شناسهٔ خبر: 66736371 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۳ درصدی موجودی سد‌های تهران نسبت به سال گذشته

مخازن سد‌های تهران ۵۶۳ میلیون مترمکعب موجودی دارند که معادل پرشدگی ۳۰ درصدی است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

بر اساس آخرین گزارش مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ورودی سد‌ها در این بازه زمانی به بیش از ۳۲ میلیارد مترمکعب رسیده است. در مدت مشابه سال گذشته نیز برای ورودی آب به سد‌ها همین میزان ثبت شده و این شاخص در مقایسه با پارسال تغییری نداشته است.

از طرفی میزان خروجی سد‌ها نیز به منظور تامین مصارف شرب و کشاورزی نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۶ درصدی داشته و از ۱۸.۹۲ میلیارد مترمکعب به ۲۰ میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

در مجموع در آمار ثبت شده منتهی به ۲۹ اردیبهشت، موجودی سد‌ها در سال آبی جاری به ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال گذشته که موجودی ۳۲.۱۶ میلیون مترمکعبی ثبت شده بود ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد و توجه به این ارقام پرشدگی سد‌های کشور به ۶۸ درصد رسیده است.

در ادامه موجودی سد‌های مهم کشور به تفکیک استان آورده شده که همچنان ۷ سد کشور پرشدگی ۱۰۰ درصدی دارند. مجموع ۵ سد استان تهران به موجودی مخزن ۵۶۳ میلیون مترمکعبی رسیده اند که معادل ۳۰ درصد پرشدگی است و ۳ درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

موجودی سدهای استان ها
از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۲۸ اردیبهشت نیز ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۳۴ میلیمتر بوده که این میزان بارندگی نسبت به دوره‌های ۵۵ ساله درازمدت با متوسط ۲۲۸.۴ میلیمتر ۲ درصد افزایش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۱۹۳ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ادامه نیز میزان بارندگی‌ها به تفکیک استان‌ها قابل مشاهده است.

بارش های کشور به تفکیک استان

نظر شما