شناسهٔ خبر: 66709700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کاروان جاده ولایت با استقبال مسئولان و ورزشکاران وارد شهرستان بردسکن شد

سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت پس از ۲ هزار کیلومتر وارد دروازه خراسان رضوی شهرستان بردسکن شدند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، این کاروان ۲۶ نفره در بدو ورود مورد استقبال، معاون فرماندار، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، رئیس اداره ورزش و جوانان و تعداد دیگری از مسئولان و ورزشکاران شهرستان بردسکن قرار گرفتند. 

دوندگان جاده ولایت ابتدا با حضور در گلزار شهدای بردسکن به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با نثار شاخه‌های گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا به ویژه مرحوم علی اصغر ریگی را گرامی داشتند.

سید مصطفی فیض آبادی، مسئول سیزدهمین دوره کاروان دوندگان جاده ولایت اظهار کرد: سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت از میعادگاه شهیدان شلمچه حرکت خود را ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز کرده است و شرکت کنندگان با عبور از ۶ استان خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و قریب به ۴۰ شهر و روستا و ۵ قدمگاه روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر را به صورت دوی امدادی مسیر جاده ولایت را دویدند. 

وی کمترین سن و مسن ترین شرکت کنندگان را ۳۰ سال و ۷۰ سال اعلام کرد.

وی عنوان کرد: شرکت کنندگان در روز ۳۱ اردیببهشت ماه سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) وارد مشهد مقدس و به پابوسی آقا امام رضا مشرف خواهند شد.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است سال آینده این حرکت فرهنگی ورزشی به صورت بین المللی از کشور عراق شهر بصره برگزار شود. 

فیض آبادی افزود: شرکت کنندگان حامل پرچم متبرک حرم رضوی هستند و در هر شهر و روستایی که در ۶ استانی مورد استقبال قرار گرفتند دوندگان نیز بسته‌های متبرک حرم رضوی را بین مردم توزیع می‌کردند.

وی مهمترین پیام دوندگان جاده ولایت را ترویج فرهنگ رضوی به نسل جوان بیان کرد. 

در مراسم استقبال از دوندگان ولایت حجت الاسلام مروجی نسب، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی شهرستان بردسکن ضمن خوشامدگویی به دروازه خراسان رضوی شهرستان بردسکن گفت: شهرستان بردسکن این توفیق را دارد که به عنوان اولین شهرستان خراسان رضوی دوندگان جاده ولایت را مورد استقبال قرار می‌دهد. 

وی این حرکت بزرگ فرهنگی ورزشی را یک کار ارزشمند و در راستای ترویج فرهنگ رضوی دانست.

حجت الاسلام مروجی اقدام این دوندگان در پیمودن مسیر بیش از دو هزار کیلومتری از شلمچه تا مضجع شریف رضوی را نشان دهنده عمق ارادت و دلبستگی آنان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و اظهار کرد: اجر کسانی که به روش‌های مختلف در جهت پاسداشت شعائر الهی تلاش می‌کنند در درگاه الهی محفوظ خواهد بود.

رضا غلامی زارع، رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن گفت: دوندگان جاده ولایت پس از عبور از شهرستان‌های خلیل آباد، کاشمر، کوهسرخ و نیشابور به سمت مشهد طی طریق می‌کنند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سالروز ولادت امام رضا وارد مشهد مقدس می‌شوند. 

خبرنگار: علی نوری

نظر شما