شناسهٔ خبر: 66722848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سال جاری؛

افزایش ۵۰ درصدی درآمد استان از محل مولد سازی

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: پیش بینی شده درآمد استان از محل طرح مولد سازی به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ دوست محمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بر اساس تمهیداتی که فراهم شده درآمد مصوبی برای استان است ۲۶۵ میلیارد است، اما بر اساس تمهیدات جدیدی که در کمیته مولد سازی استان مقرر شده برآورد می‌شود که در سال جاری تا ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل تامین کند.
 
استاندار ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برنامه‌های اعلامی و تعهد مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان سال، عملیاتی شود، بیان کرد: این برنامه بایستی به طور کامل محقق و اجرایی شود، مدیران باید در تدوین برنامه دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود اهتمام و دقت‌نظر داشته باشند و آیتم‌های تاثیرگذار اقتصادی استان را اعلام کنند.
 
بهرام نیا با اشاره به مولد‌سازی اموال مازاد به عنوان قانون، افزود: اعتبارات حاصل شده از محل مولد‌سازی اموال مازاد، صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود، بنابراین باید در این حوزه بیشتر کار شود. 
 
وی با اشاره به اینکه سهم استان ایلام در سال جاری پنج هزار و ۸۱۶ نفر ثبت اشتغال است، عنوان کرد: امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برنامه ریزی شده که این موضوع باید در دستور کار تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.
 
بهرام نیا با تاکید بر اینکه سال گذشته اعتبار تبصره ۱۸ در استان معادل هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود، ادامه داد: امسال نیز بانک‌های عامل استان باید تمام تلاش خود را برای پرداخت تسهیلات تکلیفی انجام دهند و این مهم تا خردادماه انجام باید انجام شود.
 
گفتنی است تصویب برش برنامه عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ برای استان ایلام در راستای اجرایی کردن بند ۲- ۲ مصوبه هیئت وزیران و گزارش آخرین وضعیت مولدسازی دستگاه‌های اجرایی (استانداری ایلام و اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان) از جمله دستور کار‌های نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.
 
در پایان این نشست از خدمات  فریده الیاس‌پوریان مدیرکل سابق زنان و خانواده استانداری ایلام قدردانی و  صفورا جستجو به عنوان سرپرست جدید زنان و خانواده معرفی شد.
 
همچنین در این نشست رضا رجایی نیز به عنوان مشاور مردمی‌سازی استاندار ایلام معرفی شد.
<div id="video-display-embed-code_11126924"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237495/11126924?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما