شناسهٔ خبر: 66724458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت مطرح کرد؛

اکتشافات انجام شده برای آینده خراسان‌‎جنوبی امیدآفرین است شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با بیان اینکه نباید ظرفیت‌های معدنی معطل بماند و می‌بایست با حساسیت لازم به این مساله در استان‌ها پرداخته شود، گفت: اکتشافات انجام شده برای آینده خراسان‌جنوبی امیدآفرین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «رضا محتشمی‌پور» معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت امروز شنبه در دیدار با «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: به‌ هیچ عنوان با معطل ماندن پروژه‌های معدنی مماشات نشود تا ظرفیت‌های بالقوه در این حوزه فعال باشد.

وی افزود: در صورت تعلل و با توجه به تورم، حجم منابعی که برای فعال شدن معادن لازم است، افزایش می‌یابد و کار سخت می‌شود لذا به‌هیچ عنوان مماشات با معطلی در اجرای پروژه‌های معدنی جایز نیست و باید این موضوع به درستی در شورای معادن مطالبه شود.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت ادامه داد: خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های بالایی در حوزه معادن دارد که باید از گذشته‌ها اقدامات چشمگیری برای آن انجام می‌شد، اکنون هم با تعیین تکلیف پروانه‌های معطل باید معادن به سرعت فعال شود.

وی اضافه کرد: فعال شدن معادن به افزایش حقوق دولتی در این بخش کمک کرده و عواید آن به استان برگشت داده می‌شود که در نهایت منجر به تکمیل زیرساخت‌ها می‌شود.

توسعه خوب صنعتی و سرعت جذب مطلوب منابع در استان خراسان‌جنوبی

محتشمی‌پور صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: خراسان‌جنوبی از استان‌های همراه نظام است، همچنین پذیرش و همراهی خوبی با توسعه صنعتی دارد زیرا علیرغم محرومیت اما سرعت جذب منابع در این استان خوب بوده است.

وی همراهی مسئولان خراسان جنوبی با سرمایه گذاران را خوب توصیف کرد و یادآور شد: عملیات مطالعات پایه در بخش بزرگی از خراسان‌جنوبی تمام شده و ورود شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در چندسال اخیر به نتیجه رسیده است؛ لذا نشان می‌دهد که نقشه معدنی منطقه عوض شده است.

اکتشافات انجام شده برای آینده خراسان جنوبی امیدآفرین است

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با تاکید بر اینکه اکتشافات انجام شده برای آینده خراسان جنوبی امیدآفرین است، ادامه داد: این موضوع به افرایش حقوق دولتی معادن و بازگشت عواید آن به استان کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: سیاست‌گذاری برای هدایت منابع موجود ضروری است که مساله درون استانی بوده و باید بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها دنبال شود و در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذار هم تاثیرگذار خواهد بود.

محتشمی‌پور با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی در حوزه‌ معدنی کشور اولویت با خراسان‌جنوبی بوده که گام اول آن اکتشافات است و در مرحله بعد واحدهای فرآوری باید راه‌اندازی شود، بیان کرد: قول عمل نشدنی به سرمایه‌گذاران نباید داد زیرا این موضوع و خلف وعده‌ها در سرمایه‌گذاری بعدی تاثیر منفی دارد.

لزوم فعال کردن برخی پروانه‌های معدنی

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه گذاران بزرگ کشور به خراسان جنوبی معرفی شده که امید است زمینه جذب و ماندگاری این شرکت فراهم شود، بر لزوم فعال کردن برخی پروانه‌های معدنی تاکید کرد و ادامه داد: اولویت‌بندی در این زمینه حائز اهمیت است و باید از اختیارات استانی در این حوزه بیشترین بهره‌رداری را انجام داد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت همچنین گفت: مناطق معدنی توسط ایمیدرو در خراسان جنوبی شناسایی شده و بر اساس ظرفیت‌های موجود، پروانه باید صادر شود تا با سرعت بتوان کار بهره‌برداری را انجام داد.

گفتنی است، همایش معاونان امور معادن و صنایع معدنی ادارات کل صمت استان‌ها با محوریت احیای معادن کوچک مقیاس نیز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در طبس برگزار شد.

محتشمی‌پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، امروز از محور خوسف - ماژان - قلعه زری با هدف ارزیابی خسارت‌های سیل اخیر به زیرساخت‌های معدنی منطقه هم بازدید کرد و حضور در شورای معادن استان از دیگر برنامه‌های وی در سفر به خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/

نظر شما