شناسهٔ خبر: 66701357 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

توسعه و افزایش حمایت از کودکان سرطانی در استان مرکزی

اقتصاد ایران: مدیرموسسه حمایت از کودکان سرطانی حامی‌یار استان مرکزی از توسعه و افزایش حمایت از کودکان سرطانی در استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حامد صوفی عصر  امروز در جشن دهمین سالگی موسسه خیریه حامی یار استان مرکزی در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: حامی یار به‌عنوان یکی از تشکل‌های مردمی مطرح کشور در حوزه سلامت کودکان فعالیت می‌کند،موسسه حامی یار به کودکان مبتلا به سرطان زیر 18 سال وبستری در مراکز درمانی دانشگاهی استان مرکزی خدمات حمایتی و آموزشی ارائه می‌کند.

وی افزود: از سال 93 همزمان با شروع فعالیت موسسه حامی یار، 254 پرونده برای بیماران سرطانی تشکیل شد که تاکنون 100 کودک حامی یار دارای بیماری سرطان بهبود یافتند، 37 کودک مددجو آسمانی شدند و تعداد 117 کودک مددجو در حال درمان هستند. این موفقیت ‌‌‌‌‌‌‌بدون حمایت نیکوکاران داوطلبان و تلاش‌های کارکنان حامی یار که ارزش‌های این موسسه هستند میسر نبوده است. 

مدیر موسسه حامی یار استان مرکزی تصریح کرد: روند ارائه خدمات به کودکان بهبود یافته از بیماری سرطان در شرایط کنونی به این صورت است که کودک تا یک سال پس از بهبودی مشمول تمامی خدمات و تا 2 سال بعد از بهبودی نیز تمامی هزینه‌ها اعم از دارو ، مکمل غذایی، چکاپ، آزمایش‌های مراقبتی پرداخت می‌شود، 117 مددجو اراک، یک مددجو از کشور افغانستان، 107 مددجو از حومه اراک، 24 مددجو از لرستان، 3 مددجو از همدان، یک مددجو خوزستان و‌ یک مددجو از قم تحت درمان هستند.

صوفی با اشاره به خدمات حمایتی و آموزشی موسسه حامی یار، گفت: تسویه حساب پرونده‌های بیمارستانی، پرداخت هزینه دارو، آزمایش و جراحی، پرداخت هزینه خدمات پزشکی و دندانپزشکی، ارائه خدمات مشاوره و‌ روانشناسی، هزینه تردد کودکان، ارائه خدمات تسکینی در منزل، توزیع تغذیه روزانه و پرداخت هزینه مکمل‌های غذایی و کالاهای بهداشتی، توزیع سبد حمایتی فصلی به کودکان، ارائه خدمات تحصیلی و غیر تحصیلی، تهیه و تامین تجهیزات حین درمان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پیشگیری و تشخیص زودرس، پرداخت هزینه پورت گذاری و‌ نمونه برداری مغز استخوان از جمله خدمات ارائه شده است.

وی‌ عنوان کرد: خوشبختانه در دهه‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه درمان سرطان کودکان در ایران و جهان بوده‌ایم و هم اکنون درمان سرطان کودکان در کشور ما مطابق با به روزترین پروتکل‌های درمانی دنیا توسط بهترین متخصصین انجام می‌شود، در شرایط کنونی بزرگ‌ترین مشکل کودکان مبتلا به سرطان نبود و یا کمبود داروهای شیمی درمانی است.

مدیر موسسه حامی یار استان مرکزی تصریح کرد: موسسه حامی یار با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در آبان ماه سال 93 با اقدام اولیه جمعی از نیکوکاران شکل گرفت، و پس از اخذ مجوزهای رسمی و قانونی در سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده است. بنا داریم مجتمع خدمات رفاهی در غرب کشور ایجاد کنیم و امیدواریم یک خیر زمین را خریداری کند تا مرکز غربالگری، سالن ورزشی، آموزشی و فضای مطالعه و غیره برای کودکان مبتلا به سرطان ایجاد شود.

صوفی با انتقاد از شرایط دارویی و هزینه‌های تامین دارو، افزود: تامین دارو در کشور یکی‌ از مشکلاتی است که گریبان حوزه بهداشت و درمان را گرفته است در برخی موارد داروها کیفیت لازم را ندارند و ممکن است کودکان متحمل عوارضی ناشی از مصرف داروی بی کیفیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در تامین تمام داروها مشکل داریم اما موضوع اصلی بیماران سرطانی بحث داروهای شیمی درمانی است که باوجود همکاری داروخانه‌های سطح استان اما همچنان دچار مشکل هستیم و امیدواریم در این زمینه تدابیری اندیشیده شود تا مشکل کودکان هر چه زودتر برطرف شود و بهبود یابند.

انتهای پیام/711/

برچسب‌ها:

نظر شما