شناسهٔ خبر: 66740661 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صبح امروز؛

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از خبرگزاری مهر بازدید کرد

مهتاب چابوک

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از خبرگزاری مهر بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران علم و فناوری این رسانه پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز، دکتر محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور در خبرگزاری مهر ضمن گفت و گوی صمیمانه با دکتر محمد مهدی رحمتی مدیر عامل گروه رسانه‌ای مهر، در نشستی به سوالات خبرنگاران علم و فناوری این رسانه پاسخ داد.

خیاطیان در این نشست ۲ بسته از ۸ بسته ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی را در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح کرد و گفت: ۸ بسته این برنامه حمایتی شامل بسته‌های جهش، توانا، رویش، ۱۰۰۰ فناور، کارآفرین، شکوفا، حامی و ضامن است که هفته گذشته بسته جهش در نشست خبری معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق تشریح شد. براساس بسته جهش از شرکت‌های دانش‌بنیان با فروش بالای ۵ میلیارد تا ۵۰۰ میلیارد تومان حمایت می‌شود.

وی افزود: شرکت‌ها برای تأمین هزینه‌های جاری (سرمایه در گردش) تولید (از قبیل مواد اولیه، دستمزد، برون‌سپاری و …) و کسری نقدینگی مورد نیاز اجرای قراردادهای مرتبط با محصولات / خدمات دانش بنیان خود می‌توانند از تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار با بازپرداخت حداکثر ۱۲ ماهه تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل صندوق بهره مند شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین از حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نوپا و کوچگ به ویژه در مناطق محروم در قالب بسته ۱۰۰۰ فناور خبر داد که مشروح آن فردا در خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

راهبرد صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه اشتغال نخبگان، عملرد شبکه بانکی در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، تخصیص خط اعتباری به صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها با رویکرد جدید، اولویت‌ها و برنامه‌های صندوق نوآوری پیرامون ۳ فناوری خاص و ۳ مساله روز کشور در سال ۱۴۰۳، جزئیات اجرای بسته صادراتی و تولید فراسرزمینی در سال جاری، مدل حمایتی صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش بنیان در مناطق محروم و … دیگر محورهایی بود که رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به تفصیل درباره آنها توضیح داد.

مشروح این گفت و گو در روزهای آتی در خبرگزاری مهر منتشر خواهد شد.

خیاطیان همچنین بعد از پایان نشست پرسش و پاسخ از تحریریه تهران تایمز و تحریریه خبرگزاری مهر بازدید کرد.

نظر شما