شناسهٔ خبر: 66709528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود کاروان فرهنگی، ورزشی جاده ولایت به بردسکن

سیزدهمین کاروان فرهنگی، ورزشی جاده ولایت پس از طی دو هزار کیلومتر وارد شهرستان بردسکن شد.

صاحب‌خبر -
ورود کاروان فرهنگی، ورزشی جاده ولایت به بردسکن
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این کاروان ۲۶ نفره در بدو ورود، مورد استقبال جمعی از مسئولان و ورزشکاران شهرستان بردسکن قرار گرفت. 
 
 دوندگان جاده ولایت ابتدا با حضور در گلزار شهدای بردسکن به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و با نثار شاخه‌های گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا به ویژه مرحوم علی اصغر ریگی را گرامی داشتند.
 
مسئول سیزدهمین دوره کاروان دوندگان جاده ولایت گفت: اعضای این کاروان ۱۷ اردیبهشت از میعادگاه شهیدان شلمچه حرکت خود را آغاز کرد و با عبور از شش استان خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و حدود ۴۰ شهر و روستا و پنج قدمگاه، روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر از مسیر جاده ولایت را به صورت دو امدادی طی کردند.
 
سید مصطفی فیض آبادی، سن کوچکترین و بزرگترین دونده این کاروان را به ترتیب ۳۰ و ۷۰ سال اعلام کرد و افزود: مقرر است شرکت کنندگان در روز ۳۱ اردیبهشت ماه، همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، وارد مشهد و به پابوسی امام رضا (ع) مشرف شوند. 
 
وی عنوان کرد: قرار است سال آینده این حرکت فرهنگی، ورزشی به صورت بین المللی از کشور عراق شهر بصره آغاز شود.
 
فیض آبادی افزود: شرکت کنندگان حامل پرچم متبرک حرم رضوی هستند و در هر شهر و روستای شش استان ذکر شده که وارد شوند، بسته‌های متبرک حرم رضوی را هم بین مردم توزیع می‌کنند.
 
وی مهمترین پیام دوندگان جاده ولایت را ترویج فرهنگ رضوی به نسل جوان بیان کرد. 
 
رضا غلامی زارع، رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن هم گفت: دوندگان جاده ولایت پس از عبور از شهرستان‌های خلیل آباد، کاشمر، کوهسرخ و نیشابور به سمت مشهد حرکت می‌کنند و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سالروز ولادت امام رضا (ع) وارد مشهد می‌شوند.
 
 
عکس از : نوری 
ورود کاروان فرهنگی، ورزشی جاده ولایت به بردسکن ورود کاروان فرهنگی، ورزشی جاده ولایت به بردسکن ورود کاروان فرهنگی، ورزشی جاده ولایت به بردسکن ورود کاروان فرهنگی، ورزشی جاده ولایت به بردسکن ورود کاروان فرهنگی، ورزشی جاده ولایت به بردسکن

نظر شما