شناسهٔ خبر: 66708056 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال در جهان

کلوپ: وقت خداحافظی باید اشک بریزید

یورگن کلوپ برای آخرین بار به عنوان سرمربی لیورپول در نشست خبری شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول روز یکشنبه در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس به مصاف ولورهمپتون خواهد رفت و این آخرین دیدار یورگن کلوپ در ورزشگاه آنفیلد خواهد بود.

این مربی آلمانی در ژانویه اعلام کرد که تصمیم به جدایی گرفته و در پایان فصل به ۹ سال حضورش در این باشگاه انگلیسی پایان می‌دهد.

کلوپ امروز برای آخرین بار به عنوان سرمربی  لیورپول در نشست خبری شرکت کرد تا در مورد مسائل مختلف به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهد.

او در ابتدا درباره هفته گذشته گفت: "سخت‌ترین هفته زندگی‌ام بود. لحظات عالی وجود داشت. ما مجبور نیستیم وانمود کنیم که یک هفته عادی بوده چون اصلا اینطور نیست. من یک فرد بسیار عمل‌گرا هستم. این آخرین بازی فصل است و بعد از آن تعطیلات است. طبق معمول کار می‌کنیم. دیروز بازیکنان خداحافظی کردند. یک دورهمی باربیکیو کوچیک با بازیکنان داشتیم. من البته لحظات احساسی هم دارم. نمی‌دانم چند پیراهن را امضا کردم! این‌ها همه بخشی از همین موضوع است. خداحافظی هرگز خوب نیست، اما خداحافظی بدون احساس غم و اندوه یا ناراحتی، به این معنی است که زمان خوبی نداشته‌اید. یک دوره عالی داشتیم بنابراین سخت خواهد بود.

پپ لیندرز؟

او مربی فوق‌العاده‌ای است، یکی از تاثیرگذارترین مربیانی که تا به حال داشته‌ام. ما سبکی از بازی را ایجاد کردیم که واقعاً آن را دوست دارم. من هر مرحله آن‌ها را دنبال خواهم کرد. یک انتخاب عالی، آن‌ها واقعا خوش شانس هستند.

یان آچتربرگ؟

یان آچتربرگ به استیون جرارد در عربستان می‌پیوندد. یک مربی فوق‌العاده که برای او آرزوی موفقیت دارم. جک رابینسون نیز می‌رود. یک مربی جوان فوق‌العاده، آینده او افق روشنی دارد. بسیاری از افراد خواهند رفت اما طبیعی است. آن‌ها به‌خاطر من نمی‌روند. این یک شروع جدید و خوب است. همه بسیار خوب خواهند بود و من هر کاری که انجام دهند را دنبال خواهم کرد.

جدایی تیاگو آلکانتارا و جوئل ماتیپ؟

تیاگو و جوئل این هفته در دفتر من بودند. آیا تا به حال انتقال آزاد بهتر از جوئل ماتیپ دیده‌اید؟ به طرز مسخره‌ای بامزه و مرد فوق‌العاده‌ای است. او اگر می‌خواهد بازی کند، باید تصمیم بگیرد. هر کس او را به دست آورد یک باشگاه خوش شانس است چون او در کلاس جهانی است و فوق‌العاده فروتن است.

دوست داشتم دوران حرفه‌ای تیاگو را بدون مصدومیت ببینم. یکی از بهترین‌هایی که تا به حال دیدم. همه چیز را در زمین کنترل می‌کرد. او دیروز خوب به نظر می‌رسید. من قبلاً به آن‌ها گفتم از شما برای هر کاری که انجام داده‌اید، تشکر می‌کنم. همه آن‌ها درخشان بودند، اگر نبودند پارسال می‌رفتند.

تصمیم‌گیری درمورد VAR؟

من فکر می کنم آنها در مورد نحوه استفاده از VAR رای می‌دهند چون قطعاً درست نیست. این افراد توانایی استفاده درست از آن را ندارند. مشکل VAR نیست. من به حذف VAR به این شکلی که هست رای می‌دهم.

آخرین بازی؟

نمی‌دانم دیدار با تیم چگونه خواهد بود. آیا می‌توانم خیلی هیجانی باشم؟ احتمالاً بله، اما در حال حاضر نمی‌دانم. داشتن یک اتمسفر در بازی جالب خواهد بود. ولورهمپتون بدشانس‌ترین تیم روی تصمیمات VAR بوده.

به نظرم بازی فینال جام اتحادیه محبوب‌ترین فینالی خواهد بود که تا به حال بازی کردیم. ما می‌دانیم که مردم جام اتحادیه را چگونه می‌بینند، اما در آن لحظه کاملاً فوق‌العاده بود. همه چیز این باشگاه را نشان داد. طرفداران ما می‌توانند لحظات خاصی خلق کنند. آن شب همه ما چیزی واقعاً خاص خلق کردیم. از نظر باشگاه، بهترین شب زندگی ما بود. من آن را دوست داشتم. من دوست داشتم چشمان بچه‌ها را ببینم. یک شب فوق‌العاده بود که هرگز آن را فراموش نمی‌کنم.

لحظات قابل توجه در لیورپول؟

فوتبالی که ما بازی کردیم بهترین فوتبالی بود که امسال مقابل منچسترسیتی بازی کردیم. ما هرگز مانند آن روز آن‌ها را کنترل نکردیم. آن روز ما بهترین بازی را انجام دادیم. قبلا هم برنده شده بودیم اما بازی‌های متفاوتی بود.

کنترل چنین بازی‌ای، ۶۰ دقیقه مورد علاقه من بود. دیدنی‌ترین بازی مقابل بارسلونا بود. بهترین گل، گل آلیسون بکر به وست بروم. بهترین پاس گل، ترنت الکساندر-آرنولد. بهترین سیو، آلیسون بکر مقابل ناپولی. آیا بهترین ارسال را می‌خواهید؟ بهترین گل پشت پا، سادیو مانه.

لیورپول باید جام‌های بیشتری می‌برد؟

من کاملا خوبم. می‌دانم که می‌توانستیم بیشتر قهرمان شویم اما نمی‌توانم آن را تغییر دهم. ما همچنین می‌توانستیم کمتر قهرمان شویم. قهرمان نشدن با یک امتیاز تجربه خوبی نیست اما یک تجربه است. در این لحظات نمی‌توانستم کار دیگری انجام دهم.

وقتی جلوی سیتی گل نمی‌زنیم و سرخیو آگوئرو به برنلی گل می‌زند، این تقصیر من نیست! می‌توانستیم به قهرمانی‌های بیشتری در چمپیونزلیگ برسیم. حضور در سه فینال یک دستاورد قابل توجه است. شانس زیادی برای شکست خوردن در فینال وجود دارد. مقابل رئال مادرید، آنها همیشه راهی برای بردن آن پیدا می‌کنند. دوباره تلاش کردیم. اگر فکر کنم می‌توانستم کارهای بیشتری انجام دهم، خوشحال نمی‌شوم. بیشتر از این نمی‌توانستم کاری انجام دهم. آیا شخص دیگری می‌توانست بهتر عمل کند؟ احتمالا. اما من نه و حالم خوب است. مردم این را قضاوت خواهند کرد و اکثر آن‌ها خوب قضاوت می‌کنند.

زندگی در لیورپول؟

فوق‌العاده تاثیرگذار. خداحافظی خیلی سخت خواهد بود. همه چیز این مکان را دوست داشتم. من خاطرات را با خودم می‌برم، خاطراتی خارق‌العاده. دوستی برای همیشه. فکر نمی‌کنم این نه سال سریع گذشته باشد.

ما از همه چیز استفاده کردیم، سعی کردیم از همه چیز بهترین استفاده را ببریم و تا حد امکان از آن لذت ببریم. من یک روز آن را هم فراموش نمی‌کنم چون با بهترین افرادی که تا به حال ملاقات کردم و بهترین باشگاهی را که می‌توانستم تصور کنم، در یک شهر فوق‌العاده و بسیار خاص ملاقات کردم.

این روزها هیچ چیز عالی نیست، اما اکثریت مردم این شهر تا حد امکان به هم نزدیک هستند. این فوق‌العاده است که می‌دانم زمان زیادی از زندگی‌ام را اینجا گذراندم. اگر شهر به من نیاز دارد، من آنجا خواهم بود. من می‌خواهم در هر حالتی مفید باشم.

عکس یادگاری در آنفیلد؟

من آنفیلد را وقتی که مملو از جمعیت است، دوست دارم. همین هم شد. امیدوارم این تصویری از دوران حضور من در لیورپول نباشد که تنها در استادیوم هستم. آن‌ها از من خواستند که این کار را انجام دهم. حس عجیبی داشت. من هرگز آن را دوباره انجام نمی‌دهم! تنها نبودم، دوربین‌های زیادی در اطراف بودند. آنفیلد یک مکان فوق‌العاده خاص است. با حضور تماشاگران چون آن‌ها این ورزشگاه را استثنایی می‌کنند.

رابطه با طرفداران؟

من نمی‌توانم اما سعی می‌کنم توضیح بدهم که چرا مردم این اندازه من را دوست دارند. من آن را به درستی درک نمی‌کنم. هرگز واقعاً آن‌ها را ناامید نکردیم. لیورپول یک باشگاه خاص است، این باشگاه برای بسیاری از مردم دنیا معنی دارد. ایمیل‌ها، نامه‌ها، اگر به همه آن‌ها پاسخ دهم تا سال ۲۰۲۸ اینجا هستم. عذرخواهی می‌کنم. من نتوانستم به درخواست‌های بازی گذشته پاسخ بدهم، درخواست‌های زیادی وجود داشت. تلویزیون لیورپول دیروز از من خواست نامه‌ها را بخوانم. یکی از آن‌ها اشکم را درآورد.

فوتبال زندگی را تغییر می‌دهد و من این را می‌دانم. ما این کار را کردیم. تجربه برای یادگیری وجود دارد. این کار را برای مربی بعدی ادامه دهید و شما هم همین احساس را خواهید داشت. ما حامیان بسیار ویژه‌ای داریم. ۹ سال گذشته برای آن‌ها یک دنیا معنی داشت. من از این بابت خوشحالم.

تاثیر هواداران؟

بله، فکر کردم که بیایید این کار را انجام دهیم. من در ماینتس رابطه خوبی با طرفداران داشتم. برای آن‌ها سخت‌ترین کار بود چون آن‌ها من را ۱۱ سال دیده بودند. ما در دورتموند نیز پیوند خاصی ایجاد کردیم. هرگز برای چنین چیزی برنامه‌ریزی نکردیم اما من آن را خیلی دوست دارم. فوتبال را واقعاً لذت‌بخش می‌کند.

از آنجا که مردم آن را بسیار دوست دارند، ما در استادیوم‌های فوق‌العاده بازی می‌کنیم، پول زیادی به دست می‌آوریم. شما باید آن را با هم تجربه کنید. ما سفیران طرفداران هستیم. ما باید رویاهای آن‌ها را برآورده کنیم. به همین دلیل است که می‌دانم مردم آن زمان را دوست دارند، اما هرگز انتظار نداشتم این اتفاق بیفتد، چون هرگز نمی‌دانی طرفداران چطور از شما استقبال خواهند کرد. افکار ما مثل دستکش با دست با طرفداران جور شد.

نظر شما