی‌وقفه ما نخواهد شد تا ان‌شاالله خبر خوشی به مردم مملکت شریفمان ایران بدهیم.

فعالیت ۶۵ تیم امدادی در محل حادثه سقوط بالگرد

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌ احمر در اطلاعیه‌ شماره ۴ خود، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری را اعلام کرد:

۱. با توجه به استمرار عملیات جست‌وجو و نجات بالگرد حادثه‌دیده حامل رئیس جمهوری و همراهانش، اخبار رسمی در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های رسمی هلال‌احمر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود، انتشار اخبار از منابع و رسانه‌های غیر رسمی، صرفا گمانه زنی است.

۲. جمعیت هلال‌احمر بر اساس تکالیف ذاتی و انسانی خود و انتظارات آحاد مردم ایران از هیچ کوششی برای جست‌وجوی خادمان مردم فروگذار نخواهد کرد و تیم‌های تخصصی این جمعیت با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود، در حال جست‌وجوی منطقه احتمالی وقوع حادثه هستند.

۳. در حال حاضر تعداد ۶۵ تیم امدادی، در شرق معدن مس سونگون و روستای اوزی در جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده هستند و به دلیل حساسیت شرایط، تعداد تیم‌های اعزامی آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه به ۲۱ تیم افزایش یافته است.

۴.شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی با کندی مواجه است.

۵. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

عملیات امداد ونجات در تهِ درهِ محل حادثه سقوط بالگرد

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، در آخرین مصاحبه خود در ارتباط با فعالیت تیم‌های امداد و نجات در محل حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: تمام تیم‌های تخصصی با تمام توان و قدرت در حال جست‌وجو هستند و تقریبا محل‌های زیادی را جست‌وجو کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به برآوردها و مستنداتی که به دست آوردیم سعی کردیم محلی که بیشترین احتمال را دارد بالگرد دچار حادثه شده باشد در حال جست‌وجو آنجا هستیم و در تهِ درهِ کار جست‌وجو را انجام می‌دهیم.

کولیوند ادامه داد: شرایط کوهستانی سخت، مه و باران است و انشاءالله در این جست‌وجو نتیجه بگیریم. با تمام تجهیزاتی و تیم‌های تخصص داریم در حال ادامه جست‌وجو هستیم و بارش و مه مانع کار ما نمی‌شود.

شناسایی نقطه احتمالی محل سانحه بالگرد رئیسی

خبرنگار تسنیم از محل اتاق وضعیت ستاد بحران در محل مس سونگون گزارش داد که طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته بالگرد رئیس جمهور در روستای طیویل دچار  سانحه شده است.

هم‌اکنون چند تیم عملیاتی از نیروهای مسلح، هلال احمر و مردمی در حال عزیمت  به این روستا هستند تا شاید ‌خبری از بالگرد رئیس جمهور به دست بیاروند.

لاشه بالگرد رئیس جمهور پیدا شد

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان گفت: بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شده و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

وی همچنین اعلام کرد که اخبار تکمیلی درمورد این حادثه به زودی اعلام خواهد شد.

محل وقوع حادثه در محدوده طویل واقع شده است. 

اخبار تکمیلی منتشر خواهد شد...

برچسب‌ها:

نظر شما