شناسهٔ خبر: 66705014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انسداد ۹ جاده و راه روستایی در خراسان رضوی

۹ جاده شامل سه جاده بین شهری و ۶ راه روستایی همچنان در خراسان رضوی , بدنبال سیلاب‌های اخیر مسدود است.

صاحب‌خبر -

 

انسداد ۹ جاده و راه روستایی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،  رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت:  جاده فرعی کاشمر به نیشابور و مسیر چخماق- کله منار در فریمان و جاده درگز به کلات در پی سیلاب و ورود گل و لای به سطح راه مسدود است.

 

یوسف بنی اسدی افزود:  اکنون راه روستایی حسین آباد در فریمان، محور روستای محسن آباد در چناران، راه روستایی تیرگان در شهرستان درگز و جاده روستا‌های غزل آقل، سوله و فعنه در بخش سرولایت نیشابور و راه روستای چناردهنو در سبزوار به دلیل سیلاب بسته است.

 

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بارش باران موجب لغزندگی سطح جاده‌ها در شهرستان‌های کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، فریمان، باخرز، نیشابور، چناران و مشهد شده است.

 

هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار وقوع سیل امروز، جمعه بیست و هشتم اردیبهشت  و فردا در شهرستان‌های مختلف این استان اعلام کرد: شهروندان از تردد‌های غیر ضروری در جاده‌های استان و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و در طول فعالیت این سامانه از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری خودداری کنند.

 

طول راه‌های خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه‌های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

نظر شما