شناسهٔ خبر: 66708906 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

بازدید معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی از پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران

صاحب‌خبر -
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی از پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران بازدید و نشستی را با اعضای این پژوهشکده برگزار کرد.

   به گزارش سینا از روابط عمومی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران، یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403  دکتر فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی به همراه جمعی از روسای دفاتر تخصصی و مدیران کل این معاونت از پژوهشکده توسعه صنایع شمیایی بازدید کرد.

دکتر فتح الهی و هیات همراه در ابتدا از نمایشگاه دائمی دستاوردها و محصولات فناورانه پژوهشکده بازدید کردند و مدیران گروه ها و مراکز خدمات تخصصی با معرفی فعالیت های خود به بیان مشکلات و انتظارات خود در خصوص تجهیز و سرمایه گذاری جهت توسعه فعالیت ها پرداختند.

بازدید از مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی گروه های پژوهشی، مرکز آنالیز شیمیایی، مرکز تولید عصاره ها و مواد موثره گیاهی و همچنین مرکز تحقیق و تجاری سازی فراورده های شیمیایی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

در ادامه دکتر فتح الهی و همراهان با حضور در نشست صمیمانه اعضای هیات علمی پژوهشکده به گفتگو با همکاران پرداختند و از نزدیک با مشکلات حوزه پژوهش آشنا شدند. کمبود زیر ساخت های مناسب در مجتمع تحقیقاتی اعم از سیستم یوتیلیتی، تصفیه خانه فاضلاب و پایش آب آشامیدنی، کمبود فضای فیزیکی آزمایشگاهی، کمبود انبارها، فضاهای کارگاهی و تولیدی، کمبود سرمایه در گردش برای مراکز تولیدی، عدم پروژه یابی موفق و اخذ طرح های پژوهشی، عدم تجهیز مناسب برای گروه های پژوهشی، مشکلات مربوط به اخذ مجوزهای تولید و پروانه بهره برداری، سختی کار پرسنل آزمایشگاهی و تولیدی، و پرداخت حقوق به موقع و معوقات اعضا از سوی همکاران بیان شد.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده طی سالیان گذشته و کسب موفقیت های پژوهشی، تولید محصولات فناورانه، ارایه خدمات تخصصی و آزمایشگاهی و همچنین تولید علم در کشور، حضور جهادگران پرتلاش در این مجموعه را مهم ترین و باارزش ترین سرمایه پژوهشکده دانستند. آقای دکتر فتح الهی ضمن تاکید بر مرجعیت علمی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی در حوزه تولید مواد شیمیایی حمایت های مالی جهت توسعه و تجهیز مراکز وگروه های پژوهشی این پژوهشکده را از برنامه های امسال خود بیان کرد.

برگزاری نخستین جلسه شورای علمی پژوهشکده توسعه صنایع شیمایی ایران در سال ۱۴۰۳ با حضور معاون  پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی

همچنین نخستین جلسه شورای علمی پژوهشکده با حضور دکتر فتح الهی و جمعی از روسای دفاتر تخصصی و مدیران کل معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر یزدانفر در این جلسه که با حضور اعضا حقیقی و حقوقی شورا برگزار شد،  ابراز امیدواری کرد: این نشست علمی و پربار، آغاز راهی جدید و پر ثمر بر فعالیتهای پژوهشی پژوهشکده بوده و تجاری سازی هدفمند محصولات فناورانه پژوهشکده، امکان خدمت و نقش آفرینی در توسعه ایران عزیز اسلامی را برای همکاران جوان و پرتلاش آن فراهم نماید. در ادامه شورای علمی پژوهشکده وارد دستور شده و مسائل مربوط به حوزه های علمی، پژوهشی و تولید محصولات فناورانه به بحث و گفتگو گذاشته شد.

از مصوبات این شورا معرفی معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده، پیگیری بودجه مستقل پژوهشکده، حمایت از گروه های پژوهشی جهت خرید تجهیزات، اصلاح زیر ساخت های تولید و سیستم یوتیلیتی، استفاده هدفمند و اقتصاد محور از فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی پژوهشکده واقع در مجتمع تحقیقاتی، پیگیری پروپوزال های پژوهشی ارسال شده به طرح جهاد علمی، تعیین تکلیف طرح های فناورانه که در پژوهشکده انجام شده، تعریف شبکه برنامه فعالیت در حوزه صنایع غذایی، پیگیری و اخذ مجوزهای تولید و پروانه بهره برداری، پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب در مجتمع تحقیقاتی بود.

نظر شما