شناسهٔ خبر: 66716930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرکنسول ترکیه در مشهد:

آمادگی تقویت رابطه خراسان جنوبی و ترکیه را داریم

سینان جم باش گفت: به عنوان سرکنسول‌گر ترکیه در مشهد آمادگی تقویت رابطه خراسان جنوبی و ترکیه را داریم و هر کاری در این زمینه بتوانیم انجام می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

سینان جم باش سرکنسول ترکیه در مشهد در دیدار با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در بیرجند با ابراز خوشحالی از سفر به این استان گفت: قبل از این به خراسان شمالی سفر داشتم و امروز هم به خراسان جنوبی سفر کرده‌ام.

او با اشاره به دیدار روز گذشته خود با شهردار بیرجند و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی در زمینه معدنی و ترانزیت می‌توانیم همکاری خوبی با این استان داشته باشیم.

سینان جم باش ادامه داد: با رئیس شرکت هواپیمایی ترکیه در مشهد صحبت خواهیم کرد که خط هوایی بین خراسان جنوبی و استانبول برقرار شود.

سرکنسول ترکیه در مشهد بیان کرد: از طرف سرکنسولگری ترکیه در مشهد به خراسان جنوبی توجه نشده و سفری از این سرکنسولگری به استان صورت نگرفته بود، اما بعد از آغاز فعالیتم همه تلاش خود را برای افزایش مبادلات به کار گرفته‌ام.

بیشتر بخوانید

او عنوان کرد: به صورت حضوری با ظرفیت‌های خراسان جنوبی در این سفر آشنا خواهم شد و با توجه به ظرفیت‌های استان حرکت جدیدی ایجاد خواهد شد چرا که آنچه حضوری می‌بینیم با آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، متفاوت است.

سینان جم باش خطاب به استاندار خراسان جنوبی گفت: سفر شما در رأس هیات تجاری به ترکیه نیز کمک کننده خواهد بود و روابط در بخش‌های مختلف نهادی‌تر و عمیق‌تر خواهد شد.

سرکنسول ترکیه در مشهد بیان کرد: به عنوان سرکنسول‌گر ترکیه در مشهد آمادگی تقویت رابطه خراسان جنوبی و ترکیه را داریم و هر کاری در این زمینه بتوانیم انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: در این سفر با ظرفیت‌های معدنی، تجاری، دانشگاهی و گردشگری خراسان جنوبی آشنا می‌شویم.

سینان جم باش با اشاره به جایگاه راهبردی بخش کشاورزی در سطح جهان اظهار کرد: خراسان جنوبی محصولات کشاورزی شاخص دارد که از برخی محصولات در زمینه دارو هم می‌توان استفاده کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما