شناسهٔ خبر: 66715306 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

چالش عجیب کره‌ای‌ها؛ مقاومت در برابر نگاه کردن به تلفن همراه، صحبت کردن و خوابیدن!

مسابقه سالانه «گیجی و منگی / Space-out» یا به عبارت دیگر دوری کردن از هیاهوی زندگی، که در پایتخت کره جنوبی برگزار شد، مشخص می‌کند که چه کسی می‌تواند به مدت ۹۰ دقیقه بدون اینکه بخوابد، تلفن همراه خود را چک کند یا صحبت کند، سرش در لاک خودش و از عالم و آدم جدا باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، شاید برخی احساس کنند که استراحت دادن به خودتان در دنیای امروز همانا و عقب افتادن از جریان زندگی همانا؛ اما در رویدادی که ترکیبی از یک چالش فیزیکی و یک اثر هنری محسوب می‌شود، بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان سئول در کمال آرامش و سکوت بر روی تشک‌های یوگای خود در پایتخت کره جنوبی در این زمینه رقابت کردند.

مسابقه سالانه «گیجی و منگی / Space-out» یا به عبارت دیگر دوری کردن از هیاهوی زندگی، که امسال در ۱۲ مه در پایتخت کره جنوبی برگزار شد، مشخص می‌کند که چه کسی می‌تواند به مدت ۹۰ دقیقه بدون اینکه بخوابد، تلفن خود را چک کند یا صحبت کند، سرش در لاک خودش و از عالم و آدم جدا باشد.

در طول این رقابت، ضربان قلب شرکت‌کنندگان با دست‌بندهایی به طور مرتب سنجیده می‌شود و تماشاگران به ۱۰ شرکت کننده مورد علاقه خود رای می‌دهند. هر کس در بین این ۱۰ نفر از ضربان قلب پایدارتر برخوردار بوده باشد، جام پیروزی در این مسابقه را به خانه می برد.

در میان کسانی که در این رقابت شرکت کردند، کواک یون گی، اسکیت باز سرعت و دارنده دو مدال نقره المپیک نیز حضور داشت.

این ورزشکار ۳۴ ساله که در این رقابت مقام سوم را کسب کرد، گفت: «من ۵ بار برای المپیک تلاش کردم و به مدت۳۰ سال است که هرگز در حین تمرین استراحت کافی نداشتم.»

شنیدم که این مکان جایی است که می توانم حداقل برای یک مدت کوتاه هم که شده ذهنم را پاک کنم و استراحت کنم، بنابراین به اینجا آمدم و با خودم گفتم، «وای، این همان چیزی است که من خیلی به آن نیاز داشتم.»

بیش از ۴ هزار نفر برای شرکت در این مسابقه که به میزبانی شهرداری سئول برگزار شد، درخواست دادند. از این بین، ۱۱۷ شرکت کننده انتخاب شدند که کم سن‌ترین آن یک کودک کلاس دومی بود و مسن‌ترین آن‌ها چند فرد ۶۰ ساله بودند.

برای بسیاری از شرکت کنندگان، این روش فرصتی برای خلاص شدن از شر فرسودگی شغلی و استرس‌های روزمره، آن هم در کشوری است که استرس تحصیلی در آن بالا است و همه برای رسیدن به موفقیت متحمل فشارهای شدید هستند.

کیم سوک-هوان، یوتیوبر ۲۶ ساله، گفت: «من معمولاً نگرانی‌ها و استرس‌های زیادی داشتم، بنابراین [برای شرکت در این رقابت] درخواست دادم؛ چرا که معتقدم خوب است که چنین استرس و نگرانی‌هایی را با فاصله گرفتن از هیاهوی زندگی در رقابت از بین ببرم.» 

امسال دهمین سالگرد برگزاری این مسابقه است که به ابتکار یک هنرمند تجسمی با نام مستعار Woopsyang پس از تجربه فرسودگی شدید کاری به اجرا در آمد.

او در این رابطه می‌گوید که یادم است که «متعجب بودم که چرا از اینکه یک لحظه بیکار نشسته‌ام احساس نگرانی و اضطراب می‌کنم.»

ووپسیانگ گفت: «در واقع، آن افراد نیز ممکن است بخواهند از این فضا بیرون بروند و مثل من هیچ کاری  انجام ندهند. بنابراین، من یک مسابقه راه انداختم که فکر می کردم خوب است که همه با هم در یک مکان در آن واحد مکث کنیم.»

او گفت که «این مسابقه به شما می گوید که فاصله گرفتن از هیاهوی زندگی دیگر اتلاف وقت نیست، بلکه زمانی است که واقعا به آن نیاز دارید.»

این هنرمند کره‌ای همچنین گفت که این مسابقه مصداق یک هنر اجرایی (هنر پرفورمنس) است.

ووپسیانگ گفت: «اگرچه شرکت‌کنندگان در داخل محل مسابقه بی‌حرکت می‌مانند، اما تماشاگران آن‌ها دائما در حال حرکت هستند.

از زمانی که اولین مسابقه «گیجی و منگی / Space-out» در سال ۲۰۱۴ در سئول برگزار شد، در سطح بین المللی گسترش یافت و مسابقاتی در شهرهای مختلفی مانند پکن، روتردام، تایپه، هنگ کنگ و توکیو برگزار شد.

یک گوینده تلویزیونی مستقل به نام «کیون سو-آ / Kwon So-a» برنده رقابت امسال در سئول شد. او که چندین شغل دارد توانست جایزه رقابت امسال را که یک تندیس به شکل مجسمه «اندیشه‌گر» اثر آگوست رودن فرانسوی است را به خانه ببرد.

کیون ۳۵ ساله گفت: «به خصوص اینجا در کره جنوبی، این کشور بسیار رقابتی، جایی که مردم فکر می کنند اگر کاری انجام ندهند، از دیگران عقب می‌افتند،‌ من فکر می کنم هر کسی باید سرعت خود را داشته باشد و گاهی اوقات سرعت خود را کاهش دهد.»

او اضافه کرد: بعضی وقت‌ها کاری نکردن «برای سلامت روان و همچنین سلامت جسمی شما خوب است، زیرا بدن شما باید آرام شود، اما بدن شما تنها زمانی می تواند آرام شود که مغز شما آرام شود.»

پس به این دلایل مردم باید کمی از هیاهوی زندگی فاصله بگیرند.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما