شناسهٔ خبر: 66724225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان امور دانشجویان:

آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌الملل تدوین شد

رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری با مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم السلام) گفت: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌الملل تدوین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان؛ هاشم داداش‌پور درمراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان با مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم السلام) گفت: دست یابی به مرجعیت علمی افق بلندی است که مقام معظم رهبری برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرده است و نهایتا به تمدین نوین اسلامی و مرجعیت زبان فارسی ختم می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای اینکه مرکز ثقل جذب دانشجویان بین المللی باشد باید تا پایان برنامه هفتم توسعه تعداد ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌الملل را جذب کند تا بتواند جزء ده کشور برتر در این حوزه شود.

وی با بیان اینکه تحقق هدف تبدیل کشور ایران به عنوان مرکز ثقل جذب دانشجویان بین الملل نیازمند الزامات بسیاری از سوی تمام نهادها است؛ افزود: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌الملل تدوین شده است تا دانشجویان به منظور تحصیل در کشور ایران با مشکلات کمتری مواجه باشند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه فرصت‌های زیادی وجود دارد که ما می توانیم از آن‌ها بهره ببریم؛ تصریح کرد: اگر قرار باشد جمهوری اسلامی از این فرصت‌ها استفاده کند و در تراز جهانی قرار گیرد و به طبع آن مجمع جهانی اهل بیت علیه السلام نیز در این مسیر گام بردارد، باید ابتدا جایگاه خود را تشخیص دهیم و برای تحقق اهداف خود علاوه بر ارائه راهکار با تمام تلاش بکوشیم.

داداش‌پور با بیان اینکه شرایط باید فراهم باشد تا دانشجویان بین‌الملل بتوانند از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنند؛ اظهار کرد: ما باید به عنوان جمهوری اسلامی نقطه اتکا دانشجویان اهل بیتی در سراسر دنیا باشیم.

وی اظهار کرد: ما در حال طراحی شیوه‌نامه بورسیه فراگیر هستیم که بر اساس آن از طریق فراخوان در تمام جهان، دانشجویان با کنکور و مصاحبه بورس تحصیلی دریافت ‌کنند.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان ساخت: اولین نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل در ایران” با هدف ایجاد ظرفیت جهانی به منظور تبدیل شدن جهوری اسلامی به مرکز ثقل جذب دانشجویان بین المللی با حضور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، موسسات جذب و شرکت‌های دانش بنیان، نمایندگان ملل و اقوام ایران و سایر کشورهای جهان ۱۷ الی ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما