شناسهٔ خبر: 66702046 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

قهرمانی‌های استقلال در آسیا، به تایید AFC رسید

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به صورت رسمی از برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان با شکل و شمایل جدیدی خبر داد و حتی جام مسابقات که قرار است به تیم های قهرمان داده شود نیز تغییر کرده است.

صاحب‌خبر -

 

 

 
 

قهرمانی‌های استقلال در آسیا، به تایید AFC رسید

پس از مدت کاپی که از سال ۲۰۰۲ با فرمت لیگ قهرمانان برگزار می شد، تغییر کرده است. کاپ معروف و هلالی که طی ۲۲ سال گذشته به هیچ کدام از تیم های ایرانی تعلق نگرفت ولی رقابت های جام باشگاه های آسیا که از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۲ برگزار می شد، با سه عنوان قهرمانی برای تیم های ایرانی همراه بود.

از سال ۲۰۰۲ که AFC تصمیم گرفت فرمت مسابقات، لوگو و جام قهرمانی را تغییر دهد، به صورت رسمی اعلام شد که لیگ قهرمانان آسیا، در واقع ادامه همان جام باشگاه های آسیاست در نتیجه عناوینی که تیم ها به دست آورده اند، معتبر باقی می ماند.

قهرمانی‌های استقلال در آسیا، به تایید AFC رسید

 

استقلال با ۲ بار قهرمانی در جام باشگاه های آسیا به همراه پاس تهران که یک قهرمانی این پیکارها را به دست آورده بود، تنها تیم های ایرانی هستند که در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی قاره به قهرمانی رسیده بودند.

اما با تغییر فرمت مسابقات از پاییز امسال و برگزاری مسابقات باشگاهی در آسیا در سه سطح مختلف، این ابهام را پیش آورد که قهرمانی های سابق تیم ها در دو فرمت جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان، برای کدام فرمت اعتبار دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به این ابهام پاسخ داد و اعلام کرد جام های قبلی در واقع ادامه دهنده لیگ نخبگان یا الیت مسابقات است که بالاترین سطح از مسابقات باشگاهی در قاره محسوب می شود.

طبق اعلام AFC، در حال حاضر الهلال عربستان با چهار قهرمانی، پرافتخارترین تیم آسیا محسوب می شود و استقلال نیز با کسب دو عنوان قهرمانی، جزو تیم های پرافتخار قاره به شمار می رود.

برچسب‌ها:

نظر شما