شناسهٔ خبر: 66708861 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آخرین نشست خبری آقای معمولی؛

کلوپ: خداحافظی سخت خواهد بود/ فوتبال زندگی را تغییر می‌دهد

آخرین نشست خبری آقای معمولی؛ یورگن کلوپ می‌گوید خداحافظی برای او سخت ترین کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یورگن کلوپ که برای آخرین بار در آخرین بازی فصل روی نیمکت لیورپول مقابل ولورهمپتون می‌نشیند، در نشست خبری پیش از این بازی آخرین صحبت‌هایش را انجام داد.

او در ابتدا در مورد وداع سختش پس از 9 سال خاطره انگیز با لیورپول گفت: سخت‌ترین هفته زندگی‌ام بود. لحظات عالی وجود داشت. ما مجبور نیستیم وانمود کنیم که یک هفته عادی بوده چون اصلا اینطور نیست. من یک فرد بسیار عمل‌گرا هستم. این آخرین بازی فصل است و بعد از آن تعطیلات است. طبق معمول کار می‌کنیم. دیروز بازیکنان خداحافظی کردند. یک دورهمی باربیکیو کوچیک با بازیکنان داشتیم. من البته لحظات احساسی هم دارم. نمی‌دانم چند پیراهن را امضا کردم! این‌ها همه بخشی از همین موضوع است. خداحافظی هرگز خوب نیست، اما خداحافظی بدون احساس غم و اندوه یا ناراحتی، به این معنی است که زمان خوبی نداشته‌اید. یک دوره عالی داشتیم بنابراین سخت خواهد بود.

وی سپس درباره جدایی تیاگو و جوئل از لیورپول ادامه داد: این هفته در دفتر من بودند. آیا تا به حال انتقال آزاد بهتر از جوئل ماتیپ دیده‌اید؟ به طرز مسخره‌ای بامزه و مرد فوق‌العاده‌ای است. او اگر می‌خواهد بازی کند، باید تصمیم بگیرد. هر کس او را به دست آورد یک باشگاه خوش شانس است چون او در کلاس جهانی است و فوق‌العاده فروتن است. من قبلاً به آن‌ها گفتم از شما برای هر کاری که انجام داده‌اید، تشکر می‌کنم. همه آن‌ها درخشان بودند، اگر نبودند پارسال می‌رفتند.

کلوپ از شکل کنونی var انتقاد کرد و گفت: من فکر می کنم آن‌ها در مورد نحوه استفاده از VAR رای می‌دهند چون قطعاً درست نیست. این افراد توانایی استفاده درست از آن را ندارند. مشکل VAR نیست. من به حذف VAR به این شکلی که هست رای می‌دهم.

وی درباره خاص ترین لحظاتش در لیوپول صحبت کرد و ادامه داد: بهترین فوتبال، فوتبالی بود که امسال مقابل منچسترسیتی بازی کردیم. آن روز ما بهترین بازی را انجام دادیم. قبلا هم برنده شده بودیم اما بازی‌های متفاوتی بود. دیدنی‌ترین بازی مقابل بارسلونا بود. بهترین گل، گل آلیسون بکر به وست بروم. بهترین پاس گل، ترنت الکساندر-آرنولد. بهترین سیو، آلیسون بکر مقابل ناپولی.  بهترین ارسال، بهترین گل پشت پا، سادیو مانه.

کلوپ در مورد اینکه آیا می‌توانست به افتخارهای بیش‌تری دست پیدا کند یا خیر، پاسخ داد: می‌توانستیم به قهرمانی‌های بیشتری در چمپیونزلیگ برسیم. حضور در سه فینال یک دستاورد قابل توجه است. شانس زیادی برای شکست خوردن در فینال وجود دارد. مقابل رئال مادرید، آنها همیشه راهی برای بردن آن پیدا می‌کنند. دوباره تلاش کردیم. اگر فکر کنم می‌توانستم کارهای بیشتری انجام دهم، خوشحال نمی‌شوم. بیشتر از این نمی‌توانستم کاری انجام دهم. آیا شخص دیگری می‌توانست بهتر عمل کند؟ احتمالا. اما من نه و حالم خوب است. مردم این را قضاوت خواهند کرد و اکثر آن‌ها خوب قضاوت می‌کنند.

او از تجربه زندگی در لیورپول گفت: فوق‌العاده تاثیرگذار. خداحافظی خیلی سخت خواهد بود. همه چیز این مکان را دوست داشتم. من خاطرات را با خودم می‌برم، خاطراتی خارق‌العاده. فکر نمی‌کنم این نه سال سریع گذشته باشد.

ما از همه چیز استفاده کردیم، سعی کردیم از همه چیز بهترین استفاده را ببریم و تا حد امکان از آن لذت ببریم. من یک روز آن را هم فراموش نمی‌کنم چون با بهترین افرادی که تا به حال ملاقات کردم و بهترین باشگاهی را که می‌توانستم تصور کنم، در یک شهر فوق‌العاده و بسیار خاص ملاقات کردم. لیورپول یک باشگاه خاص است، این باشگاه برای بسیاری از مردم دنیا معنی دارد. ایمیل‌ها، نامه‌ها،  عذرخواهی می‌کنم. من نتوانستم به درخواست‌های بازی گذشته پاسخ بدهم، درخواست‌های زیادی وجود داشت. تلویزیون لیورپول دیروز از من خواست نامه‌ها را بخوانم. یکی از آن‌ها اشکم را درآورد.

در نهایت در مورد هوادران لیورپول گفت: فوتبال زندگی را تغییر می‌دهد و من این را می‌دانم. ما این کار را کردیم. تجربه برای یادگیری وجود دارد. این کار را برای مربی بعدی ادامه دهید و شما هم همین احساس را خواهید داشت. ما حامیان بسیار ویژه‌ای داریم. 9 سال گذشته برای آن‌ها یک دنیا معنی داشت. من از این بابت خوشحالم. از آن‌جا که مردم آن را بسیار دوست دارند، ما در استادیوم‌های فوق‌العاده بازی می‌کنیم، پول زیادی به دست می‌آوریم. شما باید آن را با هم تجربه کنید. ما سفیران طرفداران هستیم. ما باید رویاهای آن‌ها را برآورده کنیم. به همین دلیل است که می‌دانم مردم آن زمان را دوست دارند، اما هرگز انتظار نداشتم این اتفاق بیفتد، چون هرگز نمی‌دانی طرفداران چطور از شما استقبال خواهند کرد. افکار ما مثل دستکش با دست با طرفداران جور شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما