شناسهٔ خبر: 66739197 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره‌مندی ۲۲۷ شهر و روستا از طرح "نذر خدمت" هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به اجرای طرح "نذر خدمت" در ۲۲۷ شهر و روستای دچار تنش آبی و در دو سطح ملی و استانی در طول سال گذشته، ارزش خدمات داوطلبانه ارائه شده به ۲۹۶ هزار نفر بهره ور این برنامه را حدود ۹۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

وحید سلیمی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اقدامات و فعالیت‌های خادمان داوطلب مردمی در طرح توانمندسازی جوامع محلی در سال 1402، با عنوان اختصاری «نذر خدمت» اظهار کرد: رویکردهای برنامه نذر خدمت در حوزه‌های سلامت‌، معیشت‌، محیط زیست، آموزش، توانمندسازی، کارآفرینی و آبرسانی بوده است و این برنامه در دو بخش ملی و استانی از نیمه آبان ماه سال قبل در سطح شهرها و روستاهای کمتر برخوردار از پیش شناسایی شده، آغاز شده است و در سال جدید نیز همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در رویکرد سلامت محور این برنامه بشردوستانه، 792 نفر از داوطلبان کادر عمومی و تخصصی به 62 هزار و 171 نفر خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی رایگان ارائه دادند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: در رویکرد کارآفرینی برنامه نذر خدمت علاوه بر ارائه خدمات حمایتی به ارزش بیش از 393 میلیارد ریال از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هموار ساختن مسیر ایجاد کسب و کارهای محلی، تعداد 16 هزار و 860 سبد غذایی در قالب رویکرد معیشت محور بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است و 132 هزار و 708 نفر به صورت مستقیم از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: در رویکرد زیست محیطی و آبرسانی برنامه نذر خدمت، تامین لوازم و تجهیزات آبرسانی از قبیل حفاری و کارگذاری لوله‌های پلی اتیلن، استقرار مخازن ذخیره آب و نصب پمپ و اتصالات آب به ارزش مجموع 456 میلیارد ریال برای مناطق متاثر از خشکسالی و کم آبی در دستور کار قرار داشته است و به 75 هزار و 756 بهره‌ور خدمت‌رسانی و برای 25 هزار نفر فراگیر نیز در شهرها و روستاهای جامعه هدف، کارگاه‌های مختلف آموزش و توانمندسازی برگزار شده است.

سلیمی ارزش ریالی مجموع خدمات داوطلبانه ارائه شده برنامه نذر خدمت را از ابتدا تا کنون بالغ بر 920 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون این برنامه در 227 شهر و روستای کشور برگزار شده است و ادامه طرح همچنان در دستور کار سازمان داوطلبان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما