شناسهٔ خبر: 66737187 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران

رویداد "شبی با ستارگان" به مناسبت هفته جهانی نجوم، با هدف ترویج علم و به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در سطح شهر تهران و با حضور کارشناسان و ابزارهای مرتبط با ترویج علم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، رویداد "شبی با ستارگان" به مناسبت هفته جهانی نجوم، با هدف ترویج علم و به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در سطح شهر تهران و با حضور کارشناسان و ابزارهای مرتبط با ترویج علم در روزهای 24 الی 28 اردیبهشت برگزار شد.

شبی با ستارگان، مجموعه فعالیت‌های مرتبط با ترویج نجوم به شکل عمومی و رایگان است که طی آن شهروندان از طریق حضور در غرفه و مشاهده آزمایش‌های علمی مرتبط و ماکت‌ها و ابزارهای علمی، با جذابیت‌های نجوم آشنا می‌شوند.

همچنین در این رویداد، ترویج علوم پایه و مباحث میان‌رشته‌ای نیز در دستور کار قرار گرفت و دانستنی‌ها و اطلاعات این حوزه در قالب ابزارها و آزمایش به عموم مردم منتقل شد.

در این برنامه، امکان رصد آسمان با تلسکوپ نیز برای عموم مردم فراهم بود و آنها به مشاهده‌ ماه و سایر اجرام آسمانی پرداختند.

برگزاری این رویداد موردتوجه شهروندان قرار گرفت و بیش از 2500 نفر طی 5 روز برگزاری در سطح تهران از غرفه بازدید کردند.

شبی با ستارگان در روزهای 24 و 25 اردیبهشت در مجموعه برج میلاد تهران، 26 اردیبهشت در پارک ملت، 27 اردیبهشت در مجموعه برج آزادی و 28 اردیبهشت در روز جهانی نجوم و در کنار سایر گروه‌های نجومی در گنبد مینا برگزار شد.

شبی با ستارگان به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و با همکاری باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو، بنیاد حامیان دانشگاه تهران، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، معاونت‌‌های اجتماعی و فرهنگی برج میلاد تهران و شهرداری منطقه 3 تهران، انجمن نجوم آماتوری ایران و جمعی از کارشناسان حوزه ترویج علم و نجوم برگزار شد.

این برنامه هرساله و هم‌زمان با هفته جهانی نجوم اجرا می‌شود و گروه‌های مختلف در سطح کشور در این هفته به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در دومین سال متوالی به اجرای برنامه در این هفته پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما