شناسهٔ خبر: 66961522 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شوامنی بیمارستان بود، لونین مهاجم و رودریگو فوتسالیست!

سرنوشت عجیب بازیکنان فعلی رئال در فینال 2013

بازیکنان رئال مادرید در طی یک دهه اخیر شب‌های بسیار عجیبی را تجربه کردند و امشب در آستانه رسیدن به یک افتخار باشکوه دیگر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند پس از 11 سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرده و برای رسیدن به دومین قهرمانی‌اش باید رئال مادرید را شکست دهد. آخرین باری که زنبورها به دیدار پایانی این مسابقات رسیدند، در مقابل بایرن مونیخ با نتیجه 2 بر 1 باختند و از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی در ترکیب دو فینالیست این دوره رخ داده و بسیاری از بازیکنان دو تیم، در سال 2013 یک کودک بودند که در کوچه و خیابان، با رؤیای مسی یا رونالدو شدن، دنبال توپ سیاه و سفید خود می‌دویدند و حالا با گذشت بیش از یک دهه، دست تقدیر آنها را به فینال اروپا رسانده است.

با این حال اکنون فرصتی است تا به وضعیت بازیکنان رئال مادرید در آن سال نگاهی بیندازیم و ماجرای فوتبالی جذاب آنها را در طی این یک دهه بررسی کنیم.

تیبو کورتوا:
کورتوای 21 ساله در اتلتیکو مادرید را سپری می‌کرد و با این تیم در لیگ اروپا حاضر بود و هواداران او را یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جوان فوتبال اروپا می‌دانستند که با تغییر شرایط، این اوضاع کاملا ثابت شد.

آندری لونین:
لونین در 14 سالگی در آکادمی تیم متالیست خارکوف اوکراین، در فکر مهاجم شدن بود تا اینکه به یک باره با نظر کادرفنی این تیم به دروازه رفت!
رسیدن به فینال اروپا برایش یک رویای شیرین بود که آن را تنها در پلی استیشن تجربه می‌کرد اما اکنون بر هیچکس پوشیده نیست که لونین اصلی‌ترین عامل صعود رئال به فینال اروپاست.

فرلاند مندی:
مندی در ابتدای آن فصل به تازگی از تیم جوانان پاری سن ژرمن جدا شده بود و در باشگاه منتوا در رده زیر 19 ساله‌ها به میدان می‌رفت. او پیش از این، در سال 2011، از ناحیه لگن دچار آسیب دیدگی شده بود و مجبور به استفاده از ویلچر بود. سه ماه از صندلی‌های چرخدار استفاده می‌کرد و پزشکان متوجه شدند او آرتریت لگن دارد و به جای سه ماه باید شش ماه از این وسیله استفاده کند اما این ماجرا جایی عجیب می‌شود که پزشکان از وضعیت او قطع امید کرده بودند و معتقد بودند شاید روزی بتواند روی پای خودش بایستد، اما اینکه بخواهد فوتبال بازی کند یک امر بسیار محال است؛ خوشبختانه در مورد او کاملا اشتباه می‎کردند و یک دوره توانبخشی 2 ساله، او را دوباره به فوتبال برگرداند.

2028850

ناچو فرناندز:
کاپیتان و قدیمی‌ترین بازیکن حال حاضر رئال، در فصل 2012-2013 برای اولین بار با نظر ژوزه مورینیو به تیم اصلی مادرید اضافه شده بود و حتی در دیدار رفت لیگ قهرمانان آن فصل مقابل دورتموند به میدان رفته بود.

2028857

آنتونیو رودیگر:
رودیگر اولین سالی بود که عضو تیم بزرگسالان اشتوتگارت شده بود و عملکرد ضعیفش باعث شده هواداران تیم‌های دیگر او را در فضای مجازی تمسخر کنند!

2028856

داوید آلابا:
آلابا مدت زیادی است که به دلیل آسیب دیدگی جایی در ترکیب رئال ندارد و در فینال هم نمی‌تواند بازی کند، اما با این حال نکته امیدوار کننده برای آنچلوتی این است که او مدافع سمت چپ بایرنی‌ها بود و موفق شد آن شب مقابل چشم دورتموندی‌ها جشن قهرمانی بگیرد.

2028851

ادر میلیتائو:
او شرایطی مشابه مندی دارد. میلیتائو تنها 15 سال سن داشت و در تیم نوجوانان سائوپائولو در کشورش مشغول به فعالیت بود.

2028844

دنیل کارواخال:
کارواخال از آکادمی رئال مادرید به بایر لورکوزن فرستاده شده بود تا پس از کسب تجربه به اسپانیا بازگردد.

2028855

لوکاس واسکز:
واسکز چندین سال بود که در تیم دوم مادرید یعنی کاستیا تلاش می‌کرد تا به تیم اصلی برسد. او همان سال را هم در کاستیا گذراند و چشم انتظار این بود تا بتواند برای حداقل یک بازی در کوپا دل ری به تیم اصلی اضافه شود، اما اکنون او عضوی ثابت از ترکیب مادریدی‌هاست و 5 قهرمانی اروپا در کارنامه‌اش دارد.

2028854

فدریکو والورده:
والورده در تیم کاربلاس اروگوئه بازی می‌کرد و به تیم ملی نوجوانان اروگوئه هم دعوت می‌شد. قطعا اطرافیانش هیچ ایده‌ای از آینده‌ درخشان او در بزرگترین تیم اروپا نداشتند. او به تازگی متوجه علاقه سران آرسنال، بارسلونا و چلسی شده بود ولی ترجیحش بر انتقال به پنارول بود تا بتواند در بزرگترین تیم اروگوئه، توجه رئال مادرید را جلب کند.

2028859

اورلین شوامنی:
شوامنی باشگاه بوردو را برای رده جوانانش انتخاب کرده بود و خودش در مصاحبه‌هایی که در گذشته انجام داده بود، گفته بود که در طی 2 سال نخست حضورش، دو مصدومیت بسیار سخت را تجربه کرده بود تا در مجموع 8 ماه از فوتبال و تمرینات آکادمی بوردو دور باشد؛ هیچ بعید نیست شاید او فینال ومبلی را از روی تخت بیمارستان یا با پایی آتل بسته تماشا می‌کرده است!

2028849

ادواردو کاماوینگا:
او سن زیادی نداشت و در تیم فورژز در سطوح پایین فوتبال فرانسه رویاهایش را دنبال می‌کرد.

جود بلینگام:
باارزش‌ترین فوتبالیست حال حاضر جهان، هنگامی که 9 سال سن داشت در تیم استوربریج جونیورز در شهر بیرمنگام فوتبال بازی می‌کرد. پدر او یک افسر پلیس بود که در آن زمان، در آخر هفته‌ها دست پسرش را می‌گرفت تا به ورزشگاه ببرد و حتی او را سر تمرین تیم کاتولیک یونایتد (تیمی که پدرش همراه با افسران پلیس انگلستان در آن بازی می‌کرد) ببرد تا به پسرش هنر فوتبال بازی کردن بیاموزد.

2028847

تونی کروس:
هافبک دوست داشتنی ژرمن‌ها که شنبه شب قرار است برای آخرین بار پیراهن مادرید را بپوشد، در سال 2013 با بایرن مونیخ بر دورتموند غلبه کرده بود.
کروس در آن فصل در مرحله یک چهارم نهایی دچار مصدومیت شد و ادامه فصل را از دست داد تا نتواند در فینال برای باواریایی‌ها بازی کند اما این اولین قهرمانی او در لیگ قهرمانان اروپا بود و درست از آن شب بود که جام نقره‌ای رنگی که بسیاری از فوتبالیست‌ها، حسرت لمس کردن آن را دارند، به دستان کروس وابسته شد.

2028860

لوکا مودریچ:
به‌جز ناچو، مودریچ هم در جدال دو تیم در نیمه نهایی حاضر بود. او که در آن زمان شماره 19 را بر تن داشت، خاطره تلخی از رویارویی با زنبورها در سیگنال ایدونا پارک دارد اما با گذشت از آن شب، لوکیتا فوتبال را برای ما و خودش زیباتر و هنرمندانه‌تر کرد.

2028852

آردا گولر:
گولر به عنوان جوان‌ترین بازیکن این لیست، در آن زمان تنها 8 سال سن داشت و جالب است که بدانید او پیش از آن تنها در کوچه و خیابان فوتبال بازی می‌کرد تا اینکه معلم تربیت بدنی مدرسه آتاتورک، متوجه استعداد آردا شد و آنها را متقاعد کرد که او را به مدرسه فوتبال گنچلی‌بیرلیگ ببرند!

2028853

براهیم دیاز:
دیاز در تیم جوانان مالاگا بازی می‌کرد و در زمانی که توپ زیر پایش می‌چرخید، خودش را ایسکو فرض می‌کرد و امشب می‌خواهم انتقام شکست مالاگا را از دورتموند ادین ترزیچ بگیرد.

2028845

وینسیوس جونیور:
امید اول رئالی‌ها برای گلزنی در فینال، به تازگی در تست باشگاه فلامنگو پذیرفته شده بود و برای دنبال کردن ورزش محبوب خود، مجبور بود خانواده خود را ترک کند تا به پیش عمویش برود.

2028858

رودریگو:
رودریگوی 12 ساله، در سال 2013 به تیم جوانان سانتوس پیوسته بود. تفاوت او با بقیه این است که او در آن زمان بازیکن تیم فوتسال سانتوس بود، اما نیمار جدید فوتبال برزیل، حالا یکی از چهره خاص تیم ملی فوتبال سلسائو باشد.

2028848

خوسلو:
ناجی مادرید در مرحله نیمه نهایی، در سال 2013 در باشگاه هوفنهایم حضور داشت و سران رئال کاستیا، با توجه به نارضایتی از عملکرد او، به جدایی او رضایت دادند که این موضوع باعث شد خوسلو از تیم محبوبش جدا شود، ولی قلبش همیشه سفید رنگ ماند تا دوباره به این تیم برگردد.

2028846

نظر شما