شناسهٔ خبر: 66742037 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۵۵۶ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری در چهارمحال و بختیاری

۵۵۶ میلیارد ریال هزینه باروری و ناباروری به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا اصغرزاده مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مطلوبی در راستای باروری و درمان ناباروری انجام شده است، اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح بیمه همگانی، بسته‌هایی طراحی و اجرا شد که پوشش دهنده خدمات باروری و ناباروری هستند.

وی افزود: به منظور عملیاتی شدن قانون جوانی جمعیت و افزایش نرخ رشد، تسهیل فرآیند دسترسی به خدمات ناباروری و پوشش خدمات باروری و ناباروری، پنج بسته خدماتی ارائه شد و طبق مصوبات شورای عالی بیمه بسیاری از هزینه‌های ناباروری تحت پوشش قرار گرفت.

اصغرزاده با اشاره به اینکه زوجین نابارور با مراجعه به واحد میزخدمت بیمه سلامت، نشان‌دار شده و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: هزینه زایمان طبیعی به طور کامل و ۹٠ درصد هزینه زایمان سزارین پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی بیان داشت: پارسال، ۱۸هزار بار مراجعه بیماران نشان‌دار را شاهد بودیم که بیمه سلامت ۹٠ میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده است. 

اصغرزاده عنوان کرد: ۲۹ هزار مورد مراجعه بارداری با پرداخت ۵۵ میلیارد ریال، ۲۶۲۸ مورد مراجعه سزارین با پرداخت ۲۲۳ میلیارد ریال و ۲۶۶٠ مورد مراجعه زایمان طبیعی با پرداخت ۱۷۱میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: پارسال در مجموع، ۵۵۶ میلیارد ریال هزینه باروری و ناباروری به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است.

نظر شما