شناسهٔ خبر: 66732582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

سامانه بارشی جدید به ایران رسید / سیل در راه است؟

فعالیت سامانه بارشی به شکل رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد در شمال شرق، سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال غرب تشدید می‌شود و هشدار نارنجی را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز یکشنبه(۳۰ ادریبهشت) در نوار شرقی خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان و گیلان رگبار باران گاهی وزش باد پیش‌بینی شده‌است.»

امین حسین‌ نقشینه افزود: «دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، شمال زنجان و ارتفاعات و دامنه‌های مازندران رگبار باران و رعد و برق را تجربه می‌کنند.»

اثر مخاطره‌ای این سامانه لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌اب، جاری شدن سیل، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ است.

امروز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) در شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) و دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) فردا خلیج فارس مواج و متلاطم است.

نقشینه درباره هشدار نارنجی دریایی گفت: «ارتفاع امواج بین یک و نیم تا ۲ متر در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.»

مناطق جنوبی و بخش‌هایی از غرب استان تهران وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک را تجربه می‌کنند. نقشینه یادآور شد: «از روز سه‌شنبه (۱ خرداد) نفوذ سامانه بارشی به استان تهران را خواهیم داشت که آسمان ابری و در برخی ساعات بارش، رگبار و رعد وبرق را به همراه دارد. تا سه‌شنبه نوسانات دمایی استان تهران افزایشی است. اما از چهارشنبه (۲ خرداد) روند کاهشی دما را پیش‌بینی می‌کنیم.»

برچسب‌ها:

نظر شما