شناسهٔ خبر: 66702443 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کلاهبردار ۲۰میلیاردی برای خودش گواهی فوت صادر کرد

کلاهبردار ۲۰میلیاردی برای فرار از دست مالباختگان برای خود گواهی فوت جعل کرد و قبر خرید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اوایل زمستان سال گذشته مردی میانسال با حضور درشعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه۱۲تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. بادستور قضایی پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت ارسال شد و شاکی در جریان تحقیقات گفت: پسرم دانشجو بود و در کشور برزیل زندگی می‌کرد. پول‌هایی که حواله می‌کردم، دیر به دستش می‌رسید. در اینستاگرام متوجه فعالیت یک شرکت بازرگانی شدم، با شماره درج‌شده در آن تماس گرفتم و قرار شد آنها پول را حواله کنند. پول را به مدیر آنجا دادم و برای ضمانت سفته گرفتم. بعد از یک هفته پول به حساب پسرم واریز نشده بود که سراغ آن مرد رفتم و پیگیر شدم و او گفت تا دو هفته دیگر واریزمی‌شود. بعد ازدو هفته دوباره به شرکت رفتم که متوجه شدم آنجا راتخلیه کرده و سفته‌ای که به من داده جعلی است.

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت مشخص شد متهم افراد دیگری را به بهانه حواله پول به کشورهای برزیل، چین و آمریکا فریب داده و از آنها هم کلاهبرداری کرده است. این درحالی‌بود که خانواده متهم فراری با نشان‌دادن گواهی فوت مدعی شدند او مرده و در یکی از روستاهای استان فارس دفن شده است. با وجود این ادعا همچنان افرادی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار می‌گرفتند که باعث شک ماموران شد. آنها با دستور قضایی نبش‌ قبر کرده اما جسدی داخل آن نبود.  جست‌وجو‌ها ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش او که قصد کلاهبرداری از فرد دیگری را داشت در تهران شناسایی و بازداشت شد. متهم در اظهاراتش گفت: با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی بازرگانی و تبلیغات دروغین در اینستاگرام افرادی که قصد داشتند پول به کشورهای دیگر حواله کنند را فریب می‌دادم و پول‌های‌شان را دریافت می‌کردم. وقتی آنها شک می‌کردند، بابت ضمانت سفته‌های تقلبی به آنها می‌دادم. با پول‌های سرقتی در ترکیه رستورانی راه‌اندازی کردم. وقتی فهمیدم تحت تعقیب هستم با یک گواهی فوت جعلی و خرید قبری، خودم را مرده جا زدم تا پرونده بسته شود اما ماجرا لو رفت.  در ادامه تحقیقات از متهم معلوم شد که تاکنون از ۴۵ نفر به این شیوه ۲۰میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ حیدر گودرزی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با اعتراف این کلاهبردار، تحقیقات برای مشخص‌ شدن دیگر جرائمش ادامه دارد.

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما